Takstativ, problemer...

Startet av Slarre40, lørdag 21. november 2020, klokken 23:46

« forrige - neste »

Slarre40

I sommer var jeg på hugget, og kjøpte Thule snowpack extender 6.
Denne skiholderen er i vater.  Det er ikke tesla sitt takstativ, så det går kun an å feste én side av skiholderen.

Så nå sliter jeg. Finnes det løsninger for å feste flate ting på bøyde ting?
Trondheim

apehest

Gaffateip.
Hvis du ikke får det til har du ikke brukt nok.

DeepFu

Jeg har samme stativ og skiholder, men kan ikke huske at jeg gjorde noe spesielt med det når jeg monterte det i fjor. Men jeg har ikke mitt sentrert. Har det mot siden for at fruen skal slippe å ligge innover bilen for å nå.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Norhawk

Sitat fra: Slarre40 på lørdag 21. november 2020, klokken 23:46
I sommer var jeg på hugget, og kjøpte Thule snowpack extender 6.
Denne skiholderen er i vater.  Det er ikke tesla sitt takstativ, så det går kun an å feste én side av skiholderen.

Så nå sliter jeg. Finnes det løsninger for å feste flate ting på bøyde ting?

Har samme skiholder selv, men ikke på Tesla.

Det følger med brikker av plast for å løfte holderen fra stativet.

De skal ligge mellom bøylen og skiholderen, er ikke de høye nok?

- `20 Tesla Model 3 LR

- ´18 Leaf Tekna - Solgt

Slarre40

sentrert eller ikke, så fungerer det dårlig. Det er ikke avstandstykker i eska, bare adapter for firkantstativ.

JEg solgte alt vider. Kjøper skiboks.  :-1:
Trondheim

DeepFu

Da må enten skiholderen eller takstativet ha endret design. Jeg får en finger mellom hele veien, det er ikke trangt i det hele tatt...
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Handyman

mine stativer ble levert med avstandsstykker. Med disse er det god klaring også på midten.
Uten går også fint. Lag eventuelt egne avstandsstykker av noen skiver el.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Slarre40

THule Extender kommer nok i ulike utgaver. Både lange og korte. JEg hadde det lange som dekker hele avstanden på takstativet.  Og når det ikke hadde avstandsstykker, og skal optimalt sett ligge limt inn mot T-sporet, ble det krøll.

Egentlig er det mye samme problem når det skal settes på skiboks med T-skruer, og ikke slike klemmer.

Men nå har jeg solgt ThuleExtender, og kjøpt et tilsvarende fra ProRack. Dette kom med gummiføtter, som gir omtrent en cm mellom takstativ, og bunn skistativ :-)
Trondheim

ToWalkOrDrive

Sitat fra: apehest på søndag 22. november 2020, klokken 02:03
Gaffateip.

Jeg har en skiboks som jeg forsterket med karbon for å være stiv nok på disse takbøylene som har så kort avstand. Da ble det ekstra åpenbart hvor bøyde takbøylene er. Endte opp med å bruke 8 trekiler (som vanligvis brukes for å montere vinduer i hus) og tapet disse på med gaffatape. Ble perfekt for sommerferien. Lurer på om noen i Tesla skønner hvor ufattelig Jæv..g idiotisk det er å ikke ha bene takbøyler? Er jo helt på trynet. Er jo ingen ting som fungerer på bøyde takbøyler. Er jo like dumt som et bøyd spisebord hvor alt ruller av.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 26. november 2020, klokken 17:21
Sitat fra: apehest på søndag 22. november 2020, klokken 02:03
Gaffateip.

Jeg har en skiboks som jeg forsterket med karbon for å være stiv nok på disse takbøylene som har så kort avstand. Da ble det ekstra åpenbart hvor bøyde takbøylene er. Endte opp med å bruke 8 trekiler (som vanligvis brukes for å montere vinduer i hus) og tapet disse på med gaffatape. Ble perfekt for sommerferien. Lurer på om noen i Tesla skønner hvor ufattelig Jæv..g idiotisk det er å ikke ha bene takbøyler? Er jo helt på trynet. Er jo ingen ting som fungerer på bøyde takbøyler. Er jo like dumt som et bøyd spisebord hvor alt ruller av.
Som så ofte kjemper utseende og funksjon mot hverandre, og her vant utseende. Så enkelt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Haggish

Hva skal man med flott utseende om det ikke kan brukes😏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Magnus Hansen

Har ikke hørt at folk har hatt slike problemer med skiboks før. Har en helt vanlig boks fra Thule og avstanden mellom bøylene er innenfor det Thule har tatt høyde for

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Magnus Hansen på lørdag 28. november 2020, klokken 22:57
Har ikke hørt at folk har hatt slike problemer med skiboks før. Har en helt vanlig boks fra Thule og avstanden mellom bøylene er innenfor det Thule har tatt høyde for

Det var ganske dritt å få åpnet lokket, og enda verre når jeg bøyde det ned rundt de skeive bøylene. Etter å ha stivet det opp ble det superlett. To lag med Biltema lamineringsepoksy og karbon. Var en ganske dyr og lang takboks.
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA