Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2020.48

Startet av kodax, tirsdag 01. desember 2020, klokken 01:09

« forrige - neste »

Motorwatt

Står også i manualen:

Nøkkelfjernkontrollen kan trenge periodiske
oppdateringer for å forbedre sikkerheten. For å
oppdatere nøkkelfjernkontrollen går du til

Kontroller
>
Service
>

Oppdater nøkkelfjernkonkontroll
og følger instruksjonene på skjermen. Kjøretøyet må være i Park
for å oppdatere nøkkelfjernkontrollen
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

sjossang

Utrolig deilig å kunne løse ut ladekabel med knappen. Så mye enklere enn å knote med fjernkontrollen eller panelet i bilen.

Elsker disse oppdateringene til bilen :)
Y LR hvit/hvit

sjokomelk

Jeg ser også nå at det vises i "Mer kjøretøyinformasjon" om bilen har CCS-oppgradering. Står det "Ikke aktivert" hos dere som ikke har den? Eller står den ikke i det heletatt?
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Stig-Arne

Sitat fra: Motorwatt på fredag 11. desember 2020, klokken 15:14
Står også i manualen:

Nøkkelfjernkontrollen kan trenge periodiske
oppdateringer for å forbedre sikkerheten. For å
oppdatere nøkkelfjernkontrollen går du til

Kontroller
>
Service
>

Oppdater nøkkelfjernkonkontroll
og følger instruksjonene på skjermen. Kjøretøyet må være i Park
for å oppdatere nøkkelfjernkontrollen

Har ikke den muligheten var vel kun de gamle nøklene det gikk med?

Motorwatt

Utdraget jeg postet er fra 2020.20 Brukerhåndbok. Og jeg har gjort det én gang på min 2018.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Kartelaven

Sitat fra: Stig-Arne på fredag 11. desember 2020, klokken 00:29
Fikk 48.10 på min X idag. Samtidig ser det ut som ene FOBen havarerte, akkurat i det jeg oppdaget at jeg hadde glemt telefonen i bilen og dermed var utestengt fra bilen

Dette er jo veldig typisk for at batteriet begynner å bli dårlig
Før: VW E-up! (2015)
Nå: Tesla Model 3 LR RWD/HW3/AP (2019)

Motorwatt

SitatDette er jo veldig typisk for at batteriet begynner å bli dårlig
I dette tilfellet var det vel en sikkerhetsoppdatering på TMX som kom sammen med siste oppdatering slik at nøkkelen også må oppdateres.

This Bluetooth Attack Can Steal a Tesla Model X in Minutes
The company is rolling out a patch for the vulnerabilities, which allowed one researcher to break into a car in 90 seconds and drive away.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stig-Arne

Sitat fra: Motorwatt på fredag 11. desember 2020, klokken 19:30
SitatDette er jo veldig typisk for at batteriet begynner å bli dårlig
I dette tilfellet var det vel en sikkerhetsoppdatering på TMX som kom sammen med siste oppdatering slik at nøkkelen også må oppdateres.

This Bluetooth Attack Can Steal a Tesla Model X in Minutes
The company is rolling out a patch for the vulnerabilities, which allowed one researcher to break into a car in 90 seconds and drive away.

Har ingenting med sikkerhetsoppdateringen å gjøre. Den andre foben fungerte prikkfritt. Min fungerte etter å gjort den strømløs.

Selv Tesla vet ikke hva som er årsaken til dette, noe som uroer meg.

Stig-Arne

#53
Sitat fra: Kartelaven på fredag 11. desember 2020, klokken 19:23
Sitat fra: Stig-Arne på fredag 11. desember 2020, klokken 00:29
Fikk 48.10 på min X idag. Samtidig ser det ut som ene FOBen havarerte, akkurat i det jeg oppdaget at jeg hadde glemt telefonen i bilen og dermed var utestengt fra bilen

Dette er jo veldig typisk for at batteriet begynner å bli dårlig
Man kunne tro det ja, men ikke i dette tilfellet.
Batteriet er kun 4 mnd gammelt.
Ingen varsel om lavt batteri nivå hverken før eller etter hendelsen.
Nå fungerer alt som om ingenting har skjedd

Stig-Arne

Sitat fra: Motorwatt på fredag 11. desember 2020, klokken 18:49
Utdraget jeg postet er fra 2020.20 Brukerhåndbok. Og jeg har gjort det én gang på min 2018.
Finnes ikke som valg på min bil. Så antar det ikke finnes mulighet for det da

Stig-Arne

En annen ting som er merkelig er jo at de anviste plassene for nødåpning og start ikke fungerer.

trykkertor

FOB-oppdatering gjelder vel bare Model S og X, eller?
Vår Model 3 har ikke valg for "Oppdatere FOB" i noen av menyene.
Har software 48.10, og FOB virker likegodt nå som den har gjort før, uten at vi har gjort noe med FOB.

Motorwatt

Kanskje fordi FOB er tilleggsutstyr på TM3, men standard på S/X.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Contango

Hvor fremkommer det at man må oppdatere FOB? Jeg fikk oppdateringen i går  påS'en men det sto ingen steder at FOB måtte oppdateres også. Siden jeg leser for mye på disse sidene gjorde jeg det allikevel. En av FOB'ene ble oppdatert, den andre trengte ikke (eller så var plasseringen i høyre jakkelomme så tett på senterkonsollen at bilen tok begge i samme slengen).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Motorwatt

Gjelder bare TMX.

This Bluetooth Attack Can Steal a Tesla Model X in Minutes
The company is rolling out a patch for the vulnerabilities, which allowed one researcher to break into a car in 90 seconds and drive away.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA