Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, man 21. des 2020, kl. 16:14

« forrige - neste »

geear

De nye stallene på gamle ladere/supplyer vitner nok om at Tesla tester ut dette designet med lenger kabler for andre biler, før de ruller ut v4 for fullt.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Motorwatt på fre 17. mar 2023, kl. 12:51
Det er vel det som er hele meningen?

Ja, poenget mitt er at det ser ut som at de har lyktes. I tillegg lager de visst parkeringsplassene mye bredere, sånn at en bedre kan plassere bilen optimalt uten å gå utenfor sin firkant/oppmerking.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: jlan på fre 17. mar 2023, kl. 15:45
Sitat fra: Counterpointer på fre 17. mar 2023, kl. 15:29
Lengre kabler på de gamle er tvilsomt da det ikke er gjort og vil kunne føre til skader på kabel om den når bakken. Bare se på de andre ladeselskapene som har lange kabler og ikke høy søyle. Hadde det vært lettvint ville Tesla allerede ha prøvd det ut.
Det er nå et godt stykke ned til bakken, kabelen trenger jo ikke å henge inne i portalen. Den kan henge langs siden som på de nye. Men det er gjerne noe med kjøling også.

Husk at søylene til Tesla er så godt som tomme. Laderne er ikke i søylene. Så kostnaden med å bytte søyler vil ikke være så forferdelig stor.

Om det er verdt det er en annen sak.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kodax

Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

jkirkebo

Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

jkirkebo

Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Counterpointer

Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:53
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Da misforsto jeg. Sorry

Tenkte selvfølgelig på gjennomkjøringsplasser. Det er jo det de har på alle bensinpumper av god grunn.

RJK

Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:53
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Kan jo være steder det er mulig å kjøre bak laderne, og dermed vil kunne rekke med litt lengre kabel. ;)

Er dog ikke sikker på om det er mange SuC-ladeplasser hvor dette hadde vært en opsjon. Men har sett noen steder hvor det løser problemet, men da andre ladetilbydere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 12:54
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:53
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Kan jo være steder det er mulig å kjøre bak laderne, og dermed vil kunne rekke med litt lengre kabel. ;)

Er dog ikke sikker på om det er mange SuC-ladeplasser hvor dette hadde vært en opsjon. Men har sett noen steder hvor det løser problemet, men da andre ladetilbydere.
På Alvdal kan en stå bak den ene laderekka med tilhenger. Men det er forbundet med risiko for mishagsytringer selv om en faktisk ikke sperrer for noen

RJK

Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 13:04
Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 12:54
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:53
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Kan jo være steder det er mulig å kjøre bak laderne, og dermed vil kunne rekke med litt lengre kabel. ;)

Er dog ikke sikker på om det er mange SuC-ladeplasser hvor dette hadde vært en opsjon. Men har sett noen steder hvor det løser problemet, men da andre ladetilbydere.
På Alvdal kan en stå bak den ene laderekka med tilhenger. Men det er forbundet med risiko for mishagsytringer selv om en faktisk ikke sperrer for noen
Der ser det ut som det ikke er problemer med å rekke med kabel om man står "feil". Jeg tenkte mer spesifikt på steder med mulighet dersom kablene ble lengre.

Folk uten empati og forståelse, vil man dessverre kunne treffe. Og det kan nok trigge noen av disse som ser en "ledig" ladestolpe uten å legge merke til bilen bak, før man faktisk har stoppet og skal gripe "pumpa".

At det som oftest finnes ledige ladestolper, ser ofte ikke ut til å bety noe, for da blir man plaget med å måtte starte bilen og finne en annen lader som faktisk er ledig. Og det er jo skrekkelig slitsomt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Counterpointer

Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 13:23
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 13:04
Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 12:54
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:53
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Kan jo være steder det er mulig å kjøre bak laderne, og dermed vil kunne rekke med litt lengre kabel. ;)

Er dog ikke sikker på om det er mange SuC-ladeplasser hvor dette hadde vært en opsjon. Men har sett noen steder hvor det løser problemet, men da andre ladetilbydere.
På Alvdal kan en stå bak den ene laderekka med tilhenger. Men det er forbundet med risiko for mishagsytringer selv om en faktisk ikke sperrer for noen
Der ser det ut som det ikke er problemer med å rekke med kabel om man står "feil". Jeg tenkte mer spesifikt på steder med mulighet dersom kablene ble lengre.

Folk uten empati og forståelse, vil man dessverre kunne treffe. Og det kan nok trigge noen av disse som ser en "ledig" ladestolpe uten å legge merke til bilen bak, før man faktisk har stoppet og skal gripe "pumpa".

At det som oftest finnes ledige ladestolper, ser ofte ikke ut til å bety noe, for da blir man plaget med å måtte starte bilen og finne en annen lader som faktisk er ledig. Og det er jo skrekkelig slitsomt.
Det er ikke Teslaene som ble misfornøyd, men en av lastebilene som har den enorme plassen på den siden Fullt lyshorn og tåkelur selv om ingenting var i veien for han.

RJK

Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 13:31
Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 13:23
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 13:04
Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 12:54
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:53
Sitat fra: Counterpointer på søn 19. mar 2023, kl. 10:28
Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Og det hjelper de som har absolutt mest behov. De med tilhenger!

Øh, nei. Har du henger må du bruke gjennomkjøringsplassene. Rygge-inn plassene fungerer fortsatt dårlig med henger, om du ikke vil plassere hengeren over midtrabatten bak ladeplassen ;)
Kan jo være steder det er mulig å kjøre bak laderne, og dermed vil kunne rekke med litt lengre kabel. ;)

Er dog ikke sikker på om det er mange SuC-ladeplasser hvor dette hadde vært en opsjon. Men har sett noen steder hvor det løser problemet, men da andre ladetilbydere.
På Alvdal kan en stå bak den ene laderekka med tilhenger. Men det er forbundet med risiko for mishagsytringer selv om en faktisk ikke sperrer for noen
Der ser det ut som det ikke er problemer med å rekke med kabel om man står "feil". Jeg tenkte mer spesifikt på steder med mulighet dersom kablene ble lengre.

Folk uten empati og forståelse, vil man dessverre kunne treffe. Og det kan nok trigge noen av disse som ser en "ledig" ladestolpe uten å legge merke til bilen bak, før man faktisk har stoppet og skal gripe "pumpa".

At det som oftest finnes ledige ladestolper, ser ofte ikke ut til å bety noe, for da blir man plaget med å måtte starte bilen og finne en annen lader som faktisk er ledig. Og det er jo skrekkelig slitsomt.
Det er ikke Teslaene som ble misfornøyd, men en av lastebilene som har den enorme plassen på den siden Fullt lyshorn og tåkelur selv om ingenting var i veien for han.
I C...!  8)

Gikk du bort og spurte idioten hva han hadde for slags problemer? ;)

Det hadde definitivt jeg gjort.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Sitat fra: jkirkebo på søn 19. mar 2023, kl. 10:27
Sitat fra: kodax på søn 19. mar 2023, kl. 09:47
Det er ikke bare ikke-Teslaer som har nytte av lengre ladekabler, også oss som noen ganger kjører med kasse, sykler etc. på hengerfeste syns dette er topp:)

Nå er jo layout på nyere SuC (som f.eks Grålum) endret slik at det ikke er noe problem. Der står stolpene på langs, mellom plassene.
Dessverre langt fra alle nye lokasjoner som bygges med "drive through".

Counterpointer

Sitat fra: RJK på søn 19. mar 2023, kl. 14:24
Gikk du bort og spurte idioten hva han hadde for slags problemer? ;)

Det hadde definitivt jeg gjort.
Nei det gjorde jeg ikke. Etter ett langt arbeidsliv med barnevern, rus og psykiatri så var det enkel risikovurdering at dette var ikke verd å gjøre.

Meget fornøyd med den vurderingen faktisk, som jeg tror var god.

Men skjønner godt hva du mener.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA