Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kia Soul "Forvarming" med Easee utfordringer

Startet av Kaken, mandag 21. desember 2020, klokken 15:05

« forrige - neste »

Kaken

Hei

Har en Kia Soul 2018 ~30kwh.
Tidsinnstilt Preheat / forvarming fungerer fint med schuko lader. Funker veldig dårlig med Easee. (Har ikke aktivert smartlading på easee).

Forslag?

Barid Bel

Eneste ideen jeg har; har du aktivert "power at all times" innstillingen på easee?
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

sofakrok

Jeg har akkurat samme problem. En annen utfordring jeg har (har tibber) er at jeg ikke ønsker å lade batteriet til 100% (max til 80% for å spare det). Dette har jeg løst ved å sette den til å begynne å lade kl 22 hver kveld (tidsinnstilt). Problemer med tibber er at den feks kan se at kl 22 er det dyrt, den venter da til feks 01.00. Men når den da prøver å aktivere lading så vil ikke bilen fordi kl ikke er 22 (den husker ikke at den ikke startet kl 22. Innstillingen burde vært: ikke lad før kl 22.00).

Er det noen som vet om det er noen nyere programvare til Kia|en som kanskje hjelper med noen av disse problemene? Er det noen som vet om en oversikt over programvare versjonene som finnes og hva som er nytt?
Kia Soul EV 2016

Stig-Arne

Sitat fra: sofakrok på søndag 07. mars 2021, klokken 12:24
Jeg har akkurat samme problem. En annen utfordring jeg har (har tibber) er at jeg ikke ønsker å lade batteriet til 100% (max til 80% for å spare det). Dette har jeg løst ved å sette den til å begynne å lade kl 22 hver kveld (tidsinnstilt). Problemer med tibber er at den feks kan se at kl 22 er det dyrt, den venter da til feks 01.00. Men når den da prøver å aktivere lading så vil ikke bilen fordi kl ikke er 22 (den husker ikke at den ikke startet kl 22. Innstillingen burde vært: ikke lad før kl 22.00).

Er det noen som vet om det er noen nyere programvare til Kia|en som kanskje hjelper med noen av disse problemene? Er det noen som vet om en oversikt over programvare versjonene som finnes og hva som er nytt?
Var tidligere mulighet til å begrense til 80 % i menyen, men KIA valgte å fjerne den muligheten av en eller annen grunn.

Alternativt kan du jo sette ned ladehastigheten om du har mulighet til det. Slik at den ikke rekker å bli ferdig uansett.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Hellesjoe@gmail.com

Hei,
Har en Kia Soul 2018 mod. Som har fungert fint med forvarming når den har vært koblet til og ladet med vanlig stikkontakt. Når jeg i sommer oppgraderte til Eaassy home lader, vil den ikke forvarme. Virker som Eaassy boksen kutter, når bilen er 100% oppladet.
Har forsøkt å aktivere, "power at all time" i Eaassy appen, uten at dette fungerer.

Er det noen som har funnet en god forklaring på hvordan dette løses?

/Jonas

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA