Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

EspenM3

Leveres fra juni/juli 2021

Den blir romslig (lengre og bredere enn id4).
Den får 4WD fra start.
Den 800v batterisystem og lynlading.
Den får mer utstyr enn de fleste kan forestille seg.

Tipper vi får vite mer tidlig i januar, stay tuned  :)

Counterpointer

Hvis nå Huyndai kommer med en god Ionity avtale så kan de ha et meget sterkt kort på hånda!

ProsjektX

Men hva med hengerfeste....! Nissan Ariya får ihvertfall 750kg
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

EspenM3

Tipper den får mer enn som så 😎

ProsjektX

#4
Litt kamo-bilder
https://thekoreancarblog.com/2020/11/18/hyundai-ioniq-5-spied-in-europe-w-production-lights/

Tror VW/Skoda bare kan gå å legge seg når denne og søstermodellen Kia CV blir lansert... 300cm akselavstand må gi en utrolig romslig kupe, i tillegg til helt flatt gulv, også fremme (etter hva jeg har lest). Har mer tillit til koreanerne når det gjelder å levere et mest mulig problemfritt bilhold over VW-gruppen også.
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Moas

Gleder meg til å teste 800v batterisystemet. De skal også få et bedre varmegjenvinningssystem.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

johagster

#6
Tror dette blir en het bil neste år.
Tipper prisstige omtrent som Skoda Enyaq, dvs. fra under 400 til 500.
Skal visst bli 4.6m lang, så absolutt en stor bil.

Etter Kona/eNiro/eSoul har jeg mer tillit til at koreanerne klarer å levere en vinterbil.
Skal visst heller ikke få girkasse så tipper effektiviteten er ytteligere økt.

PSA/Mercedes/BMW er ikke ute med sine ground-up elbiler før vi har moms på elbiler her til lands. Blir nok Audi/Skoda/VW, Tesla og Kia/Hyundai som tilbyr noe oppdatert ift. chassis.

Må si at min 2009 Mercedes B klasse trumfer de fleste nyere kompakte elbiler på plass. Samme akselavstand som ID3 men romsligere med mer bagasjeplass. Litt rart at så mange henger etter på plasseffektive kompakte biler.

Edison

Sitat fra: EspenM3 på tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43
Leveres fra juni/juli 2021

Den blir romslig (lengre og bredere enn id4).
Den får 4WD fra start.
Den 800v batterisystem og lynlading.
Den får mer utstyr enn de fleste kan forestille seg.

Tipper vi får vite mer tidlig i januar, stay tuned  :)

Kvar har du fått info om levering i juni/juli 2021?

Eg ser det er spådd 77 kWh som største batteri. Det skulle vel bety litt betre rekkevidde enn ID4, kanskje på nivå med Model Y, basert på kor effektive gamle Ioniq og Kona er. Får berre håpa hengarvekt blir høgare enn på Kona!

Electric cars in Norway

Ja, dette med levering var interessant, info om levering i juni/juli 2021 :+1: :+1:

Ikke noe nyhet her heller: https://www.hyundai.no/om-hyundai/ioniq-elbil-helt-ny-elektrisk-modellserie/

EspenM3

Inside information, er det ikke det det kalles!?



EspenM3


Den får mulighet for hengerfeste. Med en tillatt vekt som skal holde for de fleste :) !
Endelige tall ubekreftet enn så lenge.

Counterpointer

Spørsmålet blir vel om den kommer til å bli dyrere en Model Y ?

Snakket med en som hadde inside info fra Huyndai og han syntes det hørtes ut som den ble mye høyere prisnivå enn de har ligget på før.

Edison

Det hadde vore synd. Høres jo litt rart ut, for sjølv om det blir ein god bil trur eg ikkje betalingsviljen for ein Hyundai er høgare enn for tilsvarande Tesla og det som blir konkurrentane frå VW og Audi. Model Y kjem vel sannsynligvis til å gå ned igjen til rundt 500 000 før dei kjem til landet, og omtrent der ser det vel ut til at ID4 kjem til å ligge, godt utstyrt med 4WD. Får håpa litt konkurranse sikrar gode prisar på alle!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA