Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar 2 ble "Årets Bil"

Startet av Thomas Parsli, tirsdag 01. desember 2020, klokken 10:00

« forrige - neste »

Chris Neumann Ruud

Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Oddaa

Sitat fra: 1317142119 på torsdag 03. desember 2020, klokken 10:49
Vet ikke hvilken nettside du henviser til, men den artikkelen på Broom handler bare om bilmerker man skal styre unna. VW er representert med flest feil på nye biler (3-5 år), brukte biler (7-9 år) og godt brukte biler (opp til 11 år).

Derimot er det en annen artikkel som viser til hvilke biler som er desidert best. Der har VW en Kina-Porsche og en van som ikke selges i Norge som eneste biler på listen.
Her leste jeg, antar at det er den samme undersøkelsen:

https://www.tv2.no/a/11772813/


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

JorgenM

iX3 på 3.plass er kanskje den mest overraskende siden nesten ingen har kjørt den enda.
Men X3 er en velkjent traver og iX3 får gode reviews så juryen føler seg nok trygg på at det er en solid bil :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Barid Bel

Vanskelig å være uenig i dette, polestar 2 har det meste og virker som de tar barnesykdommene seriøst og effektivt. Fint, moderne design også. Samtidig er den økonomisk innen rekkevidde for mange flere enn Taycan, og den er (basert på bare en times prøvetur for min del) morsom på omtrent samme nivå som i-pace og model 3/teslaer er.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

alagerqv

Polestar vinner årets tilbakekalling og årets hyppigste driftsstans også.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bmw2002

Har vurdert Polestar 2 som bil nr2, veldig fornøyd etter prøvekjøring. Gode kjøreegenskaper på vinterføre. Infotainment og ryggekamera var mange hakk over vår I-Pace. Plassmessig føltes den mye mindre enn Jaguar.

Men ender på å beholde i3, synes det blir litt dyrt som nummer 2 bil, når vi i tillegg har flere andre dyre biler.

Men tenker Polestar 3 blir en god erstatter for I-Pace dersom rekkevidde og lading er bra.

alagerqv

#21
Kjørte en tur på ca 70 km i 15°C i september. Startet med 80% og 380 km, stoppet på 180. Kjørte motsatt rute via en bitteliten omvei til verkstedet, ca samme avstand, kom frem på verksted med 90km. Asker-Gardermoen-Ryen-Fornebu.

Det var før bilen havarerte skikkelig, og ble returnert. Aner ikke om utbedringer av HVAC og annet evt har påvirket rekkevidden. Håper det, for det er mye positivt med PS2. Av andre negative ting det verdt å nevne, er det nok mest den veldig brede midtkonsollen som gjør at mange irriterer seg litt. Kommer nok veldig an på sittestilling.

alagerqv

Knallbra å kjøre, sprek nok i massevis, og beste lyset jeg har hatt på en bil (sammen med min XC90 T8 som også har «Tors hammer».

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA