Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

reparasjoner / deler Think 2000 modell

Startet av fridag, fredag 25. mai 2012, klokken 12:25

« forrige - neste »

fridag

Min Think 2000 modell har mistet plastdekselet /glasset over ett av blinklysene foran. Noen som vet hvor jeg kan få tak i et nytt? I tillegg blir den mer og mer "kalvbeint" sett bakfra. Fikk etter siste service på Kverneland beskjed om at det var slakke i begge opphengslager bak, samt i bærekulene foran. Noen som vet om det er andre bliverksteder ( som ikke vanligvis jobber med Think) som kan fikse dette? Så vidt jeg skjønner er det ikke lengre noen verksted som gir service på Think lengre..

cra

Det korteste svaret er kanskje elbilhjelpen.no - i alle fall med deler.

Hvis du legger inn bosted i profilen din kan kanskje noen i nærheten hjelpe?

Bakakslingen kan skiftes selv (jeg har gjort det, uten hverken mekaniske forkunnskaper av noe slag eller noen form for spesialverktøy. Beskrivelse og massevis av info i denne tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4484.0.html

Det mekaniske er noe ethvert verksted burde klare. Det som hindret meg i å få det gjort lokalt var et de ikke ville ha noe med nedtaking av batterikassa å gjøre. Jeg sparte meg mye penger på å gjøre det selv; Ford skulle ha 20.000 for å bytte bakakslingen!

Skifte av deler i forstillinga tar ditt lokale verksted på strak arm, tenker jeg.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)


Yeyeye

I forhold til bakaksling, skal Prøven bil være godt kjent med disse og veit både hvilke deler som skal til og gjør jobben. Kjent problem på alle PSA biler med disse akslingene.
Ellers kommer det litt ann på hvor slitt selve akseltappen er, hvor omfattene dette kan bli.

Mvh Arild R
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

Yeyeye

Prøven tar foresten kulene foran også, mente de viste godt hvilket delenummer som var på de også.
om ikke har www.elbilwiki.no delenumrene på siden sin.

Mekker du selv, så er det ikke spessielt vanskelig, hverken foran eller bak, masse tråder her på forumet om begge tema. Tips for den som ønsker mekke selv, er at Citroën har litt billigere deler, selv om de er produsert på samme fabrikk og delenumrene er like både hos Citroën og Peugeot .

AR
Trondheim
Think classic 2002,Think classic 2001(tidligere Gråtass)
Nissan Leaf 2016 30kWh

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA