Levering fra Lillestrøm

Startet av TeslaSY, mandag 07. desember 2020, klokken 10:37

« forrige - neste »

Regen

Sitat fra: Erlingni på mandag 21. desember 2020, klokken 23:30
Mangler den lille «kurven» (den man kunne løfte ut) under midtarmlene på alle 2021 modellene?
Eller er det bare min bil de har glemt å sette den inn i?
Var fin og ha solbriller og slikt i.

Ellers fant jeg ingen feil eller mangler, heller ikke når jeg kom hjem.
Skjermen restartet to ganger helt «ut av det blå» før jeg hadde kjørt ut av parkeringsplassen. Det var visst normalt, og det skjedde ikke igjen senere.

Manglet også i min. Hadde vært greit med en kurv der da rommene under er så store. Får vel kjøpe en tredjeparts da.
TM3 2021 LR hvit (solgt)

Kjettern

Til dere som har fått levert bil:
*Hvordan har panelgaps vært? Samme som før eller blitt bedre?
*Har de fikset panelet som ofte touchet inntil foran speilet på førersiden? (Danner rust ved gnissing osv.)
*Har de tettet plastskruene under bakluken, slik at det ikke renner vann nedi og får skruene der til å ruste?
*Er 2021 ferdig utstyrt med mudflaps?
Model 3 LR 2019 Sort
Model 3 P 2021 Blå

lars667

* Panelgaps er sånn halvveis. Ikke helt krise, men det er et par ting: Litt større glipe på høyre side av panser ved frontrute enn venstre (sett forfra). Førerdør er litt lenger inn enn framskjerm og dør bak øverst. Bakluke trenger en liten justering (IMHO) uten at det er noe farlig. Jeg er sikker på at de fikser førerdøra, det andre er nok muligens "within spec".
* Bilen kommer med mudflaps.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

dejavu

Sitat fra: mr_frodo på tirsdag 22. desember 2020, klokken 00:14
Sitat fra: model3pw på mandag 21. desember 2020, klokken 23:51
Da er det få timer igjen til henting; regnr kom kveld også.

Kan noen si litt om akkurat hva som skjer på Lillestrøm?

Forventning:

Stille seg i kø i check-in
Vente en god stund i kø
Møte Tesla ansatt, signere for min kontrakt/DNB lån
Få utlevert nøkkelkort og papirer på bilen
Få mobil app åpnet mot bilen
Forklart hvor ca finner bilen
(Sjekke over bilen og forhåpentlig slippe å finne noe...)
Dra

Sånn ca riktig?

Hentet på onsdag formiddag:
null kø i check-in, fikk der beskjed om at alt var ok med DNB, gikk så bort til utleveringstelt - null kø der også, fikk midlertidig vognkort, en Tesla ansatt viste med bilen (nøkkelkort ligger i bilen) så kjapt over den, man får en mail man må svare ja på, når det blir registert i utkjøring åpnes app og prem.conn.
En veldig smidig og rask utlevering - brukte i underkant av 7 min fra jeg kom dit til jeg kjørte ut

Fikk du gått over og inspisert den på den tida og? ;)
Mod.3,2021,AWD,HF

Marulven

Tatt fly halve Norge for å hente bilen i Lillestrøm, og når jeg kommer hit får jeg beskjed om at bilen ikke er kommet. Så da står jeg her, uten bil og uten mulighet til å komme meg hjem.

Knallstart på jula, si!
TM3 LR 2021 - Henting 22. des. Lillestrøm.

alagerqv

Høres ut som grunnlag for lånebil om ikke annet...

Havvo

Fy faen for et opplegg. De velger bevisst å rævkjøre kundene for å trøkke ut de siste bilene før nyttår.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Marulven

Bilen står vist på kaien i Drammen, og skulle egentlig komme til Lillestrøm i går.

Hadde det ikke vært for at jeg bor over 100 mil unna og har reist halve dagen, kunne jeg sikkert hentet den i morgen eller noe. Det blir selvfølgelig veldig vanskelig.

Nei, terningkast 0 til Tesla her. Hvis dette er lista på videre service og oppfølging, er det bare å styre unna.

thebadger

Sitat fra: Marulven på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:20
Bilen står vist på kaien i Drammen, og skulle egentlig komme til Lillestrøm i går.

Hadde det ikke vært for at jeg bor over 100 mil unna og har reist halve dagen, kunne jeg sikkert hentet den i morgen eller noe. Det blir selvfølgelig veldig vanskelig.

Nei, terningkast 0 til Tesla her. Hvis dette er lista på videre service og oppfølging, er det bare å styre unna.
Det hørtes skikkelig dritt ut. Har du diskutert kompensasjon med dem? Ser andre har blitt tilbudt fly og hotell, så jeg ville ikke dratt tomhendt var jeg deg.
Dette er ikke servicenivået til vanlig. Det er på linje med de fleste andre nå. Basert på min erfaring med 5 forskjellige servicecenter over 18 måneder

Toonster

Sitat fra: Marulven på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:20

Dette høres for ille ut til å være sant, må være fryktelig kjedelig - Håper det ordner seg på en eller annen måte.

Mine 5 års som Tesla eier så har service nivået vært helt overlegent - Utrolig hyggelig og hjelpsomme de gangene det har vært noe.
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Marulven

Ja, må vurdere leiebil eller fly hjem igjen.

Ettersom det ble denne Østlands-turen i dag, har jeg ikke så mange andre muligheter til å få hentet bilen når den er klar. Og da blir den vel gitt bort til noen andre før årsskiftet.

Jeg klarer bare ikke fatte og begripe at jeg har blitt bombardert med hentemeldinger, og når jeg først er her, så har de ikke bilen klar. Dette kunne jeg fått beskjed om allerede i går, så hadde jeg spart en flytur til flerfoldige tusen kroner og unødig korona-risiko.

DagfinnN

Sitat fra: Marulven på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:32

Ettersom det ble denne Østlands-turen i dag, har jeg ikke så mange andre muligheter til å få hentet bilen når den er klar. Og da blir den vel gitt bort til noen andre før årsskiftet.
Siden du er der, så få i stand en løsning face to face. Mye bedre enn å bombardere forum for å få ut aggresjon.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

thebadger

Sitat fra: Marulven på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:32

Jeg klarer bare ikke fatte og begripe at jeg har blitt bombardert med hentemeldinger, og når jeg først er her, så har de ikke bilen klar. Dette kunne jeg fått beskjed om allerede i går, så hadde jeg spart en flytur til flerfoldige tusen kroner og unødig korona-risiko.
Overhørte på varemessen at de tilbyr å levere bilen hjem til en som kom hit forgjeves. Vet ikke hvor han bor men det er kanskje et alternativ.

model3pw

Gjelder gratis superlading på alle Tesla destination chargers? Eller kun på faktisk superladestasjoner?

Marulven

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:35
Siden du er der, så få i stand en løsning face to face. Mye bedre enn å bombardere forum for å få ut aggresjon.

Sant. Venter nå på mer info fra Tesla. Krysser fingrene for en løsning!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA