Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Sitat fra: overskyet på lør 19. feb 2022, kl. 20:23
Gleder meg til å møte denne gjengen her, når jeg setter Taycan på tvers av laderne som Muskmenigheten mener man må rygge inn til, fordi ledningen er helt åndssvakt kort  ;D :+1:

Hvis du og nok andre luringer parkerer på kryss og tvers i en slags protest mot korte kabler kan det selvfølgelig ende med lenger kabler. Men mer sannsynlig ender det opp med at Tesla avbryter dette eksperimentet og stenger adgangen for ikke-teslaer igjen

hELgenen

Ja,men da forsvinner jo problemet. Tesla eiere bør jo juble over de mest idiotiske parkeringene og oppfordre andre med feil plassering av ladeluke til å lage kaos...da snur jo Tesla...eller?

tornaldo

Gleder meg til å møte denne gjengen her, når jeg setter Taycan på tvers av laderne som Muskmenigheten mener man må rygge inn til, fordi ledningen er helt åndssvakt kort  ;D :+1:

Alltid like pinlig når man må ty til slike begreper, i et forsøk på å provosere så mange som mulig, og i tillegg topper det med "når jeg setter Taycan på tvers" (wow, du kjører Taycan...), og virkelig inntar førsteplass som dagens kronidiot.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

DagfinnN

Aldri sett et nick som passer bedre, måtte i så fall legge til "helt" foran.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Ellemelle

Med tilgang til alle laderne kunne jeg vurdert et abb, som ser ut til å ta prisen ned fra svindyrt, til dyrt.
Finnes det ikke egne forum hvor dere som ikke har råd til lading kan gråte i felleskap?

Motorwatt

Har du Taycan? De aller fleste som kjører slike biler er nemlig oppegående, voksne mennesker uten behov for å skryte, og som ikke nedlater seg til slike barnsligheter. Får liksom ikke det til å stemme med ditt utsagn.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

tornaldo

Sitat fra: Ellemelle på lør 19. feb 2022, kl. 22:39
Med tilgang til alle laderne kunne jeg vurdert et abb, som ser ut til å ta prisen ned fra svindyrt, til dyrt.
Finnes det ikke egne forum hvor dere som ikke har råd til lading kan gråte i felleskap?

Når man egentlig bare har råd til en Model 3, men ønsker å vise seg i en Taycan....
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Hallgrim86

Sitat fra: DagfinnN på lør 19. feb 2022, kl. 22:33
Aldri sett et nick som passer bedre, måtte i så fall legge til "helt" foran.

😄

Hadde vært kjekt om de fikk opp litt lengre kabler på noen stasjoner frem til alle er enige om hvor den skal være. Er jo kjedelig å være i nøden, for så å stå i veien for noen.

Counterpointer

Har noen observert utfarten i går på en av de åpne SuC?

Evt sett noen video?

Vet ikke hvor stor utfart på første dag vinterferien er, men ser på face at mange er på fjellet.

geear

Men inntil alle laderne er åpnet vil det ikke skje. Testet den i Lærdal og det er den dyreste ladingen jeg noen gang har ladet og farten var heller ikke mer enn så-som-så dessverre. Med tilgang til alle laderne kunne jeg vurdert et abb, som ser ut til å ta prisen ned fra svindyrt, til dyrt.
Ja, det er nok tøft å klare låne/leasingavdragene på Taycanen når du må betale noen tiere fra eller til for litt drivstoff.

Trodde Tesla var omtrent billigst, selvfølgelig med unntak av Ionity-avtalen som følger med bilen, men er ikke den tidsbegrenset? KWh-prisen til Ionity er nesten dobbel av Tesla..

Taycan støtter vel kun 50kW ved 400V, eventuelt 150kW dersom man har krysset på riktig ekstrautstyr? Eller endte 150kW som standard i Norge? Med høyt forbruk er de da uansett ikke akkurat noen ladevinner på 400V.

jkirkebo

Men inntil alle laderne er åpnet vil det ikke skje. Testet den i Lærdal og det er den dyreste ladingen jeg noen gang har ladet og farten var heller ikke mer enn så-som-så dessverre. Med tilgang til alle laderne kunne jeg vurdert et abb, som ser ut til å ta prisen ned fra svindyrt, til dyrt.

Ja, laderne i det området er dyre, over 6,- pr. kWh. De i østlandsområdet koster omkring 4,70 og det er billigere enn hos f.eks Mer og Recharge. Så det varierer mye.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

turfsurf

Sitat fra: Counterpointer på lør 19. feb 2022, kl. 18:23
Har ikke ladet mye på Ionity, men er ikke ledningen så lang der at du kommer til med bil nummer to selv om nummer en står midt mellom de to plassene?
Lengden på ledningen er ikke problemet her, men man kan lett parkere slik at det bare blir plass til fem biler. På Gol er det typisk at en Taycan parkerer ytters til høyre, men i stedet for å parkere midt foran ladestolpen (som er riktig), så parkeres det slik at ladeporten på høyre side er på linje med ladestolpen.

Da er det bare fem og en halv parkeringsplass til seks stolper. Det er ikke ledig plass til venstre for laderne. Hvis en bil med ladeport venstre foran eller høyre bak gjør det samme fra andre siden så blir det fort bare plass til fire biler på seks stolper.

Har opplevd varianter av dette flere ganger, pluss folk som bare lar bilen stå der lenge etter lading er ferdig. Er jo en god thai restaurant i nærheten.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

overskyet

Sitat fra: geear på lør 19. feb 2022, kl. 23:31

Ja, det er nok tøft å klare låne/leasingavdragene på Taycanen når du må betale noen tiere fra eller til for litt drivstoff.

Trodde Tesla var omtrent billigst, selvfølgelig med unntak av Ionity-avtalen som følger med bilen, men er ikke den tidsbegrenset? KWh-prisen til Ionity er nesten dobbel av Tesla..

Taycan støtter vel kun 50kW ved 400V, eventuelt 150kW dersom man har krysset på riktig ekstrautstyr? Eller endte 150kW som standard i Norge? Med høyt forbruk er de da uansett ikke akkurat noen ladevinner på 400V.

150kw lader er standard i Norge. Egentlig interessant dette. Jeg forventet maks 150 KW alle andre steder enn hos ionity, men slik er det ikke. Hos BKK feks får jeg full effekt av laderne (200 KW) Hos Tesla får jeg maks 150.

hakotorg

Nå som en del av landet har hatt vinterferie, er det noen som har noen erfaringer fra lading hos tesla fra ferien?

Magnus Hansen

Interessant i seg selv at vi ikke har hørt noen ting om vinterferie utfarten. Det tyder jo på at det ting faktisk har gått bra. Evnt kaos regner jeg med hadde blitt grundig dokumentert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA