Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Counterpointer på man 29. mar 2021, kl. 00:01
Det som hadde vært greit var om det hadde vært mye mer konkret enn en Twitter konto, fra en fyr ingen vet hvem er.

Tesla sin informasjonsstrategi (eller mangel på info fra dem) leder til utrolig mye spekulasjon.
Vi holder nå på med rykteflom #2 etter at ikke Tesla biler ladet på SuC og Elon bekreftet på Twitter at de var i diskusjon med en aktør. Nå er det plutselig app+adapter.

Ikke lett å vite noe sikkert.

Rykteflom er jo Tesla sin måte å få økt publisitet. Og vi alle går i fella, gang etter gang...

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Ikke sikkert det bare er positivt. Har hørt fra FLERE (5+?) som ikke eier Tesla at "jaja, men nå åpner de for alle merker på laderne sine", uten at det er en diskusjon jeg har satt i gang. Det sprer en form for usikkerhet ift om det er nødvendig å kjøpe Tesla for å få tilgang eller ikke.

Counterpointer

Sitat fra: geear på man 05. apr 2021, kl. 15:40
Ikke sikkert det bare er positivt.
Tror jeg vil gå så langt som å si at det nok er mer negativt enn positivt.

geear

Mulig det ikke fremgikk av innlegget, men det var et svar til RJK sin kommentar om publisitet. Så heter det seg gjerne at all PR er god PR, men ...

RJK

Sitat fra: geear på man 05. apr 2021, kl. 23:49
Mulig det ikke fremgikk av innlegget, men det var et svar til RJK sin kommentar om publisitet. Så heter det seg gjerne at all PR er god PR, men ...

Æ tok'an! ;)

Har nok og en tanke om at det uttrykket ikke alltid stemmer, så er ikke uenig i at det kan slå feil. Men vi har en tendens til å glemmer alt det negative som kommer i mellom, så lenge totalinntrykket er positivt.

Og er det en ting som er virkelig negativt, er å bli glemt eller oversett. Og jeg tror det at støy over tid, gjør at folk som i utgangspunktet er negativt innstilt, til slutt vil stille seg spørsmålet om de egentlig tok feil, side bilmerket mot alle odds likevel har klart seg i årevis.

Det må jo være noe som gjør at stadig flere velger bil fra det merket, tross alt det negative som er kommet ut. Og før man vet ordet av det, så sitter de plutselig som Tesla-eier selv, og er glad støyen de selv stod for, var under et anonymt brukernavn, slik at de ikke må svelge kameler offentlig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Er nok noen som har møtt seg selv i den svingdøren  :D


RJK skrev:

Det må jo være noe som gjør at stadig flere velger bil fra det merket, tross alt det negative som er kommet ut. Og før man vet ordet av det, så sitter de plutselig som Tesla-eier selv, og er glad støyen de selv stod for, var under et anonymt brukernavn, slik at de ikke må svelge kameler offentlig.

Kires

2026 Tesla Model Y LR
2023 VW ID.3 Pro S

Otkristo

Se her!
Åpnes fra Q3-2022. I hvertfall disse to lokasjonene som de får offentlig støtte til. Gjelder Stryn og Bergen sentrum

MyMuffin

Sitat fra: Otkristo på tor 24. jun 2021, kl. 14:34
Se her!
Åpnes fra Q3-2022. I hvertfall disse to lokasjonene som de får offentlig støtte til. Gjelder Stryn og Bergen sentrum

Håper det blir slik at kun de stasjonene sentralt (i byer) blir åpent for alle, hvis ikke så mister Tesla ett stort konkurransefortrinn i min bok, samtidig som de muliggjør langdistanse på ett helt nytt nivå for alle andre elbiler.




2026 Model Y Juniper
2024 Model 3 LR Highland - Solgt i 2025
2022 Model Y (familietralla) - Nå konebil
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Otkristo

Sitat fra: MyMuffin på tor 24. jun 2021, kl. 14:57
Sitat fra: Otkristo på tor 24. jun 2021, kl. 14:34
Se her!
Åpnes fra Q3-2022. I hvertfall disse to lokasjonene som de får offentlig støtte til. Gjelder Stryn og Bergen sentrum

Håper det blir slik at kun de stasjonene sentralt (i byer) blir åpent for alle, hvis ikke så mister Tesla ett stort konkurransefortrinn i min bok, samtidig som de muliggjør langdistanse på ett helt nytt nivå for alle andre elbiler.
Enig. Tipper det samme.

hELgenen

Sitat fra: Otkristo på tor 24. jun 2021, kl. 14:34
Se her!
Åpnes fra Q3-2022. I hvertfall disse to lokasjonene som de får offentlig støtte til. Gjelder Stryn og Bergen sentrum

Spennende - men det ligger vel en liten luring der også - dersom Tesla IKKE åpner så vil kommunen kreve tilbakebetaling - og jeg kjenner til at det ikke nødvendigvis er en enkel sak med Tesla som motpart. Så det kan ende med mye bråk det der om de ikke holder ord. Dersom de ikke holder ord og samtidig lager en sak om at de ikke vil betale tilbake - vel så blir det jo tyveri fra det offentlige. Så fallhøyden er stor om de ikke åpner opp her

Otkristo

Står ingeting om pris.
Tesla kan ta 15kr pr Kwh. Problem løst

Ellemelle

Hvis de åpner nettverket for alle med en konkurransedyktig pris, så er min neste bil ikke en Tesla.
Her skyter de seg selv i foten med en kanon.

Carl Anton Stenling

Det vil nok fortsatt være slik at Tesla-modellene har best integrasjon med superladernettverket. Dette innebærer blant annet automatisk klargjøring for lading (batteritemperatur), planlegging av reiserute som tar hensyn til lademuligheter og oversikt over hvor mange ladeuttak som er ledige direkte i kartet i bilen.

Her har de øvrige produsentene litt å hente opp før man får den fulle opplevelsen av strømlinjeformede langturer med elbil.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

TøddiVedder

Det gjør det jo verre. Da skal de lade enda saktere og oppta enda mer...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA