Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla utrykningskjøretøy

Startet av ruslebiff, onsdag 05. august 2020, klokken 19:11

« forrige - neste »

RJK

Takker, så ikke at den ble "broken" lenke...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

#16
Så tøft! Ligger på betaling. Men bildet med åpen dør er under og dette er samme bilen som på tidligere lenke postet av en overfor.

https://ambulanseforum.no/artikler/tesla-som-skolebil-i-trondheim

Tesla Model X som øvingsbil i Helse Midt-Norge
I oktober lekket det ut bilder av en Tesla i ambulansefarger på vei over grensen.

Publisert 12. nov. 2020 kl. 16:18
Publisert av Live Oftedahl.

Logistikkansvarlig Jon Ola Wattø i ambulansetjenesten i Helse Midt-Norge måtte raskt ut og bekrefte at den var på vei til Helse Midt-Norge, og at den skal brukes til kjøreopplæring ved blant annet St. Olavs hospital.

Det er seks slike skolebiler i Midt-Norge som brukes til grunnopplæring, videregående kurs og vedlikeholdskjøring.


Tesla blir øvingsbil i Trondheim. Foto: Emergency Norway
– Målet er at alle skolebilene skal bli elektriske etter hvert, bekrefter Wattø.

Teslaen koster 836.000 kroner og har dobbelt pedalsett. Wattø forteller at da helseforetaket hadde ute en anbudsrunde i vår, hvor de skulle ha ny elbil, så var det tilfeldig at den leverandøren som vant leverer Tesla.


o.b.lix

Men mye uoriginalt her, både lys og pedaler, er det Tesla som er forhandleren eller er det et mellomledd? Om det kommer direkte fra Tesla, må ledbar være noe hvermansen skal kunne få montert fra Tesla???
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

RJK

Regner med de bruker samme firma som ellers for ombygging til ambulanse/utrykningskjøretøy, i samarbeid med Tesla både for å "tappe inn i systemet" slik at dette faktisk kan brukes uten at programvaren går amok, og for både bistand ellers og godkjenning.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Topsy

Sitat fra: o.b.lix på fredag 13. november 2020, klokken 15:06
Men mye uoriginalt her, både lys og pedaler, er det Tesla som er forhandleren eller er det et mellomledd? Om det kommer direkte fra Tesla, må ledbar være noe hvermansen skal kunne få montert fra Tesla???

Du finner et godt hint i skiltet på bilen  ;)

RJK

Hehehe!


Godt poeng. Det var vanlige skilter i artikkelen jeg lenket til, så det overså jeg og.


:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

mthoring

Sitat fra: Hodetelefoner på søndag 30. august 2020, klokken 22:49
Sikker? For en Toyota corolla med 1.3 liter er raskere enn min P100D..  Men ikke de første hundre meterene ;)

Var det du som har den Toyota Dyna dieselen som slo P100D også?



I såfall så tror jeg min Seat Mii også gruser både din Corolla, Dyna og P100D 0-130km/t (for høyere hastighet enn det klarer nok ikke Miien). ;)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA