Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

Badola

feistydolphin

Får heller ikke fullført sette på venteliste :/ Skulle ikke tro dette var så vanskelig å gjøre litt proffere. Bare en melding om at "Ioniq 5 blir tilgjengelig under "Kjøp" i menyen i løpet av presentasjonen" hadde jo bedret ting betraktelig...

For meg som strengt tatt klarer meg med en litt mindre bil er det litt tungt å godta 460 km kontra 580 km for Model 3. Her må det tenke-bokses...

MooCow

Sitat fra: Vidar H. på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:39
Føler meg nesten litt lurt når de på nettsiden for verdenspremieren skriver: Trykk på knappen under for å gå til reservasjonssiden. Knappen vil ikke ta deg videre før premieren er over.

Jeg vet ikke med dere andre, men denne knappen ble aldri aktivert hos meg. I stedet ble det tydeligvis åpnet for kjøp fra toppmenyen i det videoen startet.

Og som flere andre her inne melder får heller ikke jeg satt meg på venteliste. Får masse captcha-tjas med åser og fotgjengeroverganger, men ikke fullført.

Samme her. Amatørmessig opplegg...

daktari

Bare noen få tastetrykk unna... tastet som en gærning i 15 minutter
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

feistydolphin

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:39
TM3 med oppgraderte hjul og EAP (som er sammenlignbart med Ioniq 5 som og har auto lane change og selvparkering) bikker godt over 500k.

TM3 LR med vinterdekk og hengerfeste og standard autopilot (som holder for meg, skjønt skulle gjerne vært foruten fantombrems) kommer på 500k. Ioniq 5 blir 500k + hengerfeste + vinterdekk og med 120 km kortere rekkevidde og ikke noe lynladenettverk.

Interiørmessig skulle jeg definifivt heller hatt Ioniq 5, men jeg skulle gjerne hatt den rekkevidden, og 500k er dyrt nok i utgangspunktet...

arthur

Ikke fått kjøpt og ikke fått satt meg på venteliste. Fungerte dette i det hele tatt?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021 solgt
Polestar2 -desember 2022
Toyota Urban Cruiser - juni 2026

Trond.m

Reservasjonen er ikke åpen ennå ?

Rotrex

Fikk denne mail fra Hyundai Norge:

"Vi har problemer med reservasjonssiden på IONIQ 5, ingen har fått reservert IONIQ 5 Project 45 enda"

daktari

Sitat fra: Rotrex på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:44

"Vi har problemer med reservasjonssiden på IONIQ 5, ingen har fått reservert IONIQ 5 Project 45 enda"
Det var dritt, då må vi bli sittende her og klikke jo...
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

RJK

Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:34
Sitat fra: RJK på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:26
Sitat fra: tugit på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:23
Sitat fra: Polestar på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:21
Hvilken pris var forventet? Jeg synes 499 900 NOK var i overkant av hva jeg hadde forventet.
Enig. Hadde forventet 399 900 NOK

Hvorfor skulle en større bil fra Hyundai enn dems egen Kona, bli billigere enn nettopp Kona?

Nå kjøpte jeg Kona for 339 000 hvis jeg husker rett, og de gikk ut med at det skulle være en god lanseringspris for de 3000 første kundene. Optimistisk fra meg kanskje.

Selv kjøpte jeg full pakke med skinn, soltak, og originale vinterdekk fra Michelin til 372 K. I ettertid er den gått opp nesten 50 K, og så satt ned 20-30 K.

Sånn jeg forstår det, så er det en større og bra utstyrt bil. Hadde aldri forventet at den skulle bli billigere enn ny Kona. Forsåvidt synes jeg Kona er for dyr nå, og begge burde nok vært rimeligere. Men denne kommer sikkert til å selge godt likevel...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OleBrummen

Klikket og klikket...ikke sjangs til å komme videre. Forbannet irriterende.

elektro

Great! Har ikke satt av hele dagen... Hvorfor kunne de ikke bare tatt imot reservasjonen min for flere måneder siden?
2024 Polestar 3 Dual Motor | 2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

anorway

Sitat fra: daktari på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:45
Sitat fra: Rotrex på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:44

Det var dritt, då må vi bli sittende her og klikke jo...

Komishow hele opplegget!

Barfot

Er det overhodet tekniske date på lengde, bredde og fri høyde under noe sted ?

RJK

Sitat fra: feistydolphin på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:43
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 23. februar 2021, klokken 08:39
TM3 med oppgraderte hjul og EAP (som er sammenlignbart med Ioniq 5 som og har auto lane change og selvparkering) bikker godt over 500k.

TM3 LR med vinterdekk og hengerfeste og standard autopilot (som holder for meg, skjønt skulle gjerne vært foruten fantombrems) kommer på 500k. Ioniq 5 blir 500k + hengerfeste + vinterdekk og med 120 km kortere rekkevidde og ikke noe lynladenettverk.

Interiørmessig skulle jeg definifivt heller hatt Ioniq 5, men jeg skulle gjerne hatt den rekkevidden, og 500k er dyrt nok i utgangspunktet...

550 km WLTP på 73 kWh-batteriet, og 2 års gratis MyHyundai som kommer med gunstig ladepris hos Ionity. Er ihvertfall lovnadene. Hva ladepris faktisk blir, er ikke sluppet ennå, men ser ikke bort fra at prisene vil være nær det VW og Audi tilbyr.

Så at den kommer uten ladenettverk, stemmer altså ikke...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA