Alle e-tron med Assistentpakke Tour har sensor i rattet, og jeg synes den fungerer helt greit. Man kan ikke slippe rattet så veldig lenge før den begynner å mase, det er vel liksom meningen, men det er definitivt mer enn 1 sekund. Om det fungerer annerledes på 21-modellen som kom i sommer vet jeg ikke, det nye er vel at de har klart å kombinere touch sensor og rattvarme.
Ift. 22 kW lading, er det noe jeg heller ikke ville betalt mye for. Som regel skrur jeg strømstyrken en god del ned fra 11 kW på laderen hjemme. Sjelden jeg har behov for å lade helt fra 0-100% på AC, raskt. Skjer det, tar det 8 timer med 11 kW. Det holder.
Det holder også på hotell ol. Egentlig hadde det holdt med 7.2 kW. På kjøpesenter ol. gidder jeg ikke lade, og har enda ikke havnet i en situasjon hvor jeg har måttet lade med Type2 ved en hurtiglader ila. seks år med elbil. Og skjer det, får det holde med 11 kW. Da får man 40-50 km. på en times lading. Halvparten på halve tiden. Som regel nok til å komme til neste hurtiglader i Sør-Norge.
Ladeport på begge sider derimot, er kjekt! (Hurtiglading er fremdeles kun på venstre side.) 22 kW og ladeport på begge sider er vel to ulike opsjoner? Jeg trodde først men ville få det ene med det andre.