Model 3 Matter

Startet av jasken, tor 17. des 2020, kl. 11:51

« forrige - neste »

jasken

Hei!

Fikk endelig sms om leveranse av min model 3, men ser at hele Tesla Shop er utsolgt for alt omtrent, men tenker jeg trenger matter ASAP.

Noen som har erfaring eller anbefalinger til matter fra andre steder?

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023

thebadger

Sitat fra: jasken på tor 17. des 2020, kl. 11:51
Hei!

Fikk endelig sms om leveranse av min model 3, men ser at hele Tesla Shop er utsolgt for alt omtrent, men tenker jeg trenger matter ASAP.

Noen som har erfaring eller anbefalinger til matter fra andre steder?
Har du tenkt å bytte på hvilke matter du bruker?
Hvis ja: kjøp noen liners, det meste fungerer selv om noen er villige til å punge ut drøye penger for <insert opinion here> maxpider.
Hvis nei: bruk de som fulgte med. De er overraskende bra

Markhus

Bjørn Nyland gjorde en test av diverse matter.

https://www.youtube.com/watch?v=1fOzhpt_ZFI

https://www.youtube.com/watch?v=1T-ckCfz8t4&t

Har selv bestilt disse "kinakopiene" av 3D Maxpider mattene, men har ikke mottatt dem enda. Ser ut til å være utsolgt og med lang leveringstid de fleste plasser.

thebadger

Sitat fra: oysteine på tor 17. des 2020, kl. 12:28
Er det noen som satser på å bare bruke stoffmattene? Det blir jo noe vann som selvfølgelig trekker inn i mattene. Men fordamper det likevel såppass at det ikke blir et problem? Jeg synes stoffmattene generelt er mye finere enn de vanntette. Noen som har dårlig erfaring med å bare bruke stoffmattene? Det er snø store deler av vinteren der jeg bor.
Brukte stoffmattene et helt år, funker veldig bra.
Jeg kjører uten sko på lengre strekker, foretrekker stoffmatter av den grunn.

Edit: bilkomponenter har TOCN rabatt:
https://www.bilkomponenter.no/categories/tesla?filters.2%5B%5D=9&categories%5B%5D=406&sort=products_sort_order-asc&filter_by_host=

jorgenask

Liker også stoffmattene av den grunn at de ikke lager lyder når man tråkker på de med våte sko f.eks.
Noen som vet om en god og effektiv måte å vaske stoffmattene på ? kan man trøkke de i vaskemaskinen ? hehe

Woodbear

Brukte stoffmatter i 8 år på forrige audi, helt fine da jeg solgte bilen i år, så bruker stoffmattene i teslaen og.  Iløpet av de årene var det barn involvert. Men sette seg inn og banke av snø av sko før man vrir beina inn er en god vane, så slipper man mye snø som holder fukt i dem
Men imotsetning til gummi, så slipper man vann som skvulper rundt. Vask når de er tørre er støvsuger 👍
Solgte mine begood matter til en kompis som bare « måtte ha gummimatter»
2021 model 3 hvit performance.

Markhus

Kjørte kun med stoffmatter i gamlebilen og fungerte helt topp. Eneste er vinterstid med mye vann og med småunger som skal dra med seg halve sandkassen fra barnehagen, så blir det fort mye rengjøring.
Tenker det er lettere å rengjøre gummimatter enn å måtte gi stoffmattene en runde i vaskemaskinen annenhver uke. Pluss er at de ser bedre ut.

Bmwi3

TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Regen

TM3 2021 LR hvit (solgt)

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Haggish

Har to gutter 7 og 11år, men har valg og bruke de stoffmattene som er med, da det er det fineste. får heller skifte ut de om -5-6 år om de blir stygge ;)
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

jasken

Hei!

Takk for så mange svar! Syns det er så kult med dette forumet at man får så mye bra svar så kjapt!

Jeg hadde stoffmatter i min Audi A8 før, men syns det ble så skittent og vanskelig å rengjøre så fryktet jeg at de stoffmattene som følger med Teslaene ikke ville fungere bra. Opplevde at på passasjersiden at det rant gjennom med vann på vinterstid fordi kone ikke helt klarer å riste av seg snø før hun setter seg inn. Men når så mange her sier at de funker bra så kanskje jeg bare har de og ser om det funker hvis man viser litt forsiktighet i vinter.

Jeg har vurdert å kjøpe disse, da de er på lager og jeg kan hente de på dagen på lageret deres i Oslo - https://www.begood.no/products/gulvmatter-tesla-model-3-hoy-kant-forseter-og-bakseter

Så tenker jeg evt også å kjøpe noe for frunk og trunk, hvor viktig er dette mener dere?

Kim-

Jeg har hatt en god del forskjellige loanere og de stoffmattene har ikke sett ut etter jeg har hatt bilen en ukes tid. Du merker no fort om du vil kjøpe gummimatter. bruker du teslabjorn som rabattkode får du 10% :)
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jasken

Sitat fra: Kim- på tor 17. des 2020, kl. 18:35
Jeg har hatt en god del forskjellige loanere og de stoffmattene har ikke sett ut etter jeg har hatt bilen en ukes tid. Du merker no fort om du vil kjøpe gummimatter. bruker du teslabjorn som rabattkode får du 10% :)

har TB rabattkode på BeGood? :D

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA