Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere brukere på WE Connect ID?

Startet av sap_2000, onsdag 04. november 2020, klokken 22:39

« forrige - neste »

sap_2000

Hei. Har fått en ID3 Max i stallen og koblet opp mot appen som i kjent Vw stil ikke er mye å skryte av.
Men er det mulig og tilordne flere brukere slik som man kan på We Connect (uten ID)?

Når jeg logger inn på we connect på web kommer jeg til siden som viser min andre VW bil. <ID#en er ikke synlig der og jeg har ikke funnet noen egen portal for We Connect ID bortsett fra den VW id (identifikasjon - ikke bilen) siden hvor man redigerer oplysningene sine. Jeg har samme innlogging hos VW og Både We connect og We Connect ID.

Kort sagt hvor og hvordan kan jeg tilordne flere brukere til ID3 appen uten å gi mitt personlige VW id pålogging og passord?
Finnes det en web portal hvor man kan styre lading og varme slik som på vanlige We Connect?

Takker for svar  ;D
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Amatøren

Forsøk å logge inn med allerede registrert bruker:

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/no_NO/web/guest/home

Så ser du om du ser bilen din der. Der skal du nemlig legge til tilleggsbrukere (litt begrenset) som ikke er 'administrator' på bilkontoen.

Det har jeg gjort med e-up! og e-Golfene vi har hatt og har. Jeg kan bruke We Connect ID appen og styre bilens (e-Golf) funksjoner, men noe begrenset i forhold til We Connect.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

sap_2000

Sitat fra: Amatøren på torsdag 05. november 2020, klokken 08:03
Forsøk å logge inn med allerede registrert bruker:

https://www.portal.volkswagen-we.com/portal/no_NO/web/guest/home

Takker. Det er den vanlige Carnet/ We Connect portalen. Golfen synes der men ikke ID3. Den kan heller ikke legges til (får feilmelding).

Så da er vi like langt. VW virker å kjøre et eget spor med ID modellene med annen app. Er det en egen web portal også jeg ikke har funnet?
Virker jo helt banan med en så simpel app og i tillegg ingen mulighet via web for å styre bilen eller administrere brukere eller bilen sin.
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Amatøren

Uff...

Det bare viser mer og mer at ID serien og tjenesten er et beta produkt under uttesting av betalende kunder.

Er vel panikken for størrelse på EU bøtene for fossilutslipp som gjør at de pusher uferdig produkt på kundene.

Send klage til:

kundeservice@moller.no

Forklar problemet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

SuperPG

Hentet bil i går , ikke fått registrert den på nettsiden og profil der, kun i app..
VW ID.3 1st plus

Tjomsas

Sitat fra: SuperPG på torsdag 05. november 2020, klokken 18:01
Hentet bil i går , ikke fått registrert den på nettsiden og profil der, kun i app..

Veldig spesielt at forhandler ikke hjelper med å sette dette opp. Det er jo en del av produktet h*n selger.

Da jeg hentet min e-niro hjalp forhandler med å sette opp app før jeg dro derfra. Syns det er det minste de kan gjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA