Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan løse ut ladekabel?

Startet av MM, onsdag 02. desember 2020, klokken 21:43

« forrige - neste »

MM

Er det flere måter å løse ut ladekabel på når bilen har stått til lading på en zaptec stasjon? Har stoppet lading på zaptec og forsøkt å låse og åpne bilen, men får ikke løsnet ladekabel. Hvordan kan jeg løse ut ladekabel fra bilen?

I min egen bil er det knapp på skjermen til å løse ut ladekabel, men klarer ikke å finne tilsvarende i ID.3 (og hadde jeg funnet en digital bruksanvisning så kunne jeg selvsagt lett der, men det finner jeg heller ikke).
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

RJK

Kjenner ikke til ID.3 spesielt, men se etter om du kan slå av eller på låsing av kabel når lading er ferdig.

Prøv å "start" bilen med lader i, deretter låser/låser du opp bilen. Får du noen endring da? Har du mulighet til å starte/stoppe lading fra app, ikke bare for bil, men og for lader? år du "stoppet" lading da, og løst ut kabel nå?

Prøv å dytte ladekabelen bedre inn, lås/lås opp og prøv på nytt. Får du tatt ut kabel fra Zaptec-boksen, men ikke fra bilen? Prøv å ta ut fra denne, og prøv stegene over, eventuelt og etter at at kabel er plugget inn igjen.

Hjelper intet, sjekk manualen for å se om den har en egen prosedyre for å løse ut ladekabel når ingenting annet hjelper.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

SuperPG

Sitat fra: MM på onsdag 02. desember 2020, klokken 21:43
Er det flere måter å løse ut ladekabel på når bilen har stått til lading på en zaptec stasjon? Har stoppet lading på zaptec og forsøkt å låse og åpne bilen, men får ikke løsnet ladekabel. Hvordan kan jeg løse ut ladekabel fra bilen?

I min egen bil er det knapp på skjermen til å løse ut ladekabel, men klarer ikke å finne tilsvarende i ID.3 (og hadde jeg funnet en digital bruksanvisning så kunne jeg selvsagt lett der, men det finner jeg heller ikke).

på "batteristatus" siden har du to valg oppe. En er redusert ladehastighet andre er løs ut kabel automatisk når lading er ferdig.Ville prøvd den. samt nede kan en stille inn ønsket batternivå i %

Hos meg låser ikke kabelen seg opp om bilen låser seg opp når jeg nærmer meg.. men låser seg opp når jeg låser opp bilen med nøkkelbrikken.
VW ID.3 1st plus

MM

Takk for forslag. Det løste seg morgenen etter ved å bruke den fysiske nøkkelen. Vet ikke om det var en barnesykdom eller noe annet...
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Komle

Vi har zaptec pro. Vi må trykke en gang på låse opp-knappen på nøkkelen for at kabelen skal løsne. Eller to? Husker ikke. Vi må trykke på nøkkelen i alle fall. Helt greit sånn sikkerhetsmessig, mtp at vi står i fellesgarasje. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA