Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Infortainment spørsmål

Startet av Moffen, søndag 20. desember 2020, klokken 08:19

« forrige - neste »

Moffen

Hei jeg kjøpte meg en 2020 ioniq nå og har noen spørsmål... På min gammle ioniq kunne jeg få frem en graf som fortalte meg om forbruket på en tur dette kan jeg ikke lengre finne. I tillegg så kommer det info om nærmeste ladestasjon men dette er jo alt mulig vræl fra en ute stikk på en skole til en fornuftig lader.kan dette stilles så den kun viser hurrigladere?  Finner heller ikke noen måte å fjerne disse maksimalt idiotiske skogslydene?

EV-FTW

Hvorfor fjerne skogslydene? Er jo ingen som tvinger deg til å ha dem på? Du må jo bevisst trykke deg frem for å høre på dem. Og ikke er det slik at de opptar så mye plass heller.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

stikksaga

#2
Ja, de tok bort muligheten til å ha 3-delt skjerm mot at de la til skogslyder. Snakk om unyttig drit.

EV-FTW

Tredelt skjerm savner jeg ikke, da de ble for små uansett og for mye i info. Synes det er bra slik det er nå, med valget at en har stor skjerm, og kan hente inn den mindre skjermen ved siden og bla opp og ned i denne.

At naturlydene er unyttige er jeg enig i, men at de er plagsomme, nei. En må jo som sagt bevisst gå inn på dem for å høre på dem.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

stikksaga

#4
Sitat fra: Øyst1 på tirsdag 12. januar 2021, klokken 20:34
Tredelt skjerm savner jeg ikke, da de ble for små uansett og for mye i info. ..
Smak og behag kan som kjent ikke diskuteres, så å "synse" er vel ikke basert på fakta. Faktum er at de har fjernet en feature, noe som er en nedgradering av infotainment-systemet. Man hadde muligheten til å velge både 1, 2 og 3 delt skjerm tidligere, nå er det bare 1 og 2.

Jeg skjønner forøvrig også at skjermen på 28kw ioniq blir litt for liten til 3-delt skjerm.

AlBundy

Hva er en  feature? Finnes det ikke et norsk ord for det?

Storg

Sitat fra: AlBundy på fredag 15. januar 2021, klokken 22:54
Hva er en  feature? Finnes det ikke et norsk ord for det?
Funksjon.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cougar

Sitat fra: Moffen på søndag 20. desember 2020, klokken 08:19
..På min gammle ioniq kunne jeg få frem en graf som fortalte meg om forbruket på en tur dette kan jeg ikke lengre finne.
Hvor fant du denne grafen?
Jeg har en 2019 men kan ikke huske å ha sett noe slikt, men skulle gjerne ha hatt det!
2019 Ioniq El + mange andre biler

finnarne

Ikke nødvendigvis graf, men under Ev-menyen, strømforbruk, og historie. Fritt etter hukommelsen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA