Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

tugit

Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:27
Sitat fra: telcontar på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:22
Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:19
Sitat fra: ihaal på tirsdag 23. februar 2021, klokken 12:11
Fikk SMS om at det var tekniske problemer og at ingen av de 3000 bilene har kunne blitt reservert.

Lurer på hvorfor.
https://www.hyundai.com/eu/onlinereservationtechnicalissues.html
Ser ut som de sover på jobb  ;)

Ingen tvil om at noen har sovet på jobb når det gjelder denne lanseringen  :D
Ja, godt ut i 2021 skal man forvente noe bedre. At et så stort selskap går på en slik blemme er grovt.

Det hele er nok nøye kalkulert fra Hyundai sin side. PR om at det er SÅÅÅÅ stor pågang osv. er verdt mer enn noen misfornøyde kunder. Bilene får de solgt uansett. Det er NULL problem å dimensjonere en reservasjonsløsning som håndterer det trykket som har vært i dag.

feistydolphin

Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:10
Det hele er nok nøye kalkulert fra Hyundai sin side. PR om at det er SÅÅÅÅ stor pågang osv. er verdt mer enn noen misfornøyde kunder. Bilene får de solgt uansett. Det er NULL problem å dimensjonere en reservasjonsløsning som håndterer det trykket som har vært i dag.
Tviler sterkt på at pågangen var problemet her. Var jo ikke antydning til treghet på noe tidspunkt. De har nok bare kåla til integrasjonen mot Paypal - vil jeg gjette på.

bno

#422
Tror du på det tullet om høyt trykk så er man passe naiv. Tror nok Paypal sviktet her ja for det var dit jeg kom før det stoppet opp.  Enig med ham ovenfor her.

batterimannen

#423
Ikke noe om hvordan man sikrer last i bagasjerommet. Ikke noe om trekk eller delingsnett. Ikke stropper eller festepunkter i vegg eller gulv?

Hvordan er hengerfestet. Elektrisk? Avtakbart? Innfellbart? Hvor mye koster det å få det montert hos forhandler?

Fikk ikke helt med meg hvordan det var med lading av telefon? 2 stk trådløst? Er kanskje noen her som fikk det med seg?

Edit: Litt skuffende at det ikke er skiluke. Kan kanskje ikke forvente det fra Hyundai.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

biggern

Sitat fra: bno på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:13
Tror du på det tullet om høyt trykk så er man passe naiv. Tror nok Paypal sviktet her ja for det var dit jeg kom før det stoppet opp.  Enig med ham ovenfor her.

Aldri hatt noe problemer med Paypal.
Men mange er tidlig oppe, får ikke gjort noe fornuftig på jobben da de sitter å trykker på Enter knappen osv.
Kankje det blir 0800 imorgen ? :-)

biggern

Sitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:21
Sitat fra: bno på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:13
Tror du på det tullet om høyt trykk så er man passe naiv. Tror nok Paypal sviktet her ja for det var dit jeg kom før det stoppet opp.  Enig med ham ovenfor her.

Aldri hatt noe problemer med Paypal.
Men mange er tidlig oppe, får ikke gjort noe fornuftig på jobben da de sitter å trykker på Enter knappen osv.
Kankje det blir 0800 imorgen ? :-)

Videre har det nå stått på Hyundai hjemmeside : Reserver din bil. Vi beklager de tekniske utfordringene.
Akkurat, en god harmoni og intern kommunikasjon.....

feistydolphin

Paypal har nok ikke noen problemer i seg selv, men å koble de nasjonale Hyundai-sidene for fem ulike land mot Paypal kan nok være et lite hakk over Datakortet i vanskelighetsgrad, og dette har de tydeligvis ikke testet ordentlig...

batterimannen

Sitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:21
Sitat fra: bno på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:13
Tror du på det tullet om høyt trykk så er man passe naiv. Tror nok Paypal sviktet her ja for det var dit jeg kom før det stoppet opp.  Enig med ham ovenfor her.

Aldri hatt noe problemer med Paypal.
Men mange er tidlig oppe, får ikke gjort noe fornuftig på jobben da de sitter å trykker på Enter knappen osv.
Kankje det blir 0800 imorgen ? :-)

Man kom jo aldri videre til Paypal. Tror problemet var integreringen mellom siden til Hyundai og til Paypal.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

niet

Ganske utrolig at det er tekniske problemer. Det er jo ikke akkurat utprøvde løsninger.
Men nå er koreanere kjent for å ville ha full kontroll og styre alt selv, men her har det vel gått over styr

Trond.m

Sitat fra: batterimannen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:20
Hvordan er hengerfestet. Elektrisk? Avtakbart? Innfellbart? Hvor mye koster det å få det montert hos forhandler?
Forhandleren nevnte for meg at de ble mulighet for både fast, avtagbart og elektrisk hengerfeste. Har ikke hørt om ettermontering av elektrisk hengerfeste, og det høres eventuelt dyrt ut.

Norse_Hansen

Forhandleren min fortalte at det vil bli gitt ny beskjed på mail om nytt tidspunkt slik at alle skulle få en reell sjanse til å kunne bestille. Altså var det ikke noe poeng å sitte og vente (trykke F5) på at sidene skulle oppdatere seg.

biggern

Sitat fra: Norse_Hansen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:42
Forhandleren min fortalte at det vil bli gitt ny beskjed på mail om nytt tidspunkt slik at alle skulle få en reell sjanse til å kunne bestille. Altså var det ikke noe poeng å sitte og vente (trykke F5) på at sidene skulle oppdatere seg.

What ?!
For noe tull av importør.
Hadde ikke noe i nærheten av slike problemer nå jeg booket Konaen i 2017.

batterimannen

Sitat fra: biggern på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:45
Sitat fra: Norse_Hansen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:42
Forhandleren min fortalte at det vil bli gitt ny beskjed på mail om nytt tidspunkt slik at alle skulle få en reell sjanse til å kunne bestille. Altså var det ikke noe poeng å sitte og vente (trykke F5) på at sidene skulle oppdatere seg.

What ?!
For noe tull av importør.
Hadde ikke noe i nærheten av slike problemer nå jeg booket Konaen i 2017.

Dette er den fjerde elbilen jeg prøver å reservere og på samtlige biler har reservasjonssystemet krasjet.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

elbilfanen

Sitat fra: Jalla på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:14
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. februar 2021, klokken 11:05
Greit nok at en kunne gå inn i hovedmenyen og inn i kjøpsprosessen straks videoen var i gang, men inntil noen legger ut bekreftelse på reservasjon og betaling med paypal avventer jeg den konklusjonen.
Ser ikke ut som de har lagt ut mulighet for reservasjon verken i Sverige eller Tyskland, men i Nederland var det mulig. Men så feiler det på samme måte som her hjemme. Noen svetter nok litt bakover i systemet nå.
Sverige fikk ikke være med i diskusjonen om de 3000 først produserte I 5

Jalla

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:39
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 23. februar 2021, klokken 13:20
Hvordan er hengerfestet. Elektrisk? Avtakbart? Innfellbart? Hvor mye koster det å få det montert hos forhandler?
Forhandleren nevnte for meg at de ble mulighet for både fast, avtagbart og elektrisk hengerfeste. Har ikke hørt om ettermontering av elektrisk hengerfeste, og det høres eventuelt dyrt ut.
Hvis ledningsnettet ligger klart så trenger ikke forskjellen i ettermontering være så stor.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA