Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Snø samler seg rundt ladekontakten under lading

Startet av bcx238h, fredag 18. desember 2020, klokken 13:54

« forrige - neste »

bcx238h

Kanskje er det noe som det allerede ble snakket om, men søkefunksjonen gav meg ingen treff med de søkeordene som jeg valgte.  :D

MiEV-en vår står jo utenfor carporten ved siden av badestampen. I carporten står vår tilhenger og Peugeot-en vår. Når MiEV-en er koblet til laderen og det snør, så er det ganske mye snø som samler seg på ladepluggen og rundt ladekontakten i bilen.

Nå er jeg ikke så utrolig mye bekymret for kombinasjon av snø og tette elektriske forbindelser, men likevel kunne det ha vært bedre løst, synes jeg.

Derfor har jeg laget en slags fleksibel avdekning med innsydde magneter.
Den "fester" jeg over og rundt ladekontakten/ladepluggen på karosseriet.
(Jeg må ta et bilde... ;) ) Det holder også når det blåser "litt".

Siden jeg ikke vet hvor mange som plages av slike ting, tenkte jeg at jeg kunne det nevne likevel.
Her i Hammerfest snør det ganske mye og jeg har ikke lyst å skrape snøen ut av den åpningen rundt ladekontakten hver gang bilen stod på lading.  :D

Hvis noen har noe å si om det problemet og vil foreslå andre løsninger, så er det bare å si fra...
(Å bygge en garasje eller bytte plassen med den andre bilen er uaktuelt  :P )
MiEV-en skal bevise at den tåler "å bo" her oppe uansett vær.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA