Mercedes Me app

Startet av Trond.m, tirsdag 17. november 2020, klokken 16:07

« forrige - neste »

Grosor

Neste gang du kommer til innloggingsskjermen så bare går ut igjen og stopper appen så pleier det å fungere på direkten uten innlogging.

jevel

Opplevde det en del i fjor høst, men ikke opplevd siden da.

Mastiff

Jeg opplever det ganske ofte. I dag morges fikk ikke appen kontakt med bilen i det hele tatt, så jeg måtte gå ut rundt hjørnet og slå på klimaanlegget i bilen for å få bort isen fra vinduene. Det er for dårlig å måtte gjøre sånt manuelt arbeid. DET ER IKKE DERFOR JEG HAR KJØPT MERCEDES! :D :D :D :D :D
Mercedes EQC Edition 1886 2020-modell

Grosor

Du kan slå på "klimaregulering via nøkkel". Da går forvarming noen minutter når du trykker lås opp på fjernkontrollen. Evt kjøling sommerstid.

Toalmar

Det har hendt også for meg at klimareguleringen ikke starter fra app, men da prøver jeg igjen og da starte den opp nesten alltid.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Mastiff

Grosor, takk! Det visst jeg ikke om.

Tolmar, det var ikke bare det. Ingenting funket, og det sto "sist oppdatert fra bil for ett år siden" på alt av informasjon.

Toalmar

Sitat fra: Mastiff på lørdag 22. januar 2022, klokken 21:06
Grosor, takk! Det visst jeg ikke om.

Tolmar, det var ikke bare det. Ingenting funket, og det sto "sist oppdatert fra bil for ett år siden" på alt av informasjon.
Såpass ja, det var noe helt annet. Bruker du ikke appen normalt da heller, eller var denne informasjonen om tidspunktet ett år noe som plutselig kom?
Vet du har hatt noen utfordringer rundt app mercedes Charge etc tidligere, kan dette være noe som henger igjen etter dette?
Var det ikke så at de resette alt vedrørende bil, app etc eller husker jeg feil?

Mastiff

Jeg bruker appen konstant til å slå på klimaanlegget før turer og sjekke SOC (føler at jeg er blitt litt for besatt av hvor mye det er på batteriet selv om jeg ikke har planlagt noen tur akkurat nå...), og jeg prøvde også å logge ut og inn igjen, men det hjalp ikke noe som helst. Men jeg er nesten sikker på at det der må ha vært noe med serverne, for det var i orden neste gang jeg sjekket appen, kanskje en time senere.

Og det Me Charger-greiene var bare selve det med å få ladeavtalen inn i appen (noe som ikke hjelper så mye, jeg tror ikke jeg har fått til å lade en eneste gang av de 3-4 gangene jeg har prøvd med å skanne QR-koden, selv om Mercedes-kortet funker når jeg drar det), og det måtte teknikerne til Mercedes fikse. Det var MeCharge-kontoen og Mercedes Me-kontoen som ikke var linket riktig sammen. Så det var neppe noe som angikk dette.

Toalmar

Sitat fra: Grosor på lørdag 22. januar 2022, klokken 21:00
Du kan slå på "klimaregulering via nøkkel". Da går forvarming noen minutter når du trykker lås opp på fjernkontrollen. Evt kjøling sommerstid.
Hvor finner man den innstillingen?
Kikket raskt over i bilen i dag, men fant ingenting om det

Grosor

Toalmar

jevel

Ny oppdatering her på iPhone. Endelig har Mercedes skjønt noe veldig grunnleggende! 👍

HuPer

For noen dager siden fikk jeg beskjed på mobilen (fra Mercedes appen) om at bilen ikke var låst og om jeg ville låse den.  Saken var at jeg satt i bilen for å kjøre.  I dag fikk jeg samme melding 2 ganger.  Mercedes Larvik anbefalte meg å logge av i appen og inn igjen.  Har gjort det og skal følge med.  Noen med samme erfaring?

HuPer

Og en annen litt spesiell opplevelse.  Ved en inkurie ble en av bakdørene stående helt åpen da jeg låste bilen via berøring håndtak.  Jeg fikk ingen beskjed fra app at bilen ikke var låst eller at bilen var forlatt med en bakdør åpen.  Jeg dobbeltsjekket dette for å se hva som appen viste.  Jeg lot en dør stå åpen (bakdør), låste bilen med fjernkontrollen.  Gikk inn i appen og sjekket status.  Der sto det at bilen var LÅST, men at en dør sto åpen.  Mottok heller ikke med denne testen noen push varsling om status.  Litt rart at appen viser at bilen er låst selv om en dør står åpen.  Noen med noen kommentarer eller erfaring til dette?

Butare

Sitat fra: HuPer på fredag 18. august 2023, klokken 18:50Og en annen litt spesiell opplevelse.  Ved en inkurie ble en av bakdørene stående helt åpen da jeg låste bilen via berøring håndtak.  Jeg fikk ingen beskjed fra app at bilen ikke var låst eller at bilen var forlatt med en bakdør åpen.  Jeg dobbeltsjekket dette for å se hva som appen viste.  Jeg lot en dør stå åpen (bakdør), låste bilen med fjernkontrollen.  Gikk inn i appen og sjekket status.  Der sto det at bilen var LÅST, men at en dør sto åpen.  Mottok heller ikke med denne testen noen push varsling om status.  Litt rart at appen viser at bilen er låst selv om en dør står åpen.  Noen med noen kommentarer eller erfaring til dette?

Det har vært mye tull med appen siste tiden. Få ikke kontakt med bilen for øyeblikket. Har i tillegg samme symptomene som du viser til. Søppel spør du meg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA