Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringstidspunkt

Startet av Ebe, tirsdag 17. november 2020, klokken 10:47

« forrige - neste »

kaiat

Sitat fra: Scaniacruiser på mandag 23. november 2020, klokken 21:41
fant nå samme info som deg på Elbilstatestikk, men hvis jeg søker på regnr.info finner jeg 186 biler på maxus. Og da er det hovedsakelig modellene E-deliver og EV-80. Ingen Euniq, men 2 biler som bare er reg med Maxus uten modelbetegnelse. Så vidt jeg vet er den databasen oppdatert.

Til info, regnr.info er ofte litt på etterskudd når det gjelder oppdateringer. Jeg har sett dette flere ganger, blant annet på når siste eierskifte var f.eks.

Scaniacruiser

#16
Jada, ser den, men det er det beste verktøyet jeg har tilgang til. Men det er ikke noe problem.
2020 Maxus Euniq prøvekjørt og bestilt. Venter i spenning...
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019??? Nei, ble kansellert.
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent! Men ble ikke bestilt.
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....Men lommeboka ville ikke.
Hjemmehørende vest for Bergen

Scaniacruiser

Sitat fra: nightking på tirsdag 24. november 2020, klokken 16:15
Selvom jeg jobber hos Rsa så betyr ikke det automatisk at jeg har tilgang på slik. Kan sikkert få det hvis jeg spør. Men nei har ikke tilgang til det. Flere jobber hos Rsa enn bare å tracke registrering av maxus. Vi holder på med en del annet også ;)

Men er generelt interessert i elbiler, så liker å følge med litt :)

Det er helt ok.

Hadde jeg jobbet for RSA og hatt bil i bestilling, hadde jeg nok mast ustanselig på selgerene for å få så mye info som mulig. Så jeg tok det for gitt at du også hadde gjort det. Men jeg ser jo at en slik fremgangsmåte blir litt feil når det går på generell interesse for elbil, og gjerne biler gjennom RSA spesielt. Ihvertfall hvis man ikke har bilen i bestilling til seg selv. Så jeg beklager hvis min ordlyd var litt krass.

Ser nå at Hoegh Kobe er på vei til Bremerhaven, så bilene er nok fortsatt ombord...
2020 Maxus Euniq prøvekjørt og bestilt. Venter i spenning...
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019??? Nei, ble kansellert.
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent! Men ble ikke bestilt.
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....Men lommeboka ville ikke.
Hjemmehørende vest for Bergen

nightking

Sitat fra: Scaniacruiser på onsdag 25. november 2020, klokken 01:51
Sitat fra: nightking på tirsdag 24. november 2020, klokken 16:15
Selvom jeg jobber hos Rsa så betyr ikke det automatisk at jeg har tilgang på slik. Kan sikkert få det hvis jeg spør. Men nei har ikke tilgang til det. Flere jobber hos Rsa enn bare å tracke registrering av maxus. Vi holder på med en del annet også ;)

Men er generelt interessert i elbiler, så liker å følge med litt :)

Det er helt ok.

Hadde jeg jobbet for RSA og hatt bil i bestilling, hadde jeg nok mast ustanselig på selgerene for å få så mye info som mulig. Så jeg tok det for gitt at du også hadde gjort det. Men jeg ser jo at en slik fremgangsmåte blir litt feil når det går på generell interesse for elbil, og gjerne biler gjennom RSA spesielt. Ihvertfall hvis man ikke har bilen i bestilling til seg selv. Så jeg beklager hvis min ordlyd var litt krass.

Ser nå at Hoegh Kobe er på vei til Bremerhaven, så bilene er nok fortsatt ombord...

Hehe, ikke tenk på det :) Skjønner deg godt. Jeg har altså ikke bestilt eller venter på bil, bare så det er sagt :)
Har selv bestilt en elbil av ett annet merke å venter på den selv, så vet godt hvordan du har det :) :+1:

EV_Mor10

Jeg venter på bil og maser litt på selgeren  ;)
Bekreftet at båten fortsatt skal ankomme 4. desember.

Scaniacruiser

#20
Så vidt jeg har funnet ut kommer bilene våre med AUTOPREMIER til Drammen den 04.12. De ble losset fra Hoegh Kobe for noen dager siden i Bremerhaven, og Autopremier ankom for kort tid siden Bremerhaven og laster as we speek. Autopremier leverer veldig mye i Drammen, Oslo og Wallhamn i Sverige.

Edit:
Autopremier er booket inn til Oslo Havn den 30.11. og deretter returnerer den til Bremerhaven igjen. Det er da meget mulig at den deretter skal laste til Drammen.

edit 2 kl14.47 02.12.: ser nå at United spirit er på vei fra Zeebrugge til Drammen. Med ETA 4.12. kl07.00. Men det kan fortsatt være Autopremier, for den er nå på vei til Walhamn i Sverige. Den pleier å gå til Drammen etter lossing i Walhamn. Den som venter får see....

Edit 3 kl20.56 02.12.: Autopremier er nå booket inn til Drammen også, med ankomst 3.12. kl 21.30.
2020 Maxus Euniq prøvekjørt og bestilt. Venter i spenning...
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019??? Nei, ble kansellert.
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent! Men ble ikke bestilt.
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....Men lommeboka ville ikke.
Hjemmehørende vest for Bergen

Scaniacruiser

Nå har det gått mange dager siden bilene skulle vært kommet til Drammen. Er det noen som vet mer status? eller har sett noe? Ingen flere enn de 9 antatt demobilene som er registrert enda.
2020 Maxus Euniq prøvekjørt og bestilt. Venter i spenning...
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019??? Nei, ble kansellert.
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent! Men ble ikke bestilt.
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....Men lommeboka ville ikke.
Hjemmehørende vest for Bergen

Ebe

2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

EV_Mor10

#23
Er kanskje bilen min en av disse :D
Bildet av mange Euniqer litt lenger ned på siden.
https://www.mtlogistikk.no/maxus-rsa/1000-elektriske-maxus-ankom-drammen/538720

Scaniacruiser

Ifølge elbilstatestikk er det registrert en maxus euniq til nå idag. Det er da sannsynligvis første kundebil.
2020 Maxus Euniq prøvekjørt og bestilt. Venter i spenning...
2016 Model≡ - Reservert 2 stk. 03.04.2016: Kjenner at jeg gleder meg til 2018... eller kanskje 2019??? Nei, ble kansellert.
2016 s90D - Prøvekjørt 12.08.2016: Absolutt godkjent! Men ble ikke bestilt.
2016 x90D - Prøvekjørt 17.06.2016: Verker etter å bekrefte bestilling.....Men lommeboka ville ikke.
Hjemmehørende vest for Bergen

EV_Mor10

Bilen min står hos forhandler for endelig klargjøring og skilter nå, så da blir det bil til jul og bursdag i romjula😄
Er en som var veldig fornøyd med første turene under "Tester" i Euniq kategorien ihvertfall.

Kjørte RAVen tur retur Lillehammer i dag med obligatorisk bollestopp og lading på Espa.
Neste gang blir det kanskje bare lading i Lillehammer (må jo stoppe på Espa allikevel da) med ny bil👍

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA