Registreringsnummer

Startet av Zara, lørdag 21. november 2020, klokken 15:18

« forrige - neste »

sjokomelk

Skilter monteres på bil etter at den er registrert hos Statens Vegvesen. Og for at den skal kunne registreres hos SVV, må bilen ha aktiv forsikring. Så det blir gjort etter at kjøperen har tegnet forsikring på rett chassisnummer, og noen få dager før utlevering.
Rekkefølgen på hvordan bilene blir registrert hos SVV er nok "tilfeldig" på hvert servicesenter/delivery. Man begynner i en ende av bunken og jobber seg gjennom. Så du kan ha en bil med VIN 70000 som får EL-skilter, for det var der de var i den tildelte bunken med skilter når de registrerte den, og en med VIN 40000 som får EC-skilter 6 minutter senere.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Zara

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 02. desember 2020, klokken 17:15
Skilter monteres på bil etter at den er registrert hos Statens Vegvesen. Og for at den skal kunne registreres hos SVV, må bilen ha aktiv forsikring. Så det blir gjort etter at kjøperen har tegnet forsikring på rett chassisnummer, og noen få dager før utlevering.
Rekkefølgen på hvordan bilene blir registrert hos SVV er nok "tilfeldig" på hvert servicesenter/delivery. Man begynner i en ende av bunken og jobber seg gjennom. Så du kan ha en bil med VIN 70000 som får EL-skilter, for det var der de var i den tildelte bunken med skilter når de registrerte den, og en med VIN 40000 som får EC-skilter 6 minutter senere.

Hvor lang tid før levering må man tegne forsikring? Og gjøres det ved hjelp av VIN, siden man ikke har skiltnummer ennå?

Chris Aurora

Jeg hadde en selger hos forsikringsselskapet som jeg holdt kontakt med. Først fikk jeg tilbud, så sendte jeg vin når jeg fikk det, så leveringsdato når jeg fikk det, så skiltnr til sist og så fikk jeg forsikringsbevis i dag.

Første kontakt tok jeg når jeg bestilte
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Zara

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 02. desember 2020, klokken 17:43
Jeg hadde en selger hos forsikringsselskapet som jeg holdt kontakt med. Først fikk jeg tilbud, så sendte jeg vin når jeg fikk det, så leveringsdato når jeg fikk det, så skiltnr til sist og så fikk jeg forsikringsbevis i dag.

Det hørtes ryddig ut!

Tilbudet jeg fikk tidligere da jeg la inn på forsikringsselskapets nettside (uten VIN/reg.nr.) har gått ut, men skal prøve igjen og se om det blir det samme. Henter bilen neste fredag, så får kanskje sette i gang snart :-D

Horgetrynet

Sitat fra: Zara på onsdag 02. desember 2020, klokken 17:46

Det hørtes ryddig ut!

Tilbudet jeg fikk tidligere da jeg la inn på forsikringsselskapets nettside (uten VIN/reg.nr.) har gått ut, men skal prøve igjen og se om det blir det samme. Henter bilen neste fredag, så får kanskje sette i gang snart :-D

Har du fått sms om henting i Molde neste fredag? Eller bekreftet pr telefon?
TM3 LR 2021 834xxx

Zara

Sitat fra: Horgetrynet på onsdag 02. desember 2020, klokken 19:15
Sitat fra: Zara på onsdag 02. desember 2020, klokken 17:46

Det hørtes ryddig ut!

Har du fått sms om henting i Molde neste fredag? Eller bekreftet pr telefon?

Fikk sms fra Tesla i dag, det var en link der som gav meg 2 alternativer for henting (begge alternativene var på samme dato).

Zara

Har de begynt å levere ut EC-skilter?

Available numbers/highest in EC series:   89 992   /   10547

Jokkhov

Sitat fra: Zara på torsdag 03. desember 2020, klokken 22:11

Ja, første med EC registrert i dag. Ikke tesla foreløpig, da de sannsynligvis har bestilt opp en god del skilt for å klargjøre mange biler de neste dagene/ukene.
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

sjokomelk

Har du i det heletatt lest og forstått det du limte inn? :o
Det du selv skriver er "Høyeste skilt registrert i EC-serien er EC10547". Det betyr at det høyste skiltet som er registrert i EC-serien er EC10547. Og siden man har registert skiltet EC10547, så betyr det også at man har begynt å registrerer biler med skilter i EC-serien. Ikke nødvendigvis Tesla, men det har blitt registrert biler med EC-skilter nå.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS

Kim-

Noen biler vises som LR+. Er det disse som har nytt batteri?

Edit: selvfølgelig var det ikke Model 3....
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Zara

Sitat fra: sjokomelk på torsdag 03. desember 2020, klokken 22:27

Det du selv skriver er "Høyeste skilt registrert i EC-serien er EC10547". Det betyr at det høyste skiltet som er registrert i EC-serien er EC10547. Og siden man har registert skiltet EC10547, så betyr det også at man har begynt å registrerer biler med skilter i EC-serien. Ikke nødvendigvis Tesla, men det har blitt registrert biler med EC-skilter nå.

Det var for å bringe nyheten (?) inn i forumet da. Tenkte at ikke alle er oppdaterte til enhver tid, og mange er opptatt av skiltene på bilen.

Noen foretrekker antydningens kunst, mens andre liker å slå på stortromma.

sjokomelk

Sitat fra: Zara på torsdag 03. desember 2020, klokken 23:20

Det var for å bringe nyheten (?) inn i forumet da. Tenkte at ikke alle er oppdaterte til enhver tid, og mange er opptatt av skiltene på bilen.

Da hadde du ikke lagt det frem som et spørsmål. Det mest naturlige ville vært å sagt noe som "Jeg ser på elbilstatistikk.no at det har begynt å bli registert biler med EC-skilter nå. Det blir gøy å se når Tesla begynner å levere ut disse." ;)

Toonster

Sitat fra: sjokomelk på fredag 04. desember 2020, klokken 07:36
Sitat fra: Zara på torsdag 03. desember 2020, klokken 23:20

Da hadde du ikke lagt det frem som et spørsmål. Det mest naturlige ville vært å sagt noe som "Jeg ser på elbilstatistikk.no at det har begynt å bli registert biler med EC-skilter nå. Det blir gøy å se når Tesla begynner å levere ut disse." ;)

Dette bidrar på en svært matnyttig måte. Håper dere komme til bunns i saken i løpet av dagen   :D :D
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

alagerqv

Ja, forhandlere får typisk en haug med skilt til seg, og så monteres de fortløpende. Det betyr at forhandlere som leverer få biler blir sittende med de lenge, mens de som leverer mange biler, får ny serie oftere.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA