Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: overskyet på lør 26. mar 2022, kl. 12:17
Sitat fra: Toalmar på lør 26. mar 2022, kl. 12:01
Sitat fra: overskyet på lør 26. mar 2022, kl. 11:27
Sitat fra: Toalmar på lør 26. mar 2022, kl. 10:20
Jeg hadde nok en forventning om at Tesla ville åpne flere av sine ladere for andre i tiden mellom vinterferien og påsken, men etter info fra onsdagens årsmøte i Oslo og Akershus elbilforening som det referer til her så ser jeg vel nå at det var litt optimistisk. Det som kanskje er mest overraskende fra denne infoen som ble lagt ut er at de vurderer lengre ladekabler, noe som er bra for de som har ladeluken på "feil" side.

Jeg tror helt klart Tesla vil være den beste ladeleverandøren uansett bilmerke innen utgangen av 2023.

Lengre ladekabler er egentlig noe man bare trenger på de travle laderne. Noe som strider mot logikken om at de ikke skal åpnes. Jeg har en bil som er vanskelig å lade der man må rygge inntil pga plasseringen av ladeporten. Det går an hvis jeg kjører heeeeelt inntil, men de gangene jeg har ladet hos Tesla til nå, har jeg bare satt den på tvers. Nesten alle stolpene er ledige uansett. Dette hadde opplagt ikke fungert på Gol fredag ettermiddag, siden den er veldig full da. Men hva skal du med lange ladekabler der om ingen andre enn Tesla skulle bruke de?
Lange ladekabler er jo for oss som har ladeluken på «feil»side. Hvis Tesla hadde montert det hadde jo alle kunne brukt kun en lasteplass og måttet parkere på tvers.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det er jo akkurat det jeg skriver. Lange ladekabler er for folk som ikke har Tesla. På de fleste av superchargerene som er åpnet nå, trenger man ikke lange ladekabler, fordi det er så lite biler der uansett. Så hvis de skal bytte til lange kabler, så vurderer de helt åpenbart å åpne ladestasjoner med betydelig mer press enn det er på de som til nå er åpnet.
I og for seg enig i resonnementet, men det kan jo hende at de vil ha orden slik at alle som bruker en stasjon står innenfor linjene.

Det er ikke optimalt at noen må stå på tvers, visuelt uryddig.

Har stått på tvers selv når jeg har kjørt med henger og det ikke er egnede plasser for det. Føles litt feil det og.

Toalmar

Sitat fra: Counterpointer på lør 26. mar 2022, kl. 14:09
Jeg hadde nok en forventning om at Tesla ville åpne flere av sine ladere for andre i tiden mellom vinterferien og påsken, men etter info fra onsdagens årsmøte i Oslo og Akershus elbilforening som det referer til her så ser jeg vel nå at det var litt optimistisk. Det som kanskje er mest overraskende fra denne infoen som ble lagt ut er at de vurderer lengre ladekabler, noe som er bra for de som har ladeluken på "feil" side.

Jeg tror helt klart Tesla vil være den beste ladeleverandøren uansett bilmerke innen utgangen av 2023.

Lengre ladekabler er egentlig noe man bare trenger på de travle laderne. Noe som strider mot logikken om at de ikke skal åpnes. Jeg har en bil som er vanskelig å lade der man må rygge inntil pga plasseringen av ladeporten. Det går an hvis jeg kjører heeeeelt inntil, men de gangene jeg har ladet hos Tesla til nå, har jeg bare satt den på tvers. Nesten alle stolpene er ledige uansett. Dette hadde opplagt ikke fungert på Gol fredag ettermiddag, siden den er veldig full da. Men hva skal du med lange ladekabler der om ingen andre enn Tesla skulle bruke de?
Lange ladekabler er jo for oss som har ladeluken på «feil»side. Hvis Tesla hadde montert det hadde jo alle kunne brukt kun en lasteplass og måttet parkere på tvers.

Ja, det er jo akkurat det jeg skriver. Lange ladekabler er for folk som ikke har Tesla. På de fleste av superchargerene som er åpnet nå, trenger man ikke lange ladekabler, fordi det er så lite biler der uansett. Så hvis de skal bytte til lange kabler, så vurderer de helt åpenbart å åpne ladestasjoner med betydelig mer press enn det er på de som til nå er åpnet.
I og for seg enig i resonnementet, men det kan jo hende at de vil ha orden slik at alle som bruker en stasjon står innenfor linjene.

Har stått på tvers selv når jeg har kjørt med henger og det ikke er egnede plasser for det. Føles litt feil det og.
Jeg tror mange vegrer seg for å lade på en Tesla stasjon med en bil som har ladeluke på feil side da de vil ta opp mer enn en plass. Dette uansett om det er ledig kapasitet eller ikke. Det kan godt være mange ledige når man kommer, men hvem vet hva som skjer i løpet av en halvtime.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Counterpointer

Sitat fra: Toalmar på lør 26. mar 2022, kl. 14:15
Sitat fra: Counterpointer på lør 26. mar 2022, kl. 14:09

Jeg tror mange vegrer seg for å lade på en Tesla stasjon med en bil som har ladeluke på feil side da de vil ta opp mer enn en plass. Dette uansett om det er ledig kapasitet eller ikke. Det kan godt være mange ledige når man kommer, men hvem vet hva som skjer i løpet av en halvtime.
Det er det jeg mener med at det føles feil. Selv med Tesla og på Alvdal som har en haug med plasser hvor det sto kanskje to stykker å ladet var det, en gnagende følelse av å gjøre noe feil når jeg sto på langs.

Lynet

På Alvdal kan man stå på feil side av ladestolpen, og da faktisk to lade på en stolpe. Det var det en Teslaansatt som fortalte meg når jeg spurte han om hvem av de to som står på samme får ladet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Counterpointer

Sitat fra: Lynet på lør 26. mar 2022, kl. 14:59
På Alvdal kan man stå på feil side av ladestolpen, og da faktisk to lade på en stolpe. Det var det en Teslaansatt som fortalte meg når jeg spurte han om hvem av de to som står på samme får ladet.
Prøvde å stille meg der først, men det var ikke trailersjåførene så veldig imponert over. Selv om de har en diger plass........

Var nok en sjåfør som hadde en torn i siden til elbiler

Så jeg holdt meg på elbil siden.

Lynet

Det er vel parkering for personbiler der? Har ihvertfall stått mange der når jeg har vært der.
Trailerparkeringa er jo 100x200 meter så de bør ikke klage på dette.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Counterpointer

Vel fingerbevegelse og bruk av trailer kompressorhorn. Var tydelig for meg. Så gadd ikke utfordre det 🫣

ToWalkOrDrive

I Lyngdal har de egentlig 3 klynger med ladere. Tydelig å se at det er god nok kapasitet for andre elbiler på den innerste lade-klyngen. Er litt rart at det ikke er skiltet mer...ser ut som de fleste pakker seg rundt de gamle....
Jeg var den eneste som ladet et par fredager siden, klokken 17:00...
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Ref ett av valgene i undersøkelsen, så har de i hvert fall vært inne på tanken om å reservere en lader.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

Morsomt at der det er absolutt flest alternativer, var på kjønn! Likevel så fant jeg ikke et alternativ passet helt 100%

Alternativet «Supercharge» som ladeleverandør, da mener de seg selv? Det står jo faktisk et verb, ikke et navn.

Amoss

Sitat fra: Counterpointer på tor 31. mar 2022, kl. 15:07
Alternativet «Supercharge» som ladeleverandør, da mener de seg selv? Det står jo faktisk et verb, ikke et navn.

... og i tillegg MÅTTE man velge 3. Hva med oss som KUN bruker Tesla's egene SuperChargere?   :P
Model S 85D

YSG

Antar de mener https://supercharge.no/ .. vanskelig å nå opp på søkerank ved siden av storebror Tesla med det navnet ja...

Har kun sett de i butikkgarasjer så antar de er i noe samme gate som Cloudcharge.

Counterpointer

Sitat fra: YSG på tor 31. mar 2022, kl. 16:48
Antar de mener https://supercharge.no/ .. vanskelig å nå opp på søkerank ved siden av storebror Tesla med det navnet ja...

Har kun sett de i butikkgarasjer så antar de er i noe samme gate som Cloudcharge.
Nei se der. En lærer alltid noe.
Det var et navn som fort skaper forrvirring!

Otkristo

Tesla følger opp piloten på Eidsvoll med kameraovervåking.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA