Hei, vi har en e-Niro rett rundt hjørnet, og jeg har så godt jeg kan forsøkt å sette meg inn i lading. Vil gjerne ha muligheten til å lade mest mulig over natten, pluss at jeg planlegger for en model 3/Y vi skal skal ha som bil #2 innen 1-2 år.
Vi har 3x50A 230v inn i huset.
Har tenkt 3fas 32a kurs til ladestasjonen. Dette har jeg forstått at skal kunne lade Niro med ~7.4kwh, og model 3 med 11kwh?
Vi tenker en Easee stasjon (bare den komme på lager hos Tibber igjen) og styring vha. Pulse.
Utifra parkeringsplass ved hus og hva slags nett så er deling av en lader mest realistisk, i et sjeldent nødstilfelle er det plenty superladere i verden, men med Easee har vi eventuelt mulighet til å seriekoble i fremtiden.
Er dette det mest fornuftige oppsettet for vår bolig? Alternativet er 32A enfas, men jeg må legge ny kurs uansett og synes det er meningsløst å ikke installere størst mulig.
I tillegg, vi får bil før lader, og må derfor belage oss på å lade med Schuko frem til det er i orden (lite kjøring om dagen uansett, siden vi har hjemmekontor). Dette omtales som utrygt og ikke anbefalt, burde vi unngå det eller er det akseptabelt?