Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

Magnus Hansen

Noen som har god tid klarer sikkert å finne på Google Maps om Tesla bare har åpnet stasjoner med sideparkering. I såfall kan det være noe som også kommer til å gjelde i andre land. De sa vel også at de ikke kom til å åpne stasjoner som allerede var tungt belastet.

Rollep

Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)


https://www.youtube.com/watch?v=xFkz1vmvG-s

turfsurf

Sitat fra: Roy Aasen på man 01. nov 2021, kl. 19:51
Der hvor tesla har laderne montert slik som i videoen her, så kan vel de fleste lade uten noe styr.
Høyre foran og bak eller venstre foran eller bak spiller vel ingen rolle.

Siden det er bare en parkeringsplass pr stolpe vil de med ladeport venstre foran / høyre bak bruke «feil» parkeringsplass og blokkere laderen ved siden av. I tillegg vil nok f.eks etron slite uansett grunnet plassering av ladeport langt innover på skjermen, og kablene er i utganspunktet korte.

Utsagnet ditt illustrerer jo godt hvorfor det vil bli problemer.  Er  man uheldig nok får man bare utnyttet halvparten av stolpene på en slik stasjon.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)

Har alle Taycan ladeport foran på høyre side?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rollep

#604
Sitat fra: turfsurf på man 01. nov 2021, kl. 21:28
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)

Har alle Taycan ladeport foran på høyre side?
Ja, alle har DC og AC foran på høyresiden og AC foran på venstresiden :)

Handyman

Sitat fra: Magnus Hansen på man 01. nov 2021, kl. 21:10
Noen som har god tid klarer sikkert å finne på Google Maps om Tesla bare har åpnet stasjoner med sideparkering. I såfall kan det være noe som også kommer til å gjelde i andre land. De sa vel også at de ikke kom til å åpne stasjoner som allerede var tungt belastet.
Jeg hadde ikke god tid så jeg sjekket bare noen få lokasjoner, og det er ulike varianter. Ikke noe system.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

overskyet

Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)


https://www.youtube.com/watch?v=xFkz1vmvG-s

Sant, men nedtur at du bare får 150 KW på 400 volt.

Rollep

Sitat fra: overskyet på man 01. nov 2021, kl. 23:14
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)


https://www.youtube.com/watch?v=xFkz1vmvG-s

Sant, men nedtur at du bare får 150 KW på 400 volt.
Det er bare i en kort periode man får over 150 kW på Ionity laderne før hastigheten faller av til ca.100 kW. Den totale ladetiden på 150 kW ladere er ikke nevneverdig lengre enn på Ionity, dessuten er det langt bedre for batteriet.

overskyet

Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 23:52
Sitat fra: overskyet på man 01. nov 2021, kl. 23:14
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)


https://www.youtube.com/watch?v=xFkz1vmvG-s

Sant, men nedtur at du bare får 150 KW på 400 volt.
Det er bare i en kort periode man får over 150 kW på Ionity laderne før hastigheten faller av til ca.100 kW. Den totale ladetiden på 150 kW ladere er ikke nevneverdig lengre enn på Ionity, dessuten er det langt bedre for batteriet.

Ta en kikk på ladekurven her:
https://infogram.com/lynladekurve-porsche-taycan-4-cross-turismo-1h8n6m3j3eklz4x



Rollep

Sitat fra: overskyet på tir 02. nov 2021, kl. 00:15
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 23:52
Sitat fra: overskyet på man 01. nov 2021, kl. 23:14
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)


https://www.youtube.com/watch?v=xFkz1vmvG-s

Sant, men nedtur at du bare får 150 KW på 400 volt.
Det er bare i en kort periode man får over 150 kW på Ionity laderne før hastigheten faller av til ca.100 kW. Den totale ladetiden på 150 kW ladere er ikke nevneverdig lengre enn på Ionity, dessuten er det langt bedre for batteriet.

Ta en kikk på ladekurven her:
https://infogram.com/lynladekurve-porsche-taycan-4-cross-turismo-1h8n6m3j3eklz4x
Jeg har kjørt Taycan i over 1 ½ år så jeg er godt kjent med ladekurvene. Hvis du skal komme opp i hastighetene i kurvene du linket til må du starte med <10% og perfekt batteritemperatur. Hvis du ser på gjennomsnittet så skjønner du at du sparer ikke mange minutter på å bruke Ionity. Selv begrenset jeg maks hastighet til 200 kW når den muligheten kom, ingen vits i å degradere batteriet fortere enn nødvendig bare for å spare et par minutter ;)

OlaM

Sitat fra: Rollep på tir 02. nov 2021, kl. 02:22
Jeg har kjørt Taycan i over 1 ½ år så jeg er godt kjent med ladekurvene. Hvis du skal komme opp i hastighetene i kurvene du linket til må du starte med <10% og perfekt batteritemperatur. Hvis du ser på gjennomsnittet så skjønner du at du sparer ikke mange minutter på å bruke Ionity. Selv begrenset jeg maks hastighet til 200 kW når den muligheten kom, ingen vits i å degradere batteriet fortere enn nødvendig bare for å spare et par minutter ;)

Visste ikke at man kunne det på Taycan, stilig!
'21 3LR

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

overskyet

Sitat fra: Rollep på tir 02. nov 2021, kl. 02:22
Sitat fra: overskyet på tir 02. nov 2021, kl. 00:15
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 23:52
Sitat fra: overskyet på man 01. nov 2021, kl. 23:14
Sitat fra: Rollep på man 01. nov 2021, kl. 21:25
Blir i hvert fall ingen problemer med å lade Taycan på supercharger :)


https://www.youtube.com/watch?v=xFkz1vmvG-s

Sant, men nedtur at du bare får 150 KW på 400 volt.
Det er bare i en kort periode man får over 150 kW på Ionity laderne før hastigheten faller av til ca.100 kW. Den totale ladetiden på 150 kW ladere er ikke nevneverdig lengre enn på Ionity, dessuten er det langt bedre for batteriet.

Ta en kikk på ladekurven her:
https://infogram.com/lynladekurve-porsche-taycan-4-cross-turismo-1h8n6m3j3eklz4x
Jeg har kjørt Taycan i over 1 ½ år så jeg er godt kjent med ladekurvene. Hvis du skal komme opp i hastighetene i kurvene du linket til må du starte med <10% og perfekt batteritemperatur. Hvis du ser på gjennomsnittet så skjønner du at du sparer ikke mange minutter på å bruke Ionity. Selv begrenset jeg maks hastighet til 200 kW når den muligheten kom, ingen vits i å degradere batteriet fortere enn nødvendig bare for å spare et par minutter ;)

Snodig, jeg får 250 KW til over 50% hver gang. Selv uten å ha kjørt ned til under 10%. Eneste kriteriet er batteritemp, men det fikser jo bilen selv. 150 KW blir definitivt stusselig. Å ruge på ladestasjoner er ikke så gøy.

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 02. nov 2021, kl. 08:34
He he...
For å unngå slik feilbruk og potensiell misnøye (les krangler) på utfartsdager, bør Tesla merke båsen og stolpen tydelig slik at det ikke er noe tvil om hvilken stolpe som tilhører båsen man står i.
Det kommer nok antar jeg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Leafy

Sitat fra: Handyman på tir 02. nov 2021, kl. 09:20
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tir 02. nov 2021, kl. 08:34
He he...
For å unngå slik feilbruk og potensiell misnøye (les krangler) på utfartsdager, bør Tesla merke båsen og stolpen tydelig slik at det ikke er noe tvil om hvilken stolpe som tilhører båsen man står i.
Det kommer nok antar jeg.

Du tror folk kommer til å bry seg om det? På utfartsdager og som alltid ellers så er det stort sett seg selv folk tenker på. For ikke å snakke om på vinteren når oppmerking er dekket av snø og is...
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21 - Solgt!
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA