Hurtiglading Asker Bærum desember 2020

Startet av Supermario, tor 17. des 2020, kl. 17:54

« forrige - neste »

Supermario

Fikk for første gang ikke hurtigladet i dag, Leaf 2017 30 kWt 100'km. På kundeservice Grønn kontakt sa de at det var problemer med Leaf i dette området. Flere med samme problemer for tiden? To hurtigladere er satt ut av spill, må ha service på plass. Så hvis mange Leaf har tilsvarende problem så er vel snart hele ladeparken ute av drift.
e-up! 80'km, Leaf  90' km, e-tron 55 2020

Trekkoppbil

Fortum har vel også mange ladere i området, og begge operatørene har vel utstyr fra ulike leverandører. Hvis det er råtten software på en type ladere, så er det bare å prøve en annen type lader.

Jeg hørte nylig at laderene på MC i Asker ikke fungerte, men deretter har jeg erfart at de fungerer, så de er nok fiksa igjen. Ellers ligger Ikea strategisk til.

Opp gjennom åra har jeg hatt noen få dårlige dager hvor man kommer bort i en rekke ladere som ikke fungerer. Da er trikset å hoppe videre og prøve ulike ladere og operatører, men man bør ta visse hensyn:  Jeg har mistanke om at problemet  kan være at enkelte bare hopper videre på neste lader, i stedet for å ringe operatøren om å resette de laderene som trenger det, og sånn går det til nesten ingen ladere virker.

De siste åra  har jeg inntrykk av at det er værst i sommerheten, hvor en del ladere ikke virker.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA