Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester av Mach-E

Startet av daktari, tirsdag 15. desember 2020, klokken 13:49

« forrige - neste »

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Contango

Er denne testen representativ blir dette en storselger. En ladetest hadde gjort seg, dog.

https://motor.no/biltester-elbil-ford/endelig-har-ford-gjort-det-meste-riktig/188303
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Finnøy (Arne Johan Larsen)


SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Carboy

#4
Doug Demuro:

https://www.youtube.com/watch?v=c4n5iPqxpaw

Mye bra. En ulempe er åpning av frunk som kun gjøres innenfra bilen.
Kjørevideo fra 24:40.
Kjører bedre enn Model Y, stillegående og sporty med fin fjæring. Jeg hadde nok valgt denne før en Model Y.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

hELgenen

Litt stump i fjæringen og litt "ekle", harde stumpe lyder inn i kupeen når en kjørte over små hull i veien
var noe jeg beit meg merke i. Bilen har altså et litt enkelt hjuloppheng?
Forøvrig er model Y pre Berlin produksjon helt uaktuelt som alternativ uansett - og de i Berlin skal få jobbe minst ett år før jeg tar sjansen. Mexikansk skrudd sammen Ford vil jeg faktisk tro er bedre utført enn hva Tesla klarer for øyeblikket. Ja færre panelgaps går foran bedre batteriteknologi her for mitt vedkommende. Synes denne ser interessant ut, men dette er nok en bil jeg først hadde gått i kjøpsmodus på etter prøvekjøring - ikke som 99% av de andre elbilene som en bare trykker på reservasjonsknappen med en gang.
Men nå forstår jeg at vi kan få prøvekjøre denne allerede i løpet av Januar - og det skal i alle fall jeg gjøre!
Bilen plasserer seg vel et sted mellom id.4 og i-pace. Der id.4 er fornuftsvalget med flere praktiske fordeler, mens i-pace gir litt mer for litt mer på kjøreopplevelse.....

Carboy

#6
Her er finansavisen sin test.

https://finansavisen.no/motor/biltester/2020/12/15/7596173/fords-nye-elbil-lang-rekkevidde-og-lav-pris

De virker veldig fornøyde alle sammen. Husk at dette ikke er en premiumbil, men en amerikansk lavpris-SUV for folk flest og de går rett i strupen på Model Y. Etter lansering av mange forskjellige ulike elbilmodeller rundt omkring blant ulike merker, så er vel dette vel første gang Tesla har direkte konkurranse i et av sine segmenter.
Må innrømme at de ser ut til å ha ha klart dette veldig bra. Er vel bare ladenettverket til Tesla de ikke kan tilby, ellers har de alt det samme. Range, lignende/bedre pris, akselerasjon, awd, veldig tøft utseende, støydemping og komfort.
Mach-e må være svært god, for i dette segmentet kommer det mange konkurrenter allerede i 2021.
Nåværende elbiler:
BMW iX40 fully charged 2022
BMW iX50 - avbestilt!
+ diverse eksos-entusiastbiler
———
X Jaguar I-Pace HSE 2019
X MB EQC 2021
X VW Egolf 300 2018
X Audi e-tron 55 limited 2019
X BMW i3S fully charged april 2018
X BMW i3 marathon edition juni 2017

Øyvind.h

Sitat fra: Carboy på onsdag 16. desember 2020, klokken 09:37
Må innrømme at de ser ut til å ha ha klart dette veldig bra. Er vel bare ladenettverket til Tesla de ikke kan tilby, ellers har de alt det samme.
Hadde Mach-E levert bra på hengervekt og tilbudt takstativ ville jeg nok vurdert den seriøst oppimot Model Y.
Finnes det noe dokumentasjon på Mach-E sin autopilot?
Prisen ser jeg blir en del høyere der jeg har bestilling på 559" for Model Y performance. Ser ut til at Mach-E blir en del dyrere.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Carboy på onsdag 16. desember 2020, klokken 09:15
Doug Demuro:

https://www.youtube.com/watch?v=c4n5iPqxpaw

Mye bra. En ulempe er åpning av frunk som kun gjøres innenfra bilen.
Kjørevideo fra 24:40.
..

Ut i fra www.macheforum.com gjelder dette bare for frunk med "innsats" (delevegger) som antakeligvis ikke kommer på de europeiske utgavene.

PionerThink

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. desember 2020, klokken 10:14
Hadde Mach-E levert bra på hengervekt og tilbudt takstativ ville jeg nok vurdert den seriøst oppimot Model Y.
Veldig enig i dette, og disse gutta skryter veldig av den også selv om det er litt lite plass i baksetene for lange ungdommer:
https://www.youtube.com/watch?v=WT47B3zCXpI
Vi får håpe at den ved en senere anledning får en oppgradering som tillater takstativ og har litt mer støydemping :+1: :)
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Tellus

Ser bra ut dette her ja. Personlig er jeg ikke veldig begeistret for en stor Ipad som stikker ut i kupeen, men Mach-E har i hvert fall et instrumentdisplay i tillegg.

Exteriørmessig er den i en helt annen liga enn Model-Y. Bilen er faktisk ganske fin å se på. Skal etterhvert bytte ut Amperaen med et eller annet. Denne er kanskje litt i overkant som en bill nummer to, men den frister  :D


Øyvind.h

Eksteriørmessig synes jeg de stiller i samme liga, men med litt forskjellig designfilosofi. Det er ikke akkurat designet som ville fått meg til å velge Mach-E. Men totalpakken er god.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Engelskmennene er fornøyd og, lavt støynivå, rask og bra rekkevidde. Litt kritikk for litt stump fjæring men blir tilgjengjeld god å kjøre raskt?
https://www.autoexpress.co.uk/ford/ford-mustang-mach-e/108432/new-ford-mustang-mach-e-2020-review
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

batterimannen

Skiluka ser liten ut. Hvor mange langrenn eller slalomski får man inn i den?  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

daktari

https://motor.no/biltester-elbil-ford/endelig-har-ford-gjort-det-meste-riktig/188303?

Motor har testet ladefart, og i disse temperaturene er jo dette bra resultat. Samme nivå som Tesla 90-serien må regnes som ganske bra. Lang rekkevidde også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA