Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny bil gamle kart

Startet av model3pw, onsdag 23. desember 2020, klokken 13:57

« forrige - neste »

model3pw

Har navdata: 2019.21-12489

Får ikke oppdatert.

Kjører siste 2020.48.12.1 firmware.

Noe triks for å trigge update? Har forsøkt reboot etc

thebadger

Sitat fra: model3pw på onsdag 23. desember 2020, klokken 13:57
Har navdata: 2019.21-12489

Får ikke oppdatert.

Kjører siste 2020.48.12.1 firmware.

Noe triks for å trigge update? Har forsøkt reboot etc
Hva er nyeste nav-data? Den oppdaterer seg ganske skjeldent. Stikk innom SC hvis du har mulighet, eventuelt prøv å ringe dem (innvalg 5 tror jeg).

DeepFu

Er ikke det siste versjon? Det har vel ikke vært noen skikkelig kartoppdatering i år, er ganske sikker på at vi har ver. 2019 vi og.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

model3pw

Har FSD og får ikke slått på trafikklys awareness før kartdata oppdateres sier bilen.

thebadger

Sitat fra: model3pw på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:09
Har FSD og får ikke slått på trafikklys awareness før kartdata oppdateres sier bilen.
Skal sjekke i bilen min om litt, men dette kan ha noe å gjøre med premium connectivity.
Prøv å bruke telefonen som hotspot, tok en hel dag før premium connectivity fungerte ordentlig hos meg.

thebadger

Basert på tråder på reddit ser det ut til at du har nyeste EU-kart.

Contango

Vi alle har 2019 kart. Noen av oss fikk 2020 i noen timer før de trakk den basen tilbake. Ingen vet hvorfor.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

model3pw

 :-1: Ok takk

Så den trafikklys FSDen er kun i USA marked foreløpig da om er slik i Europa som Reddit sa...

DeepFu

Sitat fra: model3pw på onsdag 23. desember 2020, klokken 17:35
:-1: Ok takk

Så den trafikklys FSDen er kun i USA marked foreløpig da om er slik i Europa som Reddit sa...
Nei, jeg har trafikklys-visning. Det var et eller annet jeg måtte velge i menyen, men husker ikke hva. Har FSD.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

thebadger

Sitat fra: DeepFu på onsdag 23. desember 2020, klokken 18:38
Sitat fra: model3pw på onsdag 23. desember 2020, klokken 17:35
:-1: Ok takk

Så den trafikklys FSDen er kun i USA marked foreløpig da om er slik i Europa som Reddit sa...
Nei, jeg har trafikklys-visning. Det var et eller annet jeg måtte velge i menyen, men husker ikke hva. Har FSD.
Stemmer, det er en av beta-funksjonene. Lys og fartsgrenser blir mindre relevant nå med kamergjenkjenning, så du trenger stort sett kartdata for å finne ut hvilke gater som har vunnet enveiskjøringbingo siden sist.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA