77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?

Startet av Havvo, torsdag 03. desember 2020, klokken 11:34

« forrige - neste »

Claav

Sitat fra: Contango på onsdag 23. desember 2020, klokken 23:22
Sitat fra: Claav på onsdag 23. desember 2020, klokken 21:25Ser jeg har et snittforbruk på ca 0,17 kWt/km. Om jeg tar 484km x 0,17KWT/km får jeg 82,28kWt. Kan jeg da anta at jeg har 82kWt batteriet?
Nei. Du må multiplisere med det Tesla har definert som normalforbruk hvilket jeg tror ingen vet hva er ennå for din bil.

Er denne lik året rundt?

Contango

Ja, men de endrer den innimellom. Det er det som gir «mer rekkevidde» gjennom software oppdateringer.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

TøddiVedder


Zero-talent

Sitat fra: jaycea på onsdag 23. desember 2020, klokken 20:23
Hvilken rekkevidde viser deres TM3P når dere setter den til 100% i appen? Hentet ut min i dag og den viser 484km.. Virker litt lite? Mulig den ikke har det nyeste Panasonic batteriet? Versjon 2020.48.12.1

Står 533-536 hos meg når jeg drar den opp til 100%. Skifter litt etter vær og vind. Antar det står mer når det blir varmere i været. Foreløpig kjørt to turer på hhv 12 og 20 mil, og batteriet blir ikke varmt nok til at jeg får full regenerering. Sikkert pga varmepumpa som bruker overskuddsvarme fra batteriet. Forbruket er latterlig lavt ift leafen min. Mye motorvei med 110, bilen full av gaver og folk, en god del forbikjøringer og fortsatt under 16kwh/100km  :D
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
2021 tesla model 3 LR - "midtlivskrisa"
Pendler Porsgrunn - Horten

marcob

Står mye forskjellig når jeg drar den opp også. Mener jeg var på 545 på det meste, men også nede i 510 på det minste.

sandman77

Fikk vognkortet nå, E5D, LR utgave vin 831.
Burde sikkert vært lei meg, men er nå happy jeg da....

thebadger

Sitat fra: sandman77 på fredag 25. desember 2020, klokken 01:47
Fikk vognkortet nå, E5D, LR utgave vin 831.
Burde sikkert vært lei meg, men er nå happy jeg da....
Ingen grunn til å være lei deg, i hvert fall ikke enda. E5D er fortsatt ganske nytt og ingen har vist konsekvente data over tid.
Jeg har betydelig dårligere ladekurve på min 2021 TM3P enn det Nyland hadde på den 2021 han testet, så ingenting er avklart eller avgjort her

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Electric cars in Norway


Chris Aurora

I samme tråden spekuleres det nå med sterke indisier i hvorvidt Tesla har soft-cappa E3D/Panasonic - batteriet slik at det ikke skal være synlige leveranseforskjeller på M3 med LG (E5D) og M3 med Panasonic, selv om sistnevnte har teknisk sett større batteri og dermed bedre potensiale for lenger rekkevidde...

I så fall er dette ganske shitty av Tesla, spør du meg.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

apehest

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 30. desember 2020, klokken 10:54
I samme tråden spekuleres det nå med sterke indisier i hvorvidt Tesla har soft-cappa E3D/Panasonic - batteriet slik at det ikke skal være synlige leveranseforskjeller på M3 med LG (E5D) og M3 med Panasonic, selv om sistnevnte har teknisk sett større batteri og dermed bedre potensiale for lenger rekkevidde...

I så fall er dette ganske shitty av Tesla, spør du meg.

Fikk 134kw på søndag, i drittværet. sier meg fornøyd med min E3D.

Chris Aurora

Ja men ladehastigheten på E3D vil jo være den samme som på gammel M3 LR fordi batteriet er det samme, men kapasiteten er cappa i toppen for at det ikke skal synes på rangeometeret at det er andre som har fått et dårligere batteri...
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

lars667

Rart at Tesla bryr seg om forskjeller her, har tydeligvis ikke skrupler med å gi folk forskjellige specs på andre områder  ;)
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

hemi

Alle biler som leveres i 2021 har vel 82, så......

tipper det kommer uncork på ladehastighet og rekkevidde i Q1 når all gammel morro er borte.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA