Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Halo ladeboks, virker ikke

Startet av sandstrand@gmail.com, tirsdag 14. april 2020, klokken 12:11

« forrige - neste »

sandstrand@gmail.com

Hei
Er ny på forumet og ukjent med elbil.  I påskeuka ble den en 2 år gammel E-Golf, og siden vi flyttet inn i hus i august i fjor så var det allerede en ladeboks på veggen.  Denne skal fungere i følge tidligere eier, og han byttet også type-2 kabelen rett før vi overtok.
Det jeg har fått med meg er at det er en HALO veggboks/lader, den har egen 16A kurs med jordfeilbryter, og jeg har måt 220V ut til selve HALO boksen.
Når vi først koblet den inn i bilen så ladet den ikke. Alt virket dødt.  Ingen lys av noe som helst slag på veggladeren.
Når jeg målte om det var strøm ut til veggladeren skrudde jeg av lokket og målte 220V fra ledningen som kommer fra sikringsskapet.
Veggboksen aner jeg ingenting om.  Ingen lys eller noe på den.  Ser jeg nøye etter så blinker det grønt på en diode på kretskortet oppe til venstre, men ingen ting ellers av lys.  Er det noen som har noen formening om hva det kan være?
Har lagt ved noen bilde av hvordan den ser ut.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.


Geir

Elmo

HALO er vel litt avansert ?
Kan hende den krever noe aktivering med RFID eller WEB-login ??
Sjekk med tidl. eier eller www.charge-amps.com
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


ooa

Hei, har du fått denne til å virke. Min er også helt "død".

sandstrand@gmail.com

Hei
Jeg har gjort mye, dvs mail til Charg-amps AB og Fortum.
Charge-amps AB var veldig hjelpsomme.  De svarte raskt på mail og fikk følelsen av at de ville hjelpe til.  Det siste de skrev i en mail etter mye feilsøking var:
Tyvärr tyder det på en komponentfel i boxen. Behöver få in krestkortet för att kunna byta ut komponenten. Vi kan samtidigt passa på att byta ut kommunikationskablar
i din Halo när den väl öppnas. Du kan följa delar utav den bifogade manualen för att ta ut main-kretskort och skicka till oss. Glöm inte att märka det som support/reparation
och sätta ett lågt värde för att underlätta tullhanteringen


De svarte senere samme dag jeg mailet dem, og var rimelig raskt på.Men jeg har ikke skrudd noe fra hverandre og sendt til dem. 
Laderen var montert når vi overtok huset for ca 1 år siden, og den er ikke mer enn 5 år gammel. Så jeg vil at de som monterte den skal fikse den.  Det er Fortum som gjorde dette i følge forrige eier.
Når det gjelder Fortum har jeg sendt masse mail, svart på masse spm flere ganger.  De skulle ha fått nok svar til å komme å se på boksen.  Det siste jeg fikk fra dem var følgende svar:
Hei! Takk for ytligere informasjon om saken. Jeg tar det videre med teknisk!

Dette svaret fikk jeg 5.juni.  Og der står det nå.  Jeg purret for ca 1 uke siden.  Så får jeg se om de svarer.

Geir

sandstrand@gmail.com

Gir opp Halo ladeboksen.  Tenker jeg heller kjøper en ny og gjerne en rimelig en.

Hva er en ok, ikke for dyr, ladeboks, uten kabel, som passer på en 16A 1 fas kurs med jordfeilbryter type B (det som ligger ut til dagens ladeboks)?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Den er tenkt brukt mot e-golf, i-Miev og Outlander PHEV, men primært e-golf og litt i-Miev.
Den er montert inntil vegg så den er ikke direkte eksponert for regn, holder det da med IP54  på ladeboksen?


jkirkebo

Sitat fra: sandstrand@gmail.com på torsdag 07. januar 2021, klokken 11:01
Gir opp Halo ladeboksen.  Tenker jeg heller kjøper en ny og gjerne en rimelig en.

Hva er en ok, ikke for dyr, ladeboks, uten kabel, som passer på en 16A 1 fas kurs med jordfeilbryter type B (det som ligger ut til dagens ladeboks)?

Du kan jo ta en titt på den nye SimplEV fra Viridian som vi har lagt ut til salg nå. Den går riktignok opp til 3x32A, men da har du jo mulighet til å koble den til en større kurs senere ved behov. Integrert DC-RCM så B-vernet er ikke nødvendig, men det kan godt være der.

https://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

elektrolux

Sitat fra: sandstrand@gmail.com på torsdag 07. januar 2021, klokken 11:01
Gir opp Halo ladeboksen.  Tenker jeg heller kjøper en ny og gjerne en rimelig en.

Hva er en ok, ikke for dyr, ladeboks, uten kabel, som passer på en 16A 1 fas kurs med jordfeilbryter type B (det som ligger ut til dagens ladeboks)?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Den er tenkt brukt mot e-golf, i-Miev og Outlander PHEV, men primært e-golf og litt i-Miev.
Den er montert inntil vegg så den er ikke direkte eksponert for regn, holder det da med IP54  på ladeboksen?

Skal sjekke om vi har en overligger uten innebygget vern. Da blir det svært så hyggelig pris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA