Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Ioniq 5 nærmer seg  (Lest 42243 ganger)

elektro

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Ioniq 5 nærmer seg
« Svar #540 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 08:29 »
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015
Fisker Ocean, reservert 30/10/2020 (referral V4FAK3 )
IONIQ 5 «Project 45» tildelt 22/3/2021, KANSELLERT

hELgenen

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #541 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 08:38 »
Utenom AWD kan jeg ikke helt se hva som er så galt med 1st Max vs Ioniq? Hengervekt muligens.

Dog er uttak av 230 Volt spennende, spesielt for aktive familier -camping osv...

ID.4 1ST Max blir sikkert en bedre bil enn IONIQ 5 på flere måter. Utstyrsmessig stiller de ganske likt i min verden. Men ID.4 lader ganske mye saktere og mangler AWD. Når prisen da er nesten lik, blir det litt «galt». :)

100% enig - når du får bedre ytelse og 4WD for samme pris som 2WD..vel da faller id.4 max litt gjennom

Elektro12

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #542 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 08:40 »

Jeg er ikke uenig i tanken, men AWD er ikke noe must for 97% av bileiere og de fleste lader hjemme - og med slike store batterier har det  ikke all verden å si, men bevares - jeg synes Ioniq 5 ser meget komplett ut. Jeg ville bare poengtere at ID4 i mine øyne ikke "faller gjennom" på noen måte, men heller ikke i like stor grad er noe "gjennombrudd". Ut fra min erfaring med Hyundai vs. andre merker så tror jeg VW ID4 er litt mer kvalitet - Kia og Hyundai er litt mer plastikk-feeling historisk sett.

Lurer mer på hvordan Volvo skal få solgt XC40 P8 fremover - trangere, transmisjonstunnell, kortere rekkevidde og 100 K dyrere.

Og hvordan selger Tesla Model 3 i disse dager? Litt liten bil sammenliknet med disse andre? Burde egentlig kostet 370 for Long Range nå for å være konkurransedyktig?
« Siste redigering: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 08:43 av Elektro12 »

matsemann

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #543 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 08:53 »

Jeg er ikke uenig i tanken, men AWD er ikke noe must for 97% av bileiere og de fleste lader hjemme - og med slike store batterier har det  ikke all verden å si, men bevares - jeg synes Ioniq 5 ser meget komplett ut. Jeg ville bare poengtere at ID4 i mine øyne ikke "faller gjennom" på noen måte, men heller ikke i like stor grad er noe "gjennombrudd". Ut fra min erfaring med Hyundai vs. andre merker så tror jeg VW ID4 er litt mer kvalitet - Kia og Hyundai er litt mer plastikk-feeling historisk sett.

Lurer mer på hvordan Volvo skal få solgt XC40 P8 fremover - trangere, transmisjonstunnell, kortere rekkevidde og 100 K dyrere.

Og hvordan selger Tesla Model 3 i disse dager? Litt liten bil sammenliknet med disse andre? Burde egentlig kostet 370 for Long Range nå for å være konkurransedyktig?

Selv er jeg lei av Møllersystemet og alle problemene med sinkslipp og rustbobler på dører. Møller hevder ytre påvirkning, men dette oppstår jo aldri på panser med masse steinsprut. Vi kunne tenkt oss Skoda Karoq, men jeg er redd de kanskje har de samme problemene?

Ser på hjemmesiden til Hyundai nå at det står "Spar 10.000.-" på knappen for å velge Ionic 5, så det er kanskje det som er rabatten?

matsemann

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #544 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 08:58 »

[/quote]
Ser på hjemmesiden til Hyundai nå at det står "Spar 10.000.-" på knappen for å velge Ionic 5, så det er kanskje det som er rabatten?
[/quote]

Og der forsvant den teksten også. Teksten var der når man holdt muspekeren over den blå "Utforsk"-knappen til Ionic 5 på oversikten til alle modellene

feistydolphin

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #545 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 09:09 »
Og der forsvant den teksten også. Teksten var der når man holdt muspekeren over den blå "Utforsk"-knappen til Ionic 5 på oversikten til alle modellene
Det er mye gaffateip, tyggegummi og armer og bein på de sidene, får jeg inntrykk av...  8)

Daniel_0007

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #546 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 09:24 »

Model 3 blir i et annet segment, med så mange nye elbiler på vei så blir model 3 mer for dem som ikke trenger så mye plass men foretrekker rask lading, godt utbygd ladenettverk, sporty kjøring.
Blir litt samme som å si at ingen kjøper model s når e-tron tilbyr mer plass.
Model 3 LR Rwd

feistydolphin

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #547 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 09:38 »
Model 3 blir i et annet segment, med så mange nye elbiler på vei så blir model 3 mer for dem som ikke trenger så mye plass men foretrekker rask lading, godt utbygd ladenettverk, sporty kjøring.
Blir litt samme som å si at ingen kjøper model s når e-tron tilbyr mer plass.
For meg ser det ut til at Ioniq 5 danker ut TM3. Jeg trenger ikke egentlig den ekstra plassen i bilen, men Ioniq 5 gir meg firhjulstrekk, brukbar rekkevidde og rask lading i en noenlunde kompakt pakke med hengerfeste, taklast og en mer pålitelig cruisekontroll.

Polestar

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #548 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 09:59 »
Det er fremdeles problemer med reservasjonssiden for IONIQ 5. Vi synes det er utrolig leit, men det jobbes på spreng med å få den opp. Men snart har du muligheten til å reservere lanseringsbilen IONIQ 5 Project 45 og bli en av de første i Europa som får den nye elbilen.

Nytt forsøk igjen i morgen? Må flire litt av Hyundai.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

feistydolphin

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #549 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 10:02 »
Hvor fikk du beskjed?

Polestar

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #550 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 10:03 »
https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5.html

Teksten der ble endret etter jeg tok 'refresh'.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Ladetassen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #551 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 10:04 »
Går man inn på "Kjøp"?

feistydolphin

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #552 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 10:04 »
Tror de trenger noen fler - eller nye - IT-folk, gitt....

elektro

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #553 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 10:06 »
https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5.html

Teksten der ble endret etter jeg tok 'refresh'.

Men der står det jo fremdeles torsdag 25. februar kl. 10:00
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015
Fisker Ocean, reservert 30/10/2020 (referral V4FAK3 )
IONIQ 5 «Project 45» tildelt 22/3/2021, KANSELLERT

ihaal

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #554 på: Torsdag 25. Februar 2021, klokken 10:06 »
For en farse.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)