Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, mandag 21. desember 2020, klokken 16:14

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på torsdag 03. februar 2022, klokken 11:56
Sitat fra: daktari på torsdag 03. februar 2022, klokken 11:02
Start med å parkere på annenhver plass på "rygg inn"-laderne er et tips. Hvis det er trangt, parker ved siden av en bil som er ganske fulladet -man ser vel det gjennom vinduet.
Det funker på noen, ikke alle. Flere som har a-a-a b-b-b også. Enda morsommere er det med de som har blitt bygd ut i etterkant.

Som på de gamle i Lillehammer, mener jeg...men der åpnet det jo en helt ny stasjon nå :-)
Der var vel b-ene på andre siden av et skur...om jeg husker rett.
Tesla Model Y                         2021-

jkirkebo

#1021
Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 03. februar 2022, klokken 13:40
Sitat fra: turfsurf på torsdag 03. februar 2022, klokken 11:56
Sitat fra: daktari på torsdag 03. februar 2022, klokken 11:02
Start med å parkere på annenhver plass på "rygg inn"-laderne er et tips. Hvis det er trangt, parker ved siden av en bil som er ganske fulladet -man ser vel det gjennom vinduet.
Det funker på noen, ikke alle. Flere som har a-a-a b-b-b også. Enda morsommere er det med de som har blitt bygd ut i etterkant.

Som på de gamle i Lillehammer, mener jeg...men der åpnet det jo en helt ny stasjon nå :-)
Der var vel b-ene på andre siden av et skur...om jeg husker rett.

Nesten. Om jeg husker korrekt er 1-4A på høyre siden av trafoen, 1-4B + 5A/B er på venstre side.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

geear

Lillesand/Kjerlingland må jeg sjekke hver eneste gang, selv om jeg har vært der en del ganger. De to hengerladeplassene (som sikkert blir enda mer poppis for andre merker enn de allerede er for teslaer uten henger) deler, men så starter plassene med offset, så jeg husker aldri hvilke videre som deler og ikke.

Magnus Hansen

Skulle akkurat til å poste linken. Grundig og illustrativ forklaring på problematikken med forskjellig plassering av ladeport

overskyet

Så det dere sier her, er at man risikerer å bli avspist med stakkarslige 75 KW? Da er vel eneste fordelen med Tesla sine ladere at det er mange av dem på hver lokasjon?


geear

Sitat fra: overskyet på torsdag 03. februar 2022, klokken 23:03
Så det dere sier her, er at man risikerer å bli avspist med stakkarslige 75 KW? Da er vel eneste fordelen med Tesla sine ladere at det er mange av dem på hver lokasjon?
Tror jeg kan telle på to fingre når det faktisk har skjedd for min del. Etter over 100 superladinger. Teller da ikke med den ene gangen i Lyngdal, for da var det bare å flytte bilen.

Og på V3 (laderene som er 250 kW og kun har CCS-kabel) får du ikke denne begrensningen.


tornaldo

Noen som har lest noe om hvordan dette har fungert i Nederland? De har jo testet dette en stund. Er det kaos?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

hELgenen

Sitat fra: tornaldo på fredag 04. februar 2022, klokken 21:17
Noen som har lest noe om hvordan dette har fungert i Nederland? De har jo testet dette en stund. Er det kaos?

Nei - null kaos ut fra det jeg har klart å lese på nettet.

Men så er vel tettheten av Tesla eller elbiler generelt ikke så stor i Nederland vil jeg anta.

Nebbenes er vel den ultimate testen - fungerer det der til påske så er vel det meste på stell vil jeg vel tro

Alfa Bergen

Sitat fra: hELgenen på fredag 04. februar 2022, klokken 21:26
Sitat fra: tornaldo på fredag 04. februar 2022, klokken 21:17
Noen som har lest noe om hvordan dette har fungert i Nederland? De har jo testet dette en stund. Er det kaos?

Nei - null kaos ut fra det jeg har klart å lese på nettet.

Men så er vel tettheten av Tesla eller elbiler generelt ikke så stor i Nederland vil jeg anta.

Nebbenes er vel den ultimate testen - fungerer det der til påske så er vel det meste på stell vil jeg vel tro
...eller Lyngdal i fellesferien. Eller Aurland med besøk av 2 etron nårsomhelst
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

geear

Sitat fra: Alfa Bergen på fredag 04. februar 2022, klokken 22:05
Sitat fra: hELgenen på fredag 04. februar 2022, klokken 21:26
Sitat fra: tornaldo på fredag 04. februar 2022, klokken 21:17
Noen som har lest noe om hvordan dette har fungert i Nederland? De har jo testet dette en stund. Er det kaos?

Nei - null kaos ut fra det jeg har klart å lese på nettet.

Men så er vel tettheten av Tesla eller elbiler generelt ikke så stor i Nederland vil jeg anta.

Nebbenes er vel den ultimate testen - fungerer det der til påske så er vel det meste på stell vil jeg vel tro
...eller Lyngdal i fellesferien. Eller Aurland med besøk av 2 etron nårsomhelst
Lyngdal har hatt 8-10-20 ladere, eller noe, og nå siste steg så er den oppe i 36. Bør begynne å hjelpe på...

ToWalkOrDrive

Det hjelper sikkert og på når de får bygget de 32 nye stasjonene som er planlagt for 2022 og tegnet med grått på kartet.
Tesla Model Y                         2021-

Caffe

Det kommer en utvidelse på Vinstra også.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på fredag 04. februar 2022, klokken 21:26
Nebbenes er vel den ultimate testen - fungerer det der til påske så er vel det meste på stell vil jeg vel tro
Av de som er åpnet nå, vil nok den gi en god indikasjon ja.

For min egen del har jeg brukt Nebbenes litt, men det er alternativer for Tesla biler både nord og sørover så det blir bare en indikasjon. Hadde ikke vært utenkelig at Tesla venter med å åpne flere til de har bygd ut mer kapasitet.

RuneW

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 05. februar 2022, klokken 10:54
Sitat fra: hELgenen på fredag 04. februar 2022, klokken 21:26
Nebbenes er vel den ultimate testen - fungerer det der til påske så er vel det meste på stell vil jeg vel tro
Av de som er åpnet nå, vil nok den gi en god indikasjon ja.

For min egen del har jeg brukt Nebbenes litt, men det er alternativer for Tesla biler både nord og sørover så det blir bare en indikasjon. Hadde ikke vært utenkelig at Tesla venter med å åpne flere til de har bygd ut mer kapasitet.

Nebbenes var 100% full i går ettermiddag i alle fall og det med bare Teslaer.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA