Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-tron service manual

Startet av oll1954, lørdag 19. desember 2020, klokken 14:56

« forrige - neste »

oll1954

Er det noen som har funnet dette på nettet? Jeg har søkt, og trodde jeg fant, men det viste seg bare å være el-skjemaene.

Den aktuelle problemstillinga er å demontere innerpanelene bak for å montere ekstra ryggelys.
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Urbs72

Jeg tror jeg har den du tenker på, men den er mye større enn maks størrelse på vedlegg her. Mener dog jeg fant den i dette forumet, så prøv søk

Orbit

SSP675 har vært nevnt tidligere, men det er generell opplæringsinformasjon om bilen. Servicemanual er tilgjengelig via Erwin (mot betaling), men sist jeg sjekket der hadde de ikke lagt ut mye ennå for e-tron. Akkurat nå, så er det et utløpt SSL-sertifikat på nettsiden, og jeg får heller ikke innlogging til å fungere......

Sitat fra: Orbit på onsdag 13. februar 2019, klokken 23:34
...snip...
Tok en titt i erWin, og nå er i alle fall e-tron kommet med der (var der ikke sist jeg sjekket for noen måneder siden), modellkode GEN. Det er også en GEA der (2020-modell), men andre steder i systemet ser dette ut til å være sportback-varianten. Så har egentlig ikke noe håp om å få sett i erWin hva som kan komme av forskjeller mellom 2019/2020-modeller for e-tron.

erWin-aksess koster €30/dag, evt €7 per time, så får kanskje sette av noen timer en dag med god tid til å nerde gjennom alt av håndbøker og diagrammer.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

oll1954

Sitat fra: Urbs72 på søndag 20. desember 2020, klokken 12:59
Jeg tror jeg har den du tenker på, men den er mye større enn maks størrelse på vedlegg her. Mener dog jeg fant den i dette forumet, så prøv søk

Hei!
Takk for svar. Jeg prøvde å søke, men fant den ikke. Selv har jeg søkt etter, og kjøpt, service manual (koblingsskjema) for det elektriske anlegget, men har ikke funnet noe som går på feks demontering av paneler. Har du det i den du fant?
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

oll1954

Sitat fra: Orbit på søndag 20. desember 2020, klokken 15:08
SSP675 har vært nevnt tidligere, men det er generell opplæringsinformasjon om bilen. Servicemanual er tilgjengelig via Erwin (mot betaling), men sist jeg sjekket der hadde de ikke lagt ut mye ennå for e-tron. Akkurat nå, så er det et utløpt SSL-sertifikat på nettsiden, og jeg får heller ikke innlogging til å fungere......

Sitat fra: Orbit på onsdag 13. februar 2019, klokken 23:34
...snip...
Tok en titt i erWin, og nå er i alle fall e-tron kommet med der (var der ikke sist jeg sjekket for noen måneder siden), modellkode GEN. Det er også en GEA der (2020-modell), men andre steder i systemet ser dette ut til å være sportback-varianten. Så har egentlig ikke noe håp om å få sett i erWin hva som kan komme av forskjeller mellom 2019/2020-modeller for e-tron.

erWin-aksess koster €30/dag, evt €7 per time, så får kanskje sette av noen timer en dag med god tid til å nerde gjennom alt av håndbøker og diagrammer.


Takk for fyldig svar!  :+1: Det er ikke alltid så enkelt å planlegge slike behov. Skulle gjerne hatt en i hylla jeg kan bla i av og til ...  :)
Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

Electric cars in Norway

oll1954 :+1: :+1: enig. Best på papir når man skal kose seg og langlese. Ellers som "kokebok" arbeid så er Pdf og web helt ok :+1:

Ganske innholdsrik den Ssp675 også for opplæring.

Urbs72

Sitat fra: oll1954 på torsdag 24. desember 2020, klokken 16:07
Sitat fra: Urbs72 på søndag 20. desember 2020, klokken 12:59
Jeg tror jeg har den du tenker på, men den er mye større enn maks størrelse på vedlegg her. Mener dog jeg fant den i dette forumet, så prøv søk

Hei!
Takk for svar. Jeg prøvde å søke, men fant den ikke. Selv har jeg søkt etter, og kjøpt, service manual (koblingsskjema) for det elektriske anlegget, men har ikke funnet noe som går på feks demontering av paneler. Har du det i den du fant?
Nei, jeg tenkte nok feil. Jeg har en self study manual og den har ikke nok detaljert informasjon for deg på dette.

Orbit

Oppdatering på gammel tråd: Verkstedhåndbøker som PDF er nå på Erwin (og har vært der en stund). Det er drøyt 5000 sider, hvor skjema for kablingen alene tar 1500 sider. En rekker fint å laste ned alt (~350 MB) i løpet av en times aksess (€7).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

oll1954

Jaguar i-Pace reservert
Audi e-tron quattro reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA