Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ioniq 5 nærmer seg

Startet av EspenM3, tirsdag 17. november 2020, klokken 12:43

« forrige - neste »

Jan Treur

Bestilte Ioniq 5 Project 45 Gravity Gold Matte.
Fra 1. oktober 2019: 2020 Hyundai Ioniq Electric 38,3 kWh
Forrige: 2016 Hyundai Ioniq Electric

espenri

Mail fra Hyundai i dag tidlig bekrefter at man kan velge farge på interiør og eksteriør:

Sitat
4 dager til digital verdenspremiere

IONIQ 5 blir en romslig crossover med god plass og et banebrytende interiørdesign. Størrelsesmessig plasserer den seg mellom Hyundai Tucson og Hyundai SANTA FE.

Her er noen viktige detaljer om den digitale verdenspremieren og hvordan du kan sikre deg en av de 3 000 lanseringsmodellene, IONIQ 5 Project 45.

Når: Tirsdag 23. februar kl. 08:00


Hvor: hyundai.no

Reservasjon: Etter verdenspremieren åpnes det for reservasjoner på hyundai.no

Hvordan reserverer jeg bilen? - Følg disse enkle stegene på reservasjonssiden på hyundai.no:

• Velg eksteriørfarge
• Velg interiørfarge
• Velg forhandler – finn din nærmeste forhandler
• Bekreft ved å betale reservasjonsbeløpet på 10 000 kroner gjennom PayPal

Hva får jeg? - En eksklusiv rett til å kjøpe lanseringsmodellen IONIQ 5 Project 45, til det som ryktes å være en svært konkurransedyktig pris.

Når kan jeg forvente å få bilen? - Alle 3 000 IONIQ 5 Project 45 leveres til kunder sommeren 2021.

Er reservasjonen bindende? - Nei. Frem til kontraktsignering på vårparten 2021 kan du når som helst kansellere reservasjonen og få tilbakeført reservasjonsbeløpet i sin helhet.

Hva om jeg ikke blir en av de heldige 3 000? - Konfigurer bilen som du ønsker den og sett deg på vår venteliste. Dersom noen kansellerer sin reservasjon, tar vi kontakt med deg.

Hva om ingen kansellerer sin reservasjon? - Står du på venteliste vil du være blant de første til å få tilbud om en IONIQ 5 ved ordinær salgsstart.
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

HelectriC

Virker da som man ikke kan gjøre noen andre valg enn farge på interiør og eksteriør. Får alle biler da tilhengerkobling? Eller dette kanskje monteres hos forhandler rett før levering og er da ikke med i reservasjon, men i endelig kontrakt?
ioniq 5

MooCow

Sitat fra: HelectriC på fredag 19. februar 2021, klokken 09:18
Virker da som man ikke kan gjøre noen andre valg enn farge på interiør og eksteriør. Får alle biler da tilhengerkobling? Eller dette kanskje monteres hos forhandler rett før levering og er da ikke med i reservasjon, men i endelig kontrakt?

Såg ein eller anna plass at tilhengarfeste lyt monterast hjå forhandlar. Reknar med at det er kvite eller svarte delstoffseter vi kan velja, og at ventilerte skinnseter berre blir tilgjengeleg om tilvalg på dei "vanlige" Ioniq 5.

Verius

Noen som vet om disse punktene har blitt nevnt noe sted ? :

1. Blir bilen levert med 4x4 fra dag 1 ?
2. Blir bilen lever med App styring?

Edison

Sitat fra: Verius på fredag 19. februar 2021, klokken 10:21
Noen som vet om disse punktene har blitt nevnt noe sted ? :

1. Blir bilen levert med 4x4 fra dag 1 ?
2. Blir bilen lever med App styring?

Eg trur ikkje nokon av delane er bekrefta frå Hyundai, men at bilen ikkje skal få app ser eg på som heilt utenkelig. Det ryktast at lanseringsutgåva kjem med 4x4, stort batteri, 511 km rekkevidde og masse utstyr. Blir spennande å sjå! Mistenkjer at sjansane for å få reservert er små, men ein må jo berre prøve.

Electric cars in Norway

#246
Edison... :+1: du har helt rett i det under ift AWD. Men jeg fikk som deg sikkert
epostene fra både BNH & Mobile og de liker å gi et inntrykk at AWD kommer raskt.... men de tør ikke skrive fra starten av...

Kopi:
"Eg trur ikkje nokon av delane er bekrefta frå Hyundai, "


Når det gjelder app har jeg ikke peiling på hva som skjer...


elektro

Sitat fra: Jan Treur på fredag 19. februar 2021, klokken 08:23
Ioniq 5 får SK Innovation NCM811 batterier
Se
https://english.etnews.com/20201230200002

Se også
http://www.thelec.net/news/articleView.html?idxno=1387
https://www.ioniqforum.com/threads/hyundai-ioniq-5-specifications.36255/#post-437782

Det snakkes om batterier med 91% nikkel og under 5% kobolt. Hvordan er det i forhold til andre? Må si jeg ble litt bekymret etter å se hvordan Kina Teslaene fungerer i mildt vintervær da NextMove testet;
https://youtu.be/9N05pHUymtM
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

elektro

Sitat fra: HelectriC på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:20
Sitat fra: OleBrummen på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:13
Virker som dette blir en bra bil, mulig det blir neste familiebil for oss. Eneste jeg blir bekymret over: taket og solceller. Lest at Hyundai arbeidet med å utvikle gjennomsiktige solcellepanel på tak. Jeg har ønsket gjennomsiktig panoramaglasstak a la Tesla. Er redd solcelletak på 1st edition gjør at taket ikke får panoramaglass, og at taklast kan bli vanskeligere. Er vel ingen som vet, men tror ikke Hyundai klarer å levere noe som blir like bra, eller da i grunn bedre, enn det Tesla kan hva gjelder takdesign.

Nei, de der solcellene kan de spare til land i syden. Jeg vil kunne ha ski på taket!

Samme her. Trenger ikke engang panorama glasstak eller enda mindre takluke, bare gi meg gode fester for takstativ.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

RJK

Sitat fra: elektro på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:28
Sitat fra: HelectriC på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:20
Sitat fra: OleBrummen på torsdag 18. februar 2021, klokken 18:13
Virker som dette blir en bra bil, mulig det blir neste familiebil for oss. Eneste jeg blir bekymret over: taket og solceller. Lest at Hyundai arbeidet med å utvikle gjennomsiktige solcellepanel på tak. Jeg har ønsket gjennomsiktig panoramaglasstak a la Tesla. Er redd solcelletak på 1st edition gjør at taket ikke får panoramaglass, og at taklast kan bli vanskeligere. Er vel ingen som vet, men tror ikke Hyundai klarer å levere noe som blir like bra, eller da i grunn bedre, enn det Tesla kan hva gjelder takdesign.

Nei, de der solcellene kan de spare til land i syden. Jeg vil kunne ha ski på taket!

Samme her. Trenger ikke engang panorama glasstak eller enda mindre takluke, bare gi meg gode fester for takstativ.

Tenker motsatt. Jeg har ofte bilen stående mange dager i strekk, før jeg reiser noen sted. Og reiser jeg, så er det en lengre tur. Ski bruker jeg ikke, men tenker det er de færreste som lar skiene ligge på taket i tide og utide, om man ikke har de i en skiboiks på taket. Men det er jo kun vinterstid.

Jeg ser absolutt fordelen med at bilen sakte lader seg opp, fremfor å tømme seg på "vampire drain", selv om jeg ikke har lagt merke til slikt fra min. Kan hende en bil mad app fort har langt større andel av dette, så om solcellene dekker det eksta strømbruket og kanskje lit til, så er det fort verdt det.

Har og fått denne mailen fra min forhandler. Ikke at jeg hadde vurdert bytte av bil nå, og om så hadde jeg siklet mere på en TMY eller Opel Zafira E-Life. Men samtidig fristet det å vurdere denne. Om den har minst 80 kg på taket (eller helst 100 kg) og er stor nok innvendig, så har den vel alt den trenger for å dekke behov jeg ikke får dekket med Kona. Ja, jeg ser den mulige feiltolkningen, men er skilt så burde vel kjøpt en TMX, for å ha 2 X'er... Den ene kan jeg jo trives med...  :angel:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jkirkebo

Sitat fra: elektro på lørdag 20. februar 2021, klokken 00:27
Sitat fra: Jan Treur på fredag 19. februar 2021, klokken 08:23
Ioniq 5 får SK Innovation NCM811 batterier
Se
https://english.etnews.com/20201230200002

Se også
http://www.thelec.net/news/articleView.html?idxno=1387
https://www.ioniqforum.com/threads/hyundai-ioniq-5-specifications.36255/#post-437782

Det snakkes om batterier med 91% nikkel og under 5% kobolt. Hvordan er det i forhold til andre? Må si jeg ble litt bekymret etter å se hvordan Kina Teslaene fungerer i mildt vintervær da NextMove testet;
https://youtu.be/9N05pHUymtM

De kinesiske Model 3 SR har vel LiFePO4-batteri med 0% kobolt? Vanlige Model 3 fra USA har 2,8% kobolt i katoden.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electric cars in Norway

Sitat fra: espenri på fredag 19. februar 2021, klokken 09:16
Mail fra Hyundai i dag tidlig bekrefter at man kan velge farge på interiør og eksteriør:

Sitat
4 dager til digital verdenspremiere

IONIQ 5 blir en romslig crossover med god plass og et banebrytende interiørdesign. Størrelsesmessig plasserer den seg mellom Hyundai Tucson og Hyundai SANTA FE.

Her er noen viktige detaljer om den digitale verdenspremieren og hvordan du kan sikre deg en av de 3 000 lanseringsmodellene, IONIQ 5 Project 45.

Når: Tirsdag 23. februar kl. 08:00


Hvor: hyundai.no

Reservasjon: Etter verdenspremieren åpnes det for reservasjoner på hyundai.no

Hvordan reserverer jeg bilen? - Følg disse enkle stegene på reservasjonssiden på hyundai.no:

• Velg eksteriørfarge
• Velg interiørfarge
• Velg forhandler – finn din nærmeste forhandler
• Bekreft ved å betale reservasjonsbeløpet på 10 000 kroner gjennom PayPal

Hva får jeg? - En eksklusiv rett til å kjøpe lanseringsmodellen IONIQ 5 Project 45, til det som ryktes å være en svært konkurransedyktig pris.

Når kan jeg forvente å få bilen? - Alle 3 000 IONIQ 5 Project 45 leveres til kunder sommeren 2021.

Er reservasjonen bindende? - Nei. Frem til kontraktsignering på vårparten 2021 kan du når som helst kansellere reservasjonen og få tilbakeført reservasjonsbeløpet i sin helhet.

Hva om jeg ikke blir en av de heldige 3 000? - Konfigurer bilen som du ønsker den og sett deg på vår venteliste. Dersom noen kansellerer sin reservasjon, tar vi kontakt med deg.

Hva om ingen kansellerer sin reservasjon? - Står du på venteliste vil du være blant de første til å få tilbud om en IONIQ 5 ved ordinær salgsstart.

Jeg fikk akkurat den samme eposten men fra Mobile AS <post@mobile.no> så det tyder på at både BNH og  Mobile AS har fått stramme tøyler fra Huyndai om å gjøre det helt riktig og på samme måte. Det er bra synes jeg.

Vi husker vel alle den latterlige kaos strateigen i VW og Skoda saken der flere av oss ble invitert til spesial visning på Gardemoen som senere Skoda måtte trekke tilbake etter at VW storebror ville det annerledes.

Ja ja de var den gang det.

Artig å tenke tilbake på da.

Electric cars in Norway

#252
Elbil24 har bilder av den i Norge :+1:

Fred Magne Skillebæk
Publisert fredag 19. februar 2021 - 23:21

Ioniq 5:
Forventet storselger på norgesbesøk
Brått dukket en kamuflert elbil opp for å lade.


https://www.elbil24.no/nyheter/forventet-storselger-pa-norgesbesok/73432525

daktari

Litt rart at en journalist bare to 3 bilder av bilen? Ikke ladefart, ikke undersiden, ikke hjulstørrelse, ikke interiør...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

automat

Sitat fra: daktari på lørdag 20. februar 2021, klokken 13:52
Litt rart at en journalist bare to 3 bilder av bilen? Ikke ladefart, ikke undersiden, ikke hjulstørrelse, ikke interiør...
Det står foto: Privat.

Dette er altså bilder de har fått tilsendt av en leser. Ingen ting i artikkelen tyder på noe annet heller.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA