Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ingen skiluke i Pro S (77 kWh, 4-seter)?

Startet av gte-bjørn, søndag 29. november 2020, klokken 21:11

« forrige - neste »

gte-bjørn

Det ser ut som varianten med det største batteriet ikke kommer med skiluke? :o Det ser slik ut både fra den norske og den mer detaljerte svenske web-siden til VW. Det skyldes vel at baksetet er designet annerledes fordi det ikke skal sitte noen i midten. Men det er dårlig nytt for min del, jeg *må* kunne ha med ski.

Hvor plundrete er det å senke (deler av) baksetet for å legge inn ski? Jeg vil som regel kjøre alene.

Alternativt må jeg nøye meg med standard-batteriet, eller satse på ID.4. Men å kjøpe en større bil enn jeg trenger bare for å få skiluke er litt for drøyt.  ::) Evt. velge et annet merke....

unik42

For å være helt ærlig klarer jeg ikke å se hvorfor ID3 er et alternativ når ID4 kommer. Du får større bil, med mulighet for å dra henger og ha taklast. Og du får 200l større bagasjerom. Også til samme pris omtrent.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

gte-bjørn

Jeg bryr meg ikke om henger og taklast, og bagasjerommet vil være mer enn stort nok for meg. En kan godt si at ID.4 er "mer bil for pengene", men jeg vil ikke ha mer bil enn jeg trenger. Og det er dog snakk om en god del tusen mer.

SuperPG

Sitat fra: gte-bjørn på søndag 29. november 2020, klokken 21:11
Hvor plundrete er det å senke (deler av) baksetet for å legge inn ski? Jeg vil som regel kjøre alene.

Det er gjort på sekunder å legge ned baksetet på 1st i hvertfall
VW ID.3 1st plus

gte-bjørn

Jadda det er sikkert fort gjort å legge ned (deler av) baksetet, det er det også på min Golf. Spørsmålet er heller hvor mye plunder det blir med skiene når det ikke er en skiluke til å holde dem på plass.

gte-bjørn

Da har jeg sjekket den tyske VW-siden som er enda mer detaljert, og der ser jeg at Pro S og Tour (de to variantene av 77 kWh) har "Rücksitzlehne mit Durchlademöglichkeit". Så da er det nok greit likevel.  8)

unik42

Sitat fra: gte-bjørn på mandag 30. november 2020, klokken 08:03
Jeg bryr meg ikke om henger og taklast, og bagasjerommet vil være mer enn stort nok for meg. En kan godt si at ID.4 er "mer bil for pengene", men jeg vil ikke ha mer bil enn jeg trenger. Og det er dog snakk om en god del tusen mer.

24.000 (Plus vs. 1st). Men vi har jo alle våre egne preferanser, såklart.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

ihaal

Sitat fra: unik42 på mandag 30. november 2020, klokken 19:00
Sitat fra: gte-bjørn på mandag 30. november 2020, klokken 08:03
Jeg bryr meg ikke om henger og taklast, og bagasjerommet vil være mer enn stort nok for meg. En kan godt si at ID.4 er "mer bil for pengene", men jeg vil ikke ha mer bil enn jeg trenger. Og det er dog snakk om en god del tusen mer.

24.000 (Plus vs. 1st). Men vi har jo alle våre egne preferanser, såklart.

Du får ID3 1st plus til 410 hos Møller nå inkludert vinterhjul og metallic. 1st blir 427 pluss 22 for vinterdekk, så nesten 40 i forskjell akkurat nå.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

gte-bjørn

Ved nærmere ettertanke så er jeg ikke sikker likevel på at man kan regne med skiluke. Iflg. prislisten på vw.no kommer Pro S ikke med "interiørpakke" selv om den har max av alle andre pakker minus det som er droppet pga. vekten. Men ser man på "tekniske data" for det som der kalles Pro S Tour, så *er* det med.  ??? Kan det være at det skal komme to ulike varianter? På vw.se kalles den bare Tour og iflg. "Bygg din bil" er også denne uten skiluke.

Det virker mildt sagt merkelig om man i Norge og Sverige skulle valgt en konfigurasjon *uten* skiluke, når det kun er billigste variant av 5-seteren som ikke har.  ::)vw.de finnes både Pro S og Tour, der Tour er den som har "alt" men også Pro S *har* interiørpakke med skiluke. Så da er det nok helst sikkert mulig ihvertfall.

Tror jeg skal sjekke med Møller først som sist, selv om det er flere måneder ennå til jeg evt. skal bestille noe. Hvis mange etterspør skiluke så et det kanskje større sjanse for at det kommer.

gte-bjørn

Da har jeg fått bekreftet fra Møller som igjen kontaktet importør, at denne *vil* ha skiluke. Puh!

Stikkkontakt

Sitat fra: gte-bjørn på fredag 08. januar 2021, klokken 16:24
Da har jeg fått bekreftet fra Møller som igjen kontaktet importør, at denne *vil* ha skiluke. Puh!

Nå er 77kWh tilgjengelig med 5 seter i versjonen Pro 5.
Den har gjennomlastingsluke i baksetet.

gte-bjørn

5-seter?  :o Jeg trodde det var umulig pga. vektbegrensninger? Men jeg har senere fått bekreftet at 4-seteren også har skiluke, og nå fremgår dette også av informasjon på vw.no

Hvor har du sett info om Pro 5? Hvis den heter det så er det et veldig uheldig navn, altfor lett å forveksle med Pro S.  ::)

Stikkkontakt

Sitat fra: gte-bjørn på onsdag 10. mars 2021, klokken 11:29
5-seter?  :o Jeg trodde det var umulig pga. vektbegrensninger? Men jeg har senere fått bekreftet at 4-seteren også har skiluke, og nå fremgår dette også av informasjon på vw.no

Hvor har du sett info om Pro 5? Hvis den heter det så er det et veldig uheldig navn, altfor lett å forveksle med Pro S.  ::)

Den kom i den tyske konfiguratoren igår.
Matrix, travel assist, 19" og litt annet utstyr. 44 tusen euro inkl 19% moms før sponsing. Dvs ca 380000 kr. Billig for en 550-kms bil.

BatteriOgFossil

Sitat fra: gte-bjørn på onsdag 10. mars 2021, klokken 11:29
Hvor har du sett info om Pro 5? Hvis den heter det så er det et veldig uheldig navn, altfor lett å forveksle med Pro S.  ::)

ID.3 med 77 kWh-batteriet kan i Tyskland fåes som:
- Pro S (reg. for 4)
- Pro S Tour 5 (reg. for 5)
- Pro S Tour  (reg. for 4)

gte-bjørn

Ja jeg ser Tour 5 nå finnes på vw.de, den mangler enkelte premium-ting i forhold til de andre. Vi får se, ikke sikkert det blir akkurat samme alternativer i Norge.

Selv har jeg aldri hatt 5 i min Golf GTE, men har hatt 4 ved to anledninger. Men det kan tenkes å bli aktuelt, bra man ihvertfall nå får muligheten. Jeg skal uansett ikke ha ny bil før over sommeren, satser på bilferie iår igjen (Finland via Sverige hvis mulig) og da er det greit å kjøre på bensin litt til. :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA