Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??

Startet av DeepFu, mandag 21. desember 2020, klokken 16:14

« forrige - neste »

daktari

NU har de faktisk åpnet en drøss i Sverige, DK og Tyskland++. Stive priser, 1-2 kr under Ionity, men dette kan vel løse endel køproblemer i sommer.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Daniel_0007

Sitat fra: daktari på torsdag 16. juni 2022, klokken 23:21
NU har de faktisk åpnet en drøss i Sverige, DK og Tyskland++. Stive priser, 1-2 kr under Ionity, men dette kan vel løse endel køproblemer i sommer.

Skal man på roadtrip med non tesla så bør man ihvertfall abonnere en måned, er vel hvis man lader over 50kwt så har vel abonnentet lønt seg
Model 3 2019 LR Rwd

Counterpointer

Nå har jeg vært en tur over fjellet/vidda til Bergen og tilbake de siste dagene.

På Gol vest SuC, Indre Arna og Maurset var det god plass ingen kø og kun et par pent parkerte Audier som ladet. Null problem

Til uka skal Østerdalen sjekkes, men det ser lite problematisk ut så langt.

vinterdekk

Kan hende det er nevnt tidligere, men jeg ser at det finnes superladere som er åpne for ikke-Tesla'er i Finland nå. Litt off topic, men det har skjedd en utrolig infrastruktur-forbedring her nordpå de siste par årene.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

tromsø

Er på langtur i Sverige og har tenkt å lade på Jönköping SuC men den er ikke tilgjengelig i Tesla appen eller på Charge finder. Ser ut som noe nettproblem.

Kan en fremdeles lade, selv om laderen ikke er tilgjengelig?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

automat

#1235
Sitat fra: tromsø på søndag 10. juli 2022, klokken 15:06
Er på langtur i Sverige og har tenkt å lade på Jönköping SuC men den er ikke tilgjengelig i Tesla appen eller på Charge finder. Ser ut som noe nettproblem.

Kan en fremdeles lade, selv om laderen ikke er tilgjengelig?
Du får jo ikke startet ladingen (på ikke-Tesla) hvis laderen ikke er tilgjengelig i appen.

Men Jønkøping er tilgjengelig i min app.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

tromsø

Sitat fra: automat på søndag 10. juli 2022, klokken 15:55
Sitat fra: tromsø på søndag 10. juli 2022, klokken 15:06
Er på langtur i Sverige og har tenkt å lade på Jönköping SuC men den er ikke tilgjengelig i Tesla appen eller på Charge finder. Ser ut som noe nettproblem.

Kan en fremdeles lade, selv om laderen ikke er tilgjengelig?
Du får jo ikke startet ladingen (på ikke-Tesla) hvis laderen ikke er tilgjengelig i appen.

Men Jønkøping er tilgjengelig i min app.

Det var jo ille men skjønner.

Ja, Jönköping var tilgjengelig for en halvtime  siden men nå utilgjengelig igjen, huff.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

daktari

Sitat fra: tromsø på søndag 10. juli 2022, klokken 16:36
Sitat fra: automat på søndag 10. juli 2022, klokken 15:55
Sitat fra: tromsø på søndag 10. juli 2022, klokken 15:06
Er på langtur i Sverige og har tenkt å lade på Jönköping SuC men den er ikke tilgjengelig i Tesla appen eller på Charge finder. Ser ut som noe nettproblem.

Kan en fremdeles lade, selv om laderen ikke er tilgjengelig?
Du får jo ikke startet ladingen (på ikke-Tesla) hvis laderen ikke er tilgjengelig i appen.

Men Jønkøping er tilgjengelig i min app.

Det var jo ille men skjønner.

Ja, Jönköping var tilgjengelig for en halvtime  siden men nå utilgjengelig igjen, huff.
Jønkøping tilgjengelig her og, men kø akkurat nå kl 1820. Et triks er å zoome litt ut på kartet i appen til rett område og trykke "søk på ladere i dette området". Hvis ikke man har trykket søk dukker de ikke opp i kartet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

tromsø

Når vi skulle lade så var laderne utilgjengelige både i Tesla appen og charge finder dessverre, ble lading på Fortum isteden så ingen stress.

Av interesse, kan en Tesla lade på SuC som er utilgjengelige, da den ikke trenger en app for å starte ladinga?
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

turfsurf

Sitat fra: tromsø på søndag 10. juli 2022, klokken 19:18
Av interesse, kan en Tesla lade på SuC som er utilgjengelige, da den ikke trenger en app for å starte ladinga?
Så lenge de ikke er ute av drift så kan de det. Men da vises de vel stort sett som tilgjengelige på Tesla sitt kart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

automat

Appen har vel ingen vitaie funksjoner som  trengs for å lade en Tesla på SuC. Men har noen funksjoner som er ekstremt kjekke å ha. (Som varsel om sperreavgift)

Tesla har full kontroll på både bil og ladestasjon, og begge er online. Så her ligger forutsetningene tilstede for høy oppetid.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Ellemelle

Flere ganger i Sverige i sommer har jeg opplevd at superladere har endret status til «Temporary out of service» i navigasjonen (i Tesla). Men det har likevel vært uproblematisk å lade. Har ikke sett noen teknikere som har skrudd på noe heller.
Etter en liten stund kommer de tilbake i navigasjonen igjen.

Kan hende det er det som har skjedd her også?

tromsø

SuC Jönköping er fremdeles utilgjengelig både i Tesla og Charge finder appen...

Den og SuC i Åsarna er de eneste svenske SuC som ikke fungerer akkurat nå.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

ToWalkOrDrive

Appen til Tesla bør snart også vise hvor mange parkeringsplasser som er ledig, og ikke bare antall ladere som er ledig. Fra Hjørring, Danmark, på Facebook. Var visst ikke ladekø.
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 14. juli 2022, klokken 06:49
Appen til Tesla bør snart også vise hvor mange parkeringsplasser som er ledig, og ikke bare antall ladere som er ledig. Fra Hjørring, Danmark, på Facebook. Var visst ikke ladekø.
Uff. Virkelig på tide med lengre kabler! Er det en idé å melde inn bildet til Tesla med forespørsel om lengre kabler?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA