Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

overskyet

Sitat fra: kodax på tir 07. des 2021, kl. 15:59
Sitat fra: overskyet på tir 07. des 2021, kl. 15:56
Sitat fra: kodax på tir 07. des 2021, kl. 15:36
Sitat fra: overskyet på tir 07. des 2021, kl. 13:07
Musk er åpenbart et geni, men han er også en løs kanon og du kan ikke legge for mye vekt på enkelte ting han tweeter.
Mener du at noe bare er piss? Drittpreik? Driter han seg ut?

Driter seg ut? Nei, synes ikke han gjør det. Mener egentlig ikke noe annet enn det jeg skrev.
Dersom man bare legger til et bilde i en post uten å legge det inn i posten (som er trikset for å slippe at bildet blir altfor stort, og som er det jeg gjorde i forrige post), så syns ikke bildet på Tapatalk. Dvs at man mister mye informasjon/kontekst, og mange poster må virke ganske meningsløse når man bruker slike apper.
Bruker du Tapatalk e.l. apper, kanskje ;)

Dersom man sliter med å lese, kan man ha problemer med å forstå det som er skrevet. Sliter du med å lese?

kodax

Sitat fra: overskyet på tir 07. des 2021, kl. 16:40
Musk er åpenbart et geni, men han er også en løs kanon og du kan ikke legge for mye vekt på enkelte ting han tweeter.

Driter seg ut? Nei, synes ikke han gjør det. Mener egentlig ikke noe annet enn det jeg skrev.
Dersom man bare legger til et bilde i en post uten å legge det inn i posten (som er trikset for å slippe at bildet blir altfor stort, og som er det jeg gjorde i forrige post), så syns ikke bildet på Tapatalk. Dvs at man mister mye informasjon/kontekst, og mange poster må virke ganske meningsløse når man bruker slike apper.

Dersom man sliter med å lese, kan man ha problemer med å forstå det som er skrevet. Sliter du med å lese?
Jeg prøver igjen: Svaret mitt til deg må leses i sammenheng med bildet jeg la ved. Det var altså en spøk, men spøken gir ingen mening hvis man ikke ser bildet.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Counterpointer

overskyet

Sitat fra: kodax på tir 07. des 2021, kl. 16:51
Sitat fra: overskyet på tir 07. des 2021, kl. 16:40

Jeg prøver igjen: Svaret mitt til deg må leses i sammenheng med bildet jeg la ved. Det var altså en spøk, men spøken gir ingen mening hvis man ikke ser bildet.

Jeg skjønte det, jeg så bare ikke humoren i det  :D

Handyman

Det er åpenbart skrevet under «press»
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

ladov

Sitat fra: filtvet på man 06. des 2021, kl. 09:50
Nå trenger jeg ikke lade så mye på superladere, men mister ikke tesla mye av sine fordeler om de åpner for alle andre - som står og knoter med 10 forskjellige systemer for å lade?
Ikke nødvendigvis. Avhengig av at Tesla klarer å gjøre dette riktig vil ikke nåværende og fremtidige Tesla-eiere få dårligere superladeropplevelse av dette. Derimot vil dette kunne bli effektiv reklame som treffer utenfor 'menigheta'. De vil nok miste salg til dem som kun valgte Tesla på grunn av superladerne men jeg tror det mer enn veies opp for de som velger Tesla etter å ha opplevd superladerne med egen (ikke-Tesla)bil.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Motorwatt

Med det dårlige tilbudet det er på ladere tror jeg SuCer vil tiltrekke seg (for) mange nye brukere. Enkelheten, prisen, og tilgjengeligheten vil skape et helt annet miljø enn Tesla-eiere er vant til. Nå kan alle oppleve SuC-fordelene uten å måtte kjøpe Tesla. Bra for alle andre enn Tesla-eiere....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Tja, dersom dette gjør at flere velger elbil, og man forutsetter at det er bra for miljøet, så kan det vel være bra for Tesla-eierne også ;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

geear

Enkeltheten er ikke helt den samme uten Tesla, da er det heller likt eller dårligere enn andre ladere, ikke mulighet for å bruke brikke, må inn i app. Får heller ikke tilgang på ladeplanleggingen med pushmeldinger osv.

Motorwatt

Har forstått at med Tesla-medlemskap blir det like enkelt. Mulig man må taste inn plassnummer i appen, men etter det er det tut og kjør.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Så lenge det ikke er bare å plugge inn så er det en helt annen opplevelse.
Det er enklere å bippe en rf Id brikke enn det er å gå inn i en app så sånn sett er åpen SuC ikke noe veldig fremskritt praktisk sett for ikke Tesla.

Motorwatt

Neppe noe big deal. Husk hva de er vant med.... Husk at "medlemskapet" visstnok skal gi samme priser som det Tesla-eiere betaler.
Tesla S75D - 09/2018

overskyet

Minner om at vi som kjører tyske biler fra øverste hylle med kjøreegenskaper som får Tesla til å føles som en trillebår, betaler 1.8 kroner KW på Ionity og har plug and charge. 270 KW lading også. Det er ikke alt som er dårlig på "andre siden" Fordelen til Tesla er egentlig kun antallet ladere.  :laugh: :police:

Counterpointer

Det viktigste er å ha en ledig lader som virker, enig i det

Vi får se hva prisen blir når det åpner. Tesla har stadig øket prisen og det var før strømmen ble svindyr som den er nå. Venter egentlig på generell prisøkning på hurtiglading nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA