Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

elektro

#495
På tide med et IONIQ 5 forum der vi kan ha tråder som «Farger på lanseringsmodell», eller? :)

Jeg er i alle fall keen på å see Digital Teal, heller mot Matt Gravity Gold pt. men tenker kanskje hvit er safest. Hvis man ikke skal gå HELT safe og velge svart. Det gidder jeg ikke.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

feistydolphin


elektro

Sitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 23:53
Sitat fra: elektro på tirsdag 23. februar 2021, klokken 20:27
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 18:07
Mye virker bra, men jeg er skeptisk til at den ikke har skiluke og jeg har ikke sett hvordan løsningen for taklast blir? Har ikke sett rails? Ikke så lett å se hvordan de sikrer last i bagasjerommet. Enyaq har både trekk over bagasjerommet, netting opp til tak, kroker til å henge ting på sidene og fester for stropper. Formen på frunken var også utrolig dårlig. Vanskelig å se at man kan få noe særlig nedi der. Noe jeg ikke klarte å se var hvordan det er med trådsløs lading av telefon.

Enig, litt skeptisk til det praktiske vs. ENYAQ/ID.4 og plassen vs. e-tron. Det som gjør meg interessert er primært ladehastighet 800V system- og prisen, for en særdeles velutstyrt bil. Og så lager koreanerne gode elbiler, det har de allerede bevist. I tillegg synes jeg den ser ganske bra ut.

De lager gode biler.... Konaen er nesten 100% korrekt på forbruk sommer som vinter, imellom 15-19Kwh/mil.
Men å komme med reel info på alt rundt denne har de rett å slett kommet til kort, "merkelig at det lar seg gjøre".
Antar dette er i desperasjon i å sikre kontrakter, uten at bilen er ferdig, imot ale nye konkurenter.
Dette syntes jeg er dumt, når så mye er uavklart/ubesvart i detaljer.
Ønsker en solcelle på taket er denne den korrekte å bestille, som gir max 3 km ekstra på en soldag.
Ønsker en soltak må en vente.

Beløpet er jo refubderbart. Trenger ikke vite alt nå. Problemet er jo at de ikke vil ha pengene mine. Kunne reservert med infoen vi fikk i desember jeg. Nå er det 1000 ganger så mange interessenter som før lanseringen. Etter at bilen og prisen har vært over hele internett!!  :(
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

feistydolphin

Ser ut som det er lagt ut en del mer info her, forresten: https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5/utstyr-spesifikasjoner.html

Litt mer velfylt enn sist jeg så den, iallefall.

Jeg og PayPal-kontoen min er klare!

biggern

#499
Sitat fra: elektro på tirsdag 23. februar 2021, klokken 23:57

Beløpet er jo refubderbart. Trenger ikke vite alt nå. Problemet er jo at de ikke vil ha pengene mine. Kunne reservert med infoen vi fikk i desember jeg. Nå er det 1000 ganger så mange interessenter som før lanseringen. Etter at bilen og prisen har vært over hele internett!!  :(

Bare å stå på...., kommer nok en ny invitasjon iløpet av noen dager...., men å tro at en kan selge denne versjonen med fortjeneste etterpå....har jeg liten tro på.

biggern

Sitat fra: feistydolphin på onsdag 24. februar 2021, klokken 00:02
Ser ut som det er lagt ut en del mer info her, forresten: https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5/utstyr-spesifikasjoner.html

Litt mer velfylt enn sist jeg så den, iallefall.

Jeg og PayPal-kontoen min er klare!

Med hva da ?

Counterpointer

Har virkelig bilen ikke navigasjon uten Android telefon?

Phuc

Sitat fra: Zoe2017 på tirsdag 23. februar 2021, klokken 17:02
« We will re-open the online reservation for the limited edition IONIQ 5 Project 45 starting from 09:00 CET on Wednesday 24th February 2021» står nå på websiden

https://www.hyundai.com/eu/models/ioniq5.html
Den teksten er borte nå..
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

elektro

#503
Sitat fra: biggern på onsdag 24. februar 2021, klokken 00:05
Sitat fra: elektro på tirsdag 23. februar 2021, klokken 23:57

Beløpet er jo refubderbart. Trenger ikke vite alt nå. Problemet er jo at de ikke vil ha pengene mine. Kunne reservert med infoen vi fikk i desember jeg. Nå er det 1000 ganger så mange interessenter som før lanseringen. Etter at bilen og prisen har vært over hele internett!!  :(

Bare å stå på...., kommer nok en ny invitasjon iløpet av noen dager...., men å tro at en kan selge denne versjonen med fortjeneste etterpå....har jeg liten tro på.

Men nå er sjansen for å få reservert MYE mindre. Litt dårlig behandling av oss som har stått på «interessentliste» i måneder.

Tror det er gode muligheter for å få solgt denne med 10-20% fortjeneste, selv om det aldri har slått meg. Tanken er å ha bilen selv. Hvis den er stor nok og ikke har andre, åpenbare mangler. Bilen koster ca. 100.000 kr. mindre enn tilsvarende ENYAQ, ID.4 og Model Y, og lader dobbelt så fort. 👍 I tillegg ser den etter min mening kanskje bedre ut. Vi får se.. Uansett tidenes kupp.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Phuc

SitatVision roof
The vision roof of IONIQ 5 provides the interior with a greater sense of openness as IONIQ 5's ceiling consists of one large glass panel without any support materials.
Skulle ønske den kom med dette istedenfor solcelletak.

Kilde: https://www.hyundai.com/worldwide/en/ioniq/ioniq5
Honda Accord 2.0i 1996 - R.I.P. (18.06.1999-31.10.2012)
Mitsubishi i-MiEV 2012 Amethyst Black (03.04.2012-) [120000 km @ 20.02.2021]
Kia EV6 GT Line AWD Yacht Blue (i bestilling)
Vurderer: VW ID4 GTX, Ioniq 5 AWD, Tesla Model 3/Y

sylwester

WTF Hyundai. Har de gått for solcellepanel på taket som gir 230W under optimale forhold og hvor de antar du får kjørt 1300km i året, gitt at du parkerer i sola og ikke har bilen i garasje  :'( Det betyr 3,5km ekstra og whopping 8 promille lengre rekkevidde. Jeg vedder den kun lader 12V slik som ALLE andre biler med solcellepanel. Mye enklere å designe og istedenfor å kommunisere antall km 230W vill gitt ekstra med 12 timer sol (under 2km) ta heller med virkningsgraden av DCDC for å blusse tallet til ca. dobbelt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

RJK

Sitat fra: sylwester på onsdag 24. februar 2021, klokken 00:51
WTF Hyundai. Har de gått for solcellepanel på taket som gir 230W under optimale forhold og hvor de antar du får kjørt 1300km i året, gitt at du parkerer i sola og ikke har bilen i garasje  :'( Det betyr 3,5km ekstra og whopping 8 promille lengre rekkevidde. Jeg vedder den kun lader 12V slik som ALLE andre biler med solcellepanel. Mye enklere å designe og istedenfor å kommunisere antall km 230W vill gitt ekstra med 12 timer sol (under 2km) ta heller med virkningsgraden av DCDC for å blusse tallet til ca. dobbelt.

Tipper 45-versjonen har dette som "standard", mens det blir valgbart tillegg for alle andre versjoner. På samme måte som takluke er valgbart på Kona.

Som jeg har skrevet før, står den uansett ute i ola, kan den like godt få lade litt og samtidig er med på å dempe oppvarming av kupéen. Over en periode, så blir det litt strøm utav det, selv om det ikke er enorme mengder.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

telcontar

Parkerer i garasjen hjemme og på jobb, for min del så er solcellepanel på taket lite verdt. Kommer mest sannsynlig til å vente til vanlig versjon med flere farger og opsjoner er tilgjengelig

Trond.m

#508
Sitat fra: elektro på onsdag 24. februar 2021, klokken 00:29
Bilen koster ca. 100.000 kr. mindre enn tilsvarende ENYAQ, ID.4 og Model Y, og lader dobbelt så fort.
Det var vel litt overdrivelse. Med vinterhjul og hengerfeste kommer du neppe under 535.000. For den summen vil du helt sikkert kunne få en topputstyrt id.4 AWD og kanskje en Q4 e-tron med lite utstyr. Da får du elektrisk hengerfeste, men ikke 220V uttak så du kan steke en kylling i medbragt stekeovn på langtur  ;)  Ionic 5 blir sikkert en bil med lavt forbruk og greie kjøreegenskaper, men neppe helt på Q4 e-tron nivå. Og sammenlikner man ladehastighet over et stort intervall, så er nok ikke forskjellen så stor. Finner man først en lader uten kø, så er de få minuttene man sparer ikke avgjørende for de fleste.
Og nå som de «tekniske» problemene ikke lot seg løse raskt, så kan man faktisk begynne å lure på om det er andre problemer som gjorde at noen satte på nødbremsen ? Kan de ha lovet mer enn de kan holde ?

Samco

Solcelle taket og strøm ut er store plusser for min del ser på Hyundai framtid road map som en forum bruket linket ,at panser solceller er noe som planlegges.
Helt topp sol energi og elbiler går hånd i hanske på ENØK-tiltak.
For min del er litt ekstra lading fortsatt litt ekstra rekke vidde man ikke har selv hvor lite det utgjør på en dag ser jeg heller på langsiktighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA