Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer 2021 modell E-Tron, innspill konfigurering?

Startet av KjeChr, tirsdag 08. desember 2020, klokken 11:00

« forrige - neste »

KjeChr

Hei

Ny på forumet, og enn så lenge ikke elbil eier.

Vurderer sterkt å kjøpe en ny Audi e-tron, og har konfigurert en rekke ganger på audi.no. Begynner å nærme oss en konklusjon, men alltid godt å få innspill av andre med erfaring.

Kona har og hatt rimelig klare meninger om henholdsvis farge (inne/ute) og seter. Etter å ha prøvesittet massasjeseter ble plutselig det og et sterkt ønske. Selv er jeg veldig usikker mht. det  ::)

Har laget følgende konfigurasjon: https://www.audi.no/AM8Q544U
Kom gjerne med innspill på denne  :)

Ha en fortreffelig dag!

Kjetil

Roy

Ser du har speccet med Advanced Business som base, har du sjekket om Advanced Sport eller S-Line utgaven inneholder mye av ekstra utstyret? For da kan du komme ut med lavere pris og/eller mer utstyr.

Vi speccet først Advanced Business, men fordi vi ønsket 360 kamera, tilhengerfeste, sportsseter med minne og litt diverse, så var Advanced Sport et bedre utgangspunkt.

pst

En flott bilkonfigurasjon  :)
Jeg hadde tatt med 15-eket 21" felger ( 12.320,- ) , ambientlyspakke for å få carribeanblått innelys  ;) ( 3.500,- ) og byttet ut skinnsetene med sportsseter i skinn / alcantara ( passe kalde sommer og passe varme vinter.. ) ; prisdifferansen ville jeg lagt i night-vision og/eller panoramatak ( og sløyfet sort innertak ; det grå standardtaket ( sjekk det ) er helt ok.. ).
Min fargekombinasjon er tyfongrå + sort optikk ( som er vesentlig ) + manhattangrå skjermbredere ; en kombinasjon som er kontrastrik og mer praktisk enn helt manhattangrå ;
den fineste fargekombinasjonen på e-tron er selvfølgelig helsvart for de som er glade i å vaske bil..
2021 Porsche Taycan Turbo
2021 Opel Corsa-e
2021 Porsche Taycan 4S solgt
2020 Audi e-tron 55 Excl. solgt
2019 Audi RS5 Coupé solgt

Orbit

Vil anbefale å legge til elektrisk justering av ratt, særlig dersom det er flere som kjører bilen. Du har allerede elektrisk justering av setene, så det er veldig hendig at også ratt stiller seg i riktig posisjon etter førerprofil i bilen.

Setevarme og USB-kontakter i baksetet ville også stå på min liste, men om det setet er lite i bruk er det mindre viktig.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

KjeChr

Tusen takk for gode innspill så langt.

Har forsøkt litt forskjellige "utgangspunkt" for konfigurering, og så langt ser det ut som om Advanced Business er gir best pris til slutt.

Når det gjelder seter er min kjære kone avhengig av spesielt gode / tilpassede seter pga. en tidvis kranglevoren rygg.

Øvrige innspill vurderes løpende :-) Kom gjerne med flere  :)

Takk!

Kjetil

Auto

Ønsker du et mer sportslig utseende kan du vurdere sorte speilhus og oransje calipere. Hadde vurdert å oppgradere ambientebelysning til pakken som inkluderer farger samt tatt med musicinterface bak. Ville uansett inkludert Audi Virtual Cockpit Plus. Lykke til med valget!

daktari

Comfortsetene er fantastiske, mye mye bedre enn vanlig sport. Du kan justere sidevanger oppe og nede individuelt for en meget sportslig eller meget avslappet stil, samtidig som de er utrolig myke med god elektrisk korsryggstøtte. Obligatorisk i mine øyne foran all kosmetisk stash.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

JohnPGriff

Hvis jeg hadde muligheten igjen vil har valgt oppvarmet ratt, ambientelyspakke plus, taktrekk i sort og muligens, øvre del av instrumentpanelet og nedre interiørelementer i kunstskinn. På min Advanced Sport 50 valgt jeg adaptive vidusviskere og feltskiftevarsling inkludert pre sense rear, utstigningsvarsling og assistent for kryssende trafikk bak og lettmetallfelger i 5-arms dynamikkdesign, grafittgrå, glanspolerte, dimensjon 9 J x 20 med 255/50 R 20 dekk. Er veldig fornøyd med de standard sportsseter.
Polestar 2 LRDM Performance Levert juni 2024
Citroen e-C4 Levert august 2023
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022 (Solgt)
MG ZS EV Levert nov 2020 (Solgt)
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Boikott My Ass

Bmw 530i G30

Roy

Boikott My Ass

Sitat fra: Roy på onsdag 09. desember 2020, klokken 09:17
Tror du bare må ta med alt jeg :laugh: 8)

Takluke og Panorama er i mine øyne tull som ikke bidrar til å høyne sikkerheten på noen slags måte. En potensiell lekkasje kilde er det også, samt dette med vedlikehold, svakheter osv.

Når det gjelder Night Vision som jeg har nevnt i andre tråder er dette med på bedre sikkerheten betraktelig på mørke veier. Er ett meget bra hjelpemiddel ved mørkekjøring. Og mørkesynet blir ikke bedre med åra.
Bmw 530i G30

daktari

Enig, Nightvision er på mange måter nøkkelfunksjonen som gir grunn til å velge en e-tron.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Roy

Sitat fra: daktari på onsdag 09. desember 2020, klokken 12:40
Enig, Nightvision er på mange måter nøkkelfunksjonen som gir grunn til å velge en e-tron.

Valgte Etron uten NV over alternativene vi. Men så hadde vi et budsjett å forholde oss til, så da måtte noe vike. Og trådstarter ser ut til å ha et større budsjett enn oss  :)

KjeChr

Hei igjen

Mange gode og interessante innspill.

Med en konfigurasjon som har en kostnad på vel 900´tenker jeg at smerteterskelen ikke er så langt unna, så noen prioriteringer må gjøres. Må og beregne kostnad med etablering av ladeløsning hjemme og på hytta. Der går det og ihvertfall 20´ (tenker løsning med Easee/tibber hjemme og 400v industristøpsel på hytta).

Noen som har erfaring med massasjeseter, er det en grei ting å luke bort? Uansett så er det vel ikke jeg som til slutt får avgjøre det ;D

Meningene er mange og innspillene verdsettes, det er absolutt verdifullt å ha et slikt forum hvor engasjerte medlemmer tar seg tid til å bidra.

Hva vi til slutt ender opp med må vel bli en slags balansering av fornuft og følelser  :D

Igjen takk for innspill! :)

elektro

Noen veldig gode betraktninger i denne videoen, hvor han går kjapt gjennom konfiguratoren.
https://youtu.be/A6VO9dDLy-I

Min ønskeliste:
- Akustiske sideruter
- B&O
- Digital Matrix LED
- Nightvision
- Kontur/Komfortseter
- Skinn over alt :)
- Glass knapper
- Oransje bremsekalipere
- Rattvarme

Must liste (i tillegg/uansett):
- Mørke ruter
- Virtual cockpit
- Hengerfeste (min. forberedelse)
- Assistentpakke Tur
- Lys i setebeltespenner/baksetepakke
- Adaptive viskere
- 360 kamera
- Keyless access u. alarm
- Appstyring
- alt av bagasjeromsnett osv
- phone box telefonforberedelde

Nice liste (ting du kanskje ikke tenker på):
- Head Up
- Visning av dekktrykk
- El. justering av ratt
- ladeluke på begge sider (22 kW ikke nødvendig)
- 4 sonerd klima
- varme i bakseter
- rullegardiner ba
- justerbare nakkestøtter
- uttrekkbare solskjermer
- Ambientebelysning
- 11 kW reiselader med rød industrikontakt og ev. andre, utnyttbare sluttstykker (7,2 kW er standard).

Ville forøvrig styrt unna 21-tommers hjul pga. bredde/forbruk/støy.
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA