Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statsbudsjettet gjør elbil dyrere, fossil billigere

Startet av Zero-talent, torsdag 03. desember 2020, klokken 10:54

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Amoss på mandag 07. desember 2020, klokken 16:06
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 06. desember 2020, klokken 23:31
Se bare på Tesla Model 3 som er billigere nå med 82kWh batteri enn for et år siden med 77kWh batteri...

Er den strengt talt det her i Norge?  Er jo her vi snakker om.


Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 07. desember 2020, klokken 06:09
Vel, prisene HAR blitt satt ned. Før kostet en Tesla Model 3 LR 485.000: https://cleantechnica.com/2020/10/17/tesla-model-3-price-drops-3300-3700-in-norway/

Den prisreduksjonen var kun reversering av prisøkningen i våres da den norske k(o)rona falt som en stein...
Og strengt talt er vel hverken kursen eller prisen HELT tilbake til der den var? En rekke andre produsenter satte også opp prisene i våres uten at jeg ser at de har kommet på ideen om å helt eller delvis reversere den etter at kursen mer eller mindre normaliserte seg.

En Performance i dag koster mye mindre enn en Performance i mars 2019. Er vel over 60.000 billigere nominelt, i tillegg til at folk frem til nyttår fikk 0,25% rente....og litt gratis superlading i noen tilfeller. Performance har nå 82kWh.
Tesla Model Y                         2021-

Amoss

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 01. januar 2021, klokken 01:09
En Performance i dag koster mye mindre enn en Performance i mars 2019.

Du pekte på en artikkel vedr. SPESIFIKK prisreduksjon for Model 3 generelt i Norge, og jeg poengterte at den korresponderte med tilsvarende SPESIFIKK prisøkning for Model 3 generelt i Norge i våres. Andre prisregulering enten før eller etter generelt eller for P-utgaven spesifikt har jeg ikke uttalt meg om.

Dette spesifikke rentetilbudet kom vel etter at mitt innlegg ble skrevet? (usikker her)
82kWh batteriet var vel kun på ryktestadiet på den tiden, og er i alle fall foreløpig ikke tilgjengelig på annet enn P-utgaven. Og igjen: jeg kommenterte Model 3 generelt, ikke P-utgaven spesifikt.
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA