Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Jorn01 på fredag 26. februar 2021, klokken 12:06
Da får en jo oppdatert informasjon om trafikkforhold mv. "live".
Får ikke alle nyere biler dette på innebygd navigasjon? Det gjelder ihvertfall de syv siste bilene våre siden 2013.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jorn01

Sitat fra: turfsurf på fredag 26. februar 2021, klokken 14:57
Sitat fra: Jorn01 på fredag 26. februar 2021, klokken 12:06
Da får en jo oppdatert informasjon om trafikkforhold mv. "live".
Får ikke alle nyere biler dette på innebygd navigasjon? Det gjelder ihvertfall de syv siste bilene våre siden 2013.

Det vet jeg lite eller ingenting om. Til min Skoda (2018-modell) finnes det riktignok en app (Skoda Connect) som skal gjøre dette mulig, men som jeg opplevde som så pass dårlig at jeg i sin tid ga den opp.

Jeg har uansett større tro på at Google og Apple greier å lage brukbare infotainment-løsninger enn bilprodusenter flest.

niet

Mulig det har vært nevnt, men fikk bekreftet at det ikke er noe som helt rails på bilen. Det betyr at stativet til takboksen må festes i dørsprekka. Det er ikke akkurat ei god løsning!

andy99

Sitat fra: niet på mandag 01. mars 2021, klokken 11:05
Mulig det har vært nevnt, men fikk bekreftet at det ikke er noe som helt rails på bilen. Det betyr at stativet til takboksen må festes i dørsprekka. Det er ikke akkurat ei god løsning!
For min del helt ok, det viktigste er at den kan ha taklast. Med boks på ser det ikke ut uansett. Fordelen er vel også at det originale feste til Pony vil passe. ;)
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

feistydolphin

Formodentlig enklere å fjerne takstativet når det ikke trengs sammenlignet med Model 3/Y,der det virker som man i praksis bare lar det stå på.

niet

Sitat fra: andy99 på mandag 01. mars 2021, klokken 11:25
Sitat fra: niet på mandag 01. mars 2021, klokken 11:05
Mulig det har vært nevnt, men fikk bekreftet at det ikke er noe som helt rails på bilen. Det betyr at stativet til takboksen må festes i dørsprekka. Det er ikke akkurat ei god løsning!
Fordelen er vel også at det originale feste til Pony vil passe. ;)

Må innrømmet at akkurat det argumentet hadde jeg glemt

andy99

Spøk tilside, de siste stativene til Thule ser jo heller ikke så verst ut. Ulempen er at det går litt utover lakk i tak-kant og gummipakning på dør.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

hELgenen

Sitat fra: andy99 på mandag 01. mars 2021, klokken 13:45
Spøk tilside, de siste stativene til Thule ser jo heller ikke så verst ut. Ulempen er at det går litt utover lakk i tak-kant og gummipakning på dør.


Tja - det der ser jo ut som en spøk - å feste stativet på den måten er noe jeg har gjort en gang med en annen bil - aldri igjen. Det skal være rails eller i det minste noe annet enn under dørkarmen der for at det skal fungere uten at det før eller siden skjer en skade.

Så akkurat den løsningen var ikke noe å skryte av - heldigvis kan en trolig enkelt ta med ski inn i bilen. Og for egen del rekker det fint - en skipose inne i bilen fungerer som gull til vårt bruk...


niet

Sitat fra: andy99 på mandag 01. mars 2021, klokken 13:45
Spøk tilside, de siste stativene til Thule ser jo heller ikke så verst ut. Ulempen er at det går litt utover lakk i tak-kant og gummipakning på dør.

Hvordan et takstativ ser ut må man være ganske sær for å mene mye om. Innfestingen derimot har mye å si. Å ha ting på taket gir en ekstra slitasje må festepunkene som med P45 kan gi lakkskader og skader på pakninger. Ikke bra.

biggern

Sitat fra: turfsurf på fredag 26. februar 2021, klokken 14:57
Sitat fra: Jorn01 på fredag 26. februar 2021, klokken 12:06
Da får en jo oppdatert informasjon om trafikkforhold mv. "live".
Får ikke alle nyere biler dette på innebygd navigasjon? Det gjelder ihvertfall de syv siste bilene våre siden 2013.

De som har innebygget nav. eks.vis Peugeot kan till. best. 3 års trafikk info og fotobokser via Peugeot/Tomtom.
På I5 står ikke innebygget  nav. indikert. Mao må en benytte mobil med ACP eller AA

e-h

I videoen synes jeg den ene knappen under skjerm for infotainment  har teksten under «Map». Navigasjon og varsling om filskift osv på AR HUD vil også være vanskelig å få til uten kart-tjenester. Kan derfor ikke se for meg at dette skal mangle.

biggern

#641
Sitat fra: e-h på mandag 01. mars 2021, klokken 16:38
I videoen synes jeg den ene knappen under skjerm for infotainment  har teksten under «Map». Navigasjon og varsling om filskift osv på AR HUD vil også være vanskelig å få til uten kart-tjenester. Kan derfor ikke se for meg at dette skal mangle.

Ikke så lett å finne ut mange ting om denne bilen, som xx tusen har tatt sjangsen på å forhåndsbooke, basert på veldig lite teknisk underlag eller info fra Hyundai Norge :-).

Info via Korea:
Hyundai is offering the latest version of its upgraded Bluelink® connected car services that deliver a range of new features and allows customers to control their car with their smartphone or voice to make their drive more convenient and enjoyable. New Bluelink features include Connected Routing, Last Mile Navigation and a new User Profile feature.

Via App:
POI Send to Car Now with Waypoints is an ability to add up to three-way points to be delivered to the vehicle together and automatically set order of destinations

Bluelink® connected car services
- Remote Profile Management
- Remote Start Enhancements
- Vehicle Status Notifications
- POI Send to Car Now with Waypoints
- Maintenance Alert Enhancement
- Dynamic Voice Recognition

hoffweb

#642
Jeg fikk mail fra Hyundai i går (ca 19:51 2.mars) om at jeg var en av de 3000 heldige :D Se vedlagt screenshot, FAQ linken går bare til https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5/project-45.html

Var ganske kjapp med å få reservert på torsdag (mail om at jeg var på venteliste kom 10:11 25.feb).

Men jeg er også på venteliste for en Tesla Model Y LR (til ca samme pris som Ioniqen). Så er litt i tvil om hva jeg skal gjøre. Om de leverer Ioniqen til sommeren så vurderer jeg nesten å kjøpe den først, og så muligens selge den igjen når Model Yen er klar.
-walter-

telcontar

Kommer priser på vanlig versjon i løpet av mars fikk jeg opplyst av selger.
Så lenge jeg kan velge annen farge og glasstak, så er jeg fornøyd. Har også sett annen interiørfarge i tillegg til lys grå og sort, tror den heter Mud Gray. Ikke sett bilder av den, men blir spennede å se den.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=54706 <-- nevnt i tabellen nederst i artikkel

andy99

For de som er stødig i tysk, har de begynt med booking av online showroom for ioniq 5.

https://www.hyundai.de/beratung-kauf/online-showroom/
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA