Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

rear motor disabled - ok to drive

Startet av Leafern, lørdag 07. november 2020, klokken 15:17

« forrige - neste »

Leafern

Og det er vel litt vanskelig hvis man kun har rear motor:-)
Uansett ingen hjelp av Tesla roadservice som etter remote sjekk mente jeg bare kunne kjøre videre. For hvis de skulle hjelpe med tauing måtte de først få bilen inn på verksted for å bekrefte at det var drive unit feil som kunne dekkes av garantien - de bekreftet at jeg fortsatt var innenenfor garanti for drive unit - men det kunne være så mue annet som var feilårsak. Så da var det bare å kontakte forsikringsselskap og ordne opp selv. Surt at jeg bare manglet 4 km for å rekke frem til hytta.

Så spørsmålet: er det noen grunn til at død motor ikke skal dekkes under drive unit garantien, når jeg fortsatt er innen for garantiperiode?
Leaf 2012
S85 2013

Muffinman

Driveunit skal dekkes av garantien uansett, men vær obs på at den er skarpt avgrenset til selve driveuniten. Ofte er kablene irret fast og må klippes i forbindelse med DU-bytte, og da får du en regning. Ikke engang simmering mot utgående akslinger dekkes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA