Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

Jan Treur

#225
Når du boker, kan du velge en utenvendig og en interiør farge. Ingenting annet.
Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

HelectriC

Sitat fra: Jan Treur på torsdag 18. februar 2021, klokken 14:10
Når du boker, kan du velge en utenvendig og en interiør farge. Ingenting annet.
dette vet du eller tror?
ioniq 5

Electric cars in Norway

#227
Da vet vi det :+1:

Et lekket bilde på avveie...

Hentet herfra:
https://www.ioniq5forums.com/viewtopic.php?f=8&t=169

Kopi:

An anonymous tipster just sent Motor1.com an image that appears to show the Ioniq 5 in full. The image is allegedly from a dealer presentation.

It comes with some detailed information too.

The image and information have not been confirmed, so this could be a spoof, keep that in mind!

A WLTP range up to 510 kilometers converts to 317 miles, It also shows up to 310 horsepower (231 kilowatts). We don't know if this relates to a single battery option or launch vehicle.

The leak also mentions a 12.3-inch digital display for the interior, and a head-up display with augmented reality, among other things.

A 44 inch head up display is also mentioned in there, which means the HUD would nearly fill the entire windscreen.

Det nederste er teaser bildet.

Chimp

Oj det var repost av gammelt nytt! Artikkelen er jo fra 22 januar, straks 1 måned siden.

Electric cars in Norway

#229
Å ja. Var ikke klar over at det var info. Om det her inne før. Nytt for meg først i dag.

Uansett alt som kan få dagene til å gå raskt mot lansering settes nok pris på...? Eller? He he

Sett denne svenske nyheten fra før i dag?

https://alltomelbil.se/allt-vi-vet-om-kommande-elbilen-hyundai-ioniq-5-rackvidd-dragkrok-och-solceller/

Jan Treur

#230
Sitat fra: HelectriC på torsdag 18. februar 2021, klokken 15:07
Sitat fra: Jan Treur på torsdag 18. februar 2021, klokken 14:10
Når du boker, kan du velge en utenvendig og en interiør farge. Ingenting annet.
dette vet du eller tror?

Hyundai Nederland skriver dette i sin kunngjøring 23. februar:
SitatHvordan fungerer det?
Etter verdenspremieren på den nye IONIQ 5 har kundene våre muligheten til å reservere IONIQ 5 Project 45 på HMNL-nettstedet (https://www.hyundai.com/nl/IONIQ5). Kunden må følge tre enkle trinn:

1. Konfigurere IONIQ 5
- Kunden får tilgang til siden med konfiguratoren for reservasjon av IONIQ 5 Project 45. Der kan man velge en farge for eksteriør og interiør; og velg forhandleren der kjøpet skal gjøres. Dette er også forhandleren som reservasjonen vil bli bekreftet av, og som bilen til slutt vil bli overlevert av.

2. Forskuddsbetaling
Kunden kan bekrefte sin reservasjon ved hjelp av et depositum på € 1000 inkl. Mva via PayPal. Med dette kan han / hun sikre muligheten til å kjøpe et IONIQ 5-prosjekt 45. Vær oppmerksom på at det kun er mulig å betale via Paypal, og ikke via andre betalingsalternativer. Det er mulig å koble et (forretnings-) kredittkort til en Paypal-konto, slik at betaling til slutt kan gjøres med kredittkort.

3. Bekreftelse av reservasjonen og neste trinn
Kunden vil motta en bekreftelse på sin vellykkede reservasjon via e-post med reservasjonsnummer. Kunden må kontaktes av forhandlerens selger innen 24 timer (i normal arbeidstid) angående bekreftelsen og for å gi all informasjon om prosessen.
Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

HelectriC

Sitat fra: Jan Treur på torsdag 18. februar 2021, klokken 17:40
Sitat fra: HelectriC på torsdag 18. februar 2021, klokken 15:07
Sitat fra: Jan Treur på torsdag 18. februar 2021, klokken 14:10
Når du boker, kan du velge en utenvendig og en interiør farge. Ingenting annet.
dette vet du eller tror?
Hyundai Nederland skriver dette i sin kunngjøring 23. februar

Ok, da blir det noe slik her og. Blev jo helt stresset av f.eks. Audis konfigurator med millioner forskjellige tilvalg, som ikke kan kombineres fritt men krever det eller det for å kunne kjøpe noe annet. Foretrekker tilnærmet fult utstyrt fra begynnelsen.
ioniq 5

telcontar

Håper de er forberedt på trafikken, de fleste andre som har hatt stor pågang har jo ikke taklet det særlig bra

MooCow

Sitat fra: Jan Treur på torsdag 18. februar 2021, klokken 17:40
Sitat fra: HelectriC på torsdag 18. februar 2021, klokken 15:07
Sitat fra: Jan Treur på torsdag 18. februar 2021, klokken 14:10
Når du boker, kan du velge en utenvendig og en interiør farge. Ingenting annet.
dette vet du eller tror?
Hyundai Nederland skriver dette i sin kunngjøring 23. februar

SitatHvordan fungerer det?
Etter verdenspremieren på den nye IONIQ 5 har kundene våre muligheten til å reservere IONIQ 5 Project 45 på HMNL-nettstedet (https://www.hyundai.com/nl/IONIQ5). Kunden må følge tre enkle trinn:

1. Konfigurere IONIQ 5
- Kunden får tilgang til siden med konfiguratoren for reservasjon av IONIQ 5 Project 45. Der kan man velge en farge for eksteriør og interiør; og velg forhandleren der kjøpet skal gjøres. Dette er også forhandleren som reservasjonen vil bli bekreftet av, og som bilen til slutt vil bli overlevert av.

2. Forskuddsbetaling
Kunden kan bekrefte sin reservasjon ved hjelp av et depositum på € 1000 inkl. Mva via PayPal. Med dette kan han / hun sikre muligheten til å kjøpe et IONIQ 5-prosjekt 45. Vær oppmerksom på at det kun er mulig å betale via Paypal, og ikke via andre betalingsalternativer. Det er mulig å koble et (forretnings-) kredittkort til en Paypal-konto, slik at betaling til slutt kan gjøres med kredittkort.

3. Bekreftelse av reservasjonen og neste trinn
Kunden vil motta en bekreftelse på sin vellykkede reservasjon via e-post med reservasjonsnummer. Kunden må kontaktes av forhandlerens selger innen 24 timer (i normal arbeidstid) angående bekreftelsen og for å gi all informasjon om prosessen.

Litt usikker på om eg er "lost in translation" og om det er klarare på nederlandsk?

"Velge ein farge for eksteriør og interiør" Betyr det at ein har minimum 2 valg for interiør og eksteriør farge, antageleg fleire?

Jan Treur

English:
SitatThere one can choose a color for the exterior and interior; and select the dealer where the purchase will be made
Nederlands:
SitatDaar kan men een kleur voor het exterieur en het interieur kiezen; en de dealer selecteren waar de aanschaf zal worden gedaan

Jeg tolker det som at du kan velge mellom en rekke alternativer for den utvendige fargen og separat fra en rekke alternativer for den indre fargen.
Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

OleBrummen

Virker som dette blir en bra bil, mulig det blir neste familiebil for oss. Eneste jeg blir bekymret over: taket og solceller. Lest at Hyundai arbeidet med å utvikle gjennomsiktige solcellepanel på tak. Jeg har ønsket gjennomsiktig panoramaglasstak a la Tesla. Er redd solcelletak på 1st edition gjør at taket ikke får panoramaglass, og at taklast kan bli vanskeligere. Er vel ingen som vet, men tror ikke Hyundai klarer å levere noe som blir like bra, eller da i grunn bedre, enn det Tesla kan hva gjelder takdesign.

HelectriC

Sitat fra: OleBrummen på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:13
Virker som dette blir en bra bil, mulig det blir neste familiebil for oss. Eneste jeg blir bekymret over: taket og solceller. Lest at Hyundai arbeidet med å utvikle gjennomsiktige solcellepanel på tak. Jeg har ønsket gjennomsiktig panoramaglasstak a la Tesla. Er redd solcelletak på 1st edition gjør at taket ikke får panoramaglass, og at taklast kan bli vanskeligere. Er vel ingen som vet, men tror ikke Hyundai klarer å levere noe som blir like bra, eller da i grunn bedre, enn det Tesla kan hva gjelder takdesign.

Nei, de der solcellene kan de spare til land i syden. Jeg vil kunne ha ski på taket!
ioniq 5

biggern

Sitat fra: OleBrummen på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:13
Virker som dette blir en bra bil, mulig det blir neste familiebil for oss. Eneste jeg blir bekymret over: taket og solceller. Lest at Hyundai arbeidet med å utvikle gjennomsiktige solcellepanel på tak. Jeg har ønsket gjennomsiktig panoramaglasstak a la Tesla. Er redd solcelletak på 1st edition gjør at taket ikke får panoramaglass, og at taklast kan bli vanskeligere. Er vel ingen som vet, men tror ikke Hyundai klarer å levere noe som blir like bra, eller da i grunn bedre, enn det Tesla kan hva gjelder takdesign.

Mye Yabadabadooo og gjetninger her på 1st edition.
Jeg syntes det å skjule all info frem til Tirsdag er barnslig av Hyundai.
Det er indikert solcelle og ikke soltak eller?, videre el. dører som går fremover og bakover. Mao. Ikke normale dører. Slike ting er lite praktisk i i vinter Norge. Ivaretakelse av takstativ ikke indikert.
Ok, greit å lage litt spenning, men det får være grenser..Prisen blir jo også avgjørende.

HelectriC

Sitat fra: biggern på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:54
Sitat fra: OleBrummen på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:13
Virker som dette blir en bra bil, mulig det blir neste familiebil for oss. Eneste jeg blir bekymret over: taket og solceller. Lest at Hyundai arbeidet med å utvikle gjennomsiktige solcellepanel på tak. Jeg har ønsket gjennomsiktig panoramaglasstak a la Tesla. Er redd solcelletak på 1st edition gjør at taket ikke får panoramaglass, og at taklast kan bli vanskeligere. Er vel ingen som vet, men tror ikke Hyundai klarer å levere noe som blir like bra, eller da i grunn bedre, enn det Tesla kan hva gjelder takdesign.

Mye Yabadabadooo og gjetninger her på 1st edition.
Jeg syntes det å skjule all info frem til Tirsdag er barnslig av Hyundai.
Det er indikert solcelle og ikke soltak eller?, videre el. dører som går fremover og bakover. Mao. Ikke normale dører. Slike ting er lite praktisk i i vinter Norge. Ivaretakelse av takstativ ikke indikert.
Ok, greit å lage litt spenning, men det får være grenser..Prisen blir jo også avgjørende.

De dørene kan du garantert glemme, kun på konseptbilen. Men er enig i at det er ganske rart å bruke konseptbilen så tett opp på lanseringen.
ioniq 5

Electric cars in Norway

#239
Siden vi bare har konsept info og "teaser" info... har noen info om batteri?

Hva vet vi om batteritypen/merket? Er det LG Chemical som på Kona?

Min konklusjon så langt i dag må da være at 5 ikke har LG Chemical batteriene..... men les dette under...

Finner ikke noe den norske mobile siden:

https://mobile.no/kampanjer/hyundai-ioniq-5-02075?utm_source=google&utm_medium=s%C3%B8k&gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bxov8m7lFFy7BcGOnW-7fNuCgjufzfgtpCyTLlZr_BcGcaFk1oRdMwaAr0xEALw_wcB

Eller på BNH siden: https://www.bnh.no/hyundai-ioniq-5/?gclid=Cj0KCQiAvbiBBhD-ARIsAGM48bwFXzaQLjWXeWGU-uIZNabyLlhBq1ntqmtKAPPYHGK-M1Lno_c4kwwaAt2zEALw_wcB

Sett dette? Jeg spør av interesse, og ikke for å skape usikkhet her inne.

According to media sources in Korea, Hyundai is about to enter into an agreement with their Domestic Ministry of Land, Infrastructure, and Transport to replace all of the batteries in its Kona electric vehicle fleet. The recall might also extend to its IONIQ line and busses....

https://electrek.co/2021/02/17/hyundai-reportedly-set-to-replace-kona-lg-batteries-in-korea/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA