Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

Edison

Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. desember 2020, klokken 20:36
Sitat fra: MooCow på lørdag 19. desember 2020, klokken 16:51
Om dei oppnår ladehastigheiten som er oppgitt er rekkevidda null problem for meg :)
Hjelper jo ikke mye med ladehastighet når det er kø ved laderen.

Einig. 450 km går sikkert fint for dei fleste, men når Model Y har godt over 500 blir det meir fristande å velje den. For min del handlar det om at eg med 500 km unngår ladestopp på ein tur eg køyrer relativt ofte, mens 450 km blir knapt. Eg har no trua på at dei greier 500, så gir ikkje opp draumen om ein ny Ioniq endå!

MooCow

Sitat fra: Edison på lørdag 19. desember 2020, klokken 21:58
Sitat fra: turfsurf på lørdag 19. desember 2020, klokken 20:36
Sitat fra: MooCow på lørdag 19. desember 2020, klokken 16:51
Om dei oppnår ladehastigheiten som er oppgitt er rekkevidda null problem for meg :)
Hjelper jo ikke mye med ladehastighet når det er kø ved laderen.

Einig. 450 km går sikkert fint for dei fleste, men når Model Y har godt over 500 blir det meir fristande å velje den. For min del handlar det om at eg med 500 km unngår ladestopp på ein tur eg køyrer relativt ofte, mens 450 km blir knapt. Eg har no trua på at dei greier 500, så gir ikkje opp draumen om ein ny Ioniq endå!

Tja for meg er det nok sjeldent at 50 km vil ha noko å seia. Sjølsagt har ladehastigheiten noko å seia, ladar jo fortare når du slepp til, om du skulle vera så uheldig at alle ladestasjonar er opptekne :) For mange irriterande ting med Model Y til at eg vurderar den (manglande vindaugsviskarhendel, ikkje regnsensor (berre kamera som fungerar så som så), fantombremsing, dårleg utbreidt servicenettverk, i tillegg kjem nok Ioniq med meir utstyr (som Led-matrix, oppvarma ratt og kjøling i seta).

Edison

Gode poeng. LED Matrix fristar. Gamle Ioniqen min har elendig regnsensor. I grunn er alt som har med sikt å gjera elendig, så der håpar eg dei har utvikla seg litt!

MooCow

Sitat fra: Edison på lørdag 19. desember 2020, klokken 22:49
Gode poeng. LED Matrix fristar. Gamle Ioniqen min har elendig regnsensor. I grunn er alt som har med sikt å gjera elendig, så der håpar eg dei har utvikla seg litt!

Håpar ihvertfall at LED Pixel lysa er av typen Matrix/skyggar ut motgåande trafikk  :-\

ProsjektX

Tidsplanen som står der tilsier at priser og lansering bør skje i januar, også her antar jeg. MEN, kun 150 biler til Østerrike lover kanskje dårlig for leveringssituasjonen her og...

   
1
RESERVER ONLINE
fra 18. desember 2020 til 31. januar 2021
Raskt og sikkert via PayPal eller bankoverføring et depositum på € 1.000, - lag og bestill online.

2    
VELG EN FARGE
starter 02.02.2021
Du vil motta en lenke 02.02.2021 for å velge farge * . Deretter kan du bestille.

* Hvis fargen din ikke lenger er tilgjengelig, velger du en annen eller avbestiller reservasjonen.

3    
Å BESTILLE
til 16. februar 2021
Fikse reservasjonen din innen 16.02.2021 ved å legge inn en bindende ordre. Velg din Hyundai-partner som du vil hente IONIQ 5 fra.

4. plass    
LEVERING AV KJØRETØY
Fra juni / juli 2021
De 150 stykkene IONIQ 5 First Edition-kjøretøyene vil være de første som leveres til sluttkundebiler på det østerrikske markedet og 2021 i juni / juli (nåværende informasjon fra produksjonsanlegget) levert til.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

ProsjektX

Noen flere kamo-bilder og et dårlig dashboard bilde... får litt Lancia Delta Integrale vibber av profilen til denne

https://thekoreancarblog.com/2020/12/18/hyundai-ioniq-5-spied-inside/
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Jalla

Artikkel hos TU.

58 og 73 kilowattimer – 450 og 550 km rekkevidde
Bilen skal først komme i en «First edition» med firehjulstrekk, og en maksimaleffekt på 230 kilowatt. Batteripakken er på 58 kilowattimer, og gir en WLTP-rekkevidde på 450 kilometer. Null til hundre går unna på 5,2 sekunder.

Det kommer imidlertid en versjon med større batteri senere. Bloggen hevder at de via en chat-tjeneste på nettsiden fikk vite at største batteri blir på 73 kilowattimer, som gir en rekkevidde på 550 kilometer.

https://www.tu.no/artikler/hyundai-glapp-informasjon-om-ioniq-5/504788

arthur

Det nærmer seg, og Hyundai Norge slipper noen teasere innimellom nå.

Regner med å få noe mer info i morgen, da vi forhandlere skal på forhandler møte med Importør.


Så får vi se hva som kommer av eventuelle nyheter i morgen.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

batterimannen

Dødsulykke på fabrikken forsinker elbilproduksjonen

Mandag skulle Hyundai startet produksjonen av sine nye elbiler, som nå er skilt ut med merkenavnet Ioniq.
Driften ved fabrikken er stoppet så lenge det nasjonale Arbeids- og arbeidsdepartementet etterforsker hendelsen

https://motor.no/elbil-hyundai-ioniq-5/dodsulykke-pa-fabrikken-forsinker-elbilproduksjonen/189352

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

ProsjektX

Fra Hyundai Østerrike

Med den nye IONIQ 5 leverer Hyundai det første kjøretøyet på den nylig publiserte E-GMP-plattformen. Det er neste generasjon av rimelig elektromobilitet på høyeste nivå. Denne revolusjonerende teknologien muliggjør en rekkevidde på over 500 km. I tillegg kan IONIQ 5 lade ca. 400 km med de ultrahurtige ladestasjonene fra Ionity * på en rekordladingstid på bare 18 minutter.

Inntil nå har dette teknologiske fremskrittet kun blitt forbeholdt premium-segmentet over € 110.000. Du kan nå glede deg over kjøreopplevelsen med den nye IONIQ 5 - valgfritt med firehjulsdrift eller bakhjulsdrift - og etter å ha trukket investerings- og e-mobilitetsbonusen fra bare € 35 800 eksklusiv moms.

* De ultrahurtige ladestasjonene fra Ionity er et joint venture mellom bilprodusentene BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG og Volkswagen Group med Audi og Porsche. Hvis du har spørsmål om Ionity-ladesystemet, kan du kontakte Østerrikes support på +43135805 60.
Verdenspremiere 2. februar

Den offisielle verdenspremieren vil finne sted 2. februar 2021. Med et gebyr på € 500, - inkludert moms, er en reservasjon allerede mulig - se nedenfor.

For å faktisk sikre 14% investeringspremie, vil du bli informert om de eksakte detaljene fra 3. februar. Først da skjer selve kjøpet. Hvis du bestemmer deg for noe annet, vil reservasjonsgebyret bli returnert til deg.


Orden og tilstand
Den underliggende tilstanden er listeprisen minus produsentens andel av statens e-mobilitetspremie. Hvis du bestiller innen midten av februar, kan levering antas i begynnelsen av andre halvår.

Det vi allerede vet: *
En trailerkobling for IONIQ 5 er planlagt, og modeller med soltak og toveis lading (nødstrømsgenerator, Vechicle-2-last med 3,5 kW) er også tilgjengelig.
Dimensjoner IONIQ 5:
Lengde 4.640
Bredde 1890
Høyde 1600
Akselavstand 3000
Tekniske data IONIQ 5:
Batterikapasitet 58 kWh 73 kWh
Effekt 218 hk / 313 hk 218 hk / 313 hk
Kjør bak / firehjuls bak / allhjul
Rekkevidde WLTP 450 km WLTP 550 km
Akselerasjon 7,9 sek 0-100 km / t 5,2 sek 0-100 km / t
* Informasjonen er foreløpig, dataene kan fortsatt endres før produksjonen starter.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

arthur

Sitat fra: arthur på tirsdag 05. januar 2021, klokken 17:25
Det nærmer seg, og Hyundai Norge slipper noen teasere innimellom nå.

Regner med å få noe mer info i morgen, da vi forhandlere skal på forhandler møte med Importør.


Så får vi se hva som kommer av eventuelle nyheter i morgen.

Møtet er utsatt til fredag.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

elektro

Noen tanker om mulighet for takstativ? Hva med delingsnett og skiluke/3-delt baksete, er det noen tradisjon for slikt hos produsenten? Bakluka ser ganske skrå ut, men den informasjonen som er ute så langt er superspennende.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

ProsjektX

hmm.. ble ikke noe ny info i dag heller? Kom et intetsigende nyhetsbrev derimot
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

ProsjektX

Blir spennende å se prising her etterhvert, spesielt nå som Tesla lanserer Y SR+ i USA til ekvivalent av 340.000NOK
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

MooCow

Sitat fra: ProsjektX på fredag 08. januar 2021, klokken 18:23
Blir spennende å se prising her etterhvert, spesielt nå som Tesla lanserer Y SR+ i USA til ekvivalent av 340.000NOK

Norsk pris er jo noko heilt anna. Model 3 SR kostar $37990 i USA og kr 399 000 i Norge.
Model Y SR kostar $41990 i USA, og ikkje kommen i konfiguratoren i Norge endå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA