Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er Etron verdt pengene?

Startet av borge, søndag 01. november 2020, klokken 21:19

« forrige - neste »

hybrid88

Sitat fra: kissy på søndag 13. desember 2020, klokken 20:22
Sitat fra: Theotokos på torsdag 03. desember 2020, klokken 20:07
Jeg vil ikke kjøpe bilen igjen. jeg har nå kjørt 46.000 i etron 55 fast track. Bilen som ren bil er fantastisk. Teknologien er ikke. Servicen er ikke. Har nå bedt de fikse app 3-4 ganger på verksted, men får den bare i retur med beskjed om at de ikke kan finne noen feil og ber meg ta screenshots når det skjer. Går så ut av butikken, åpner appen...den feiler, jeg tar screenshot og så må den inn igjen en uke etterpå. Når den så har vært på service en hel dag får jeg beskjed om det samme, men at jeg må ringe audi digital service. Gav klar beskjed om at det gidder jeg ikke. Nå har jeg brukt mer enn nok tid på det. Men de gjør ingenting så da måtte jeg ringe...og når jeg så har snakket med de får jeg en idiotisk liste om å restarte sw (soft), samt logge ut av appen, skifte språk til engelsk, og så logge inn igjen og skifter tilbake til norsk. Og hvis ikke det virker...ja, da må jeg ta nye bilder av appen når den feiler og så må den inn på verksted igjen.

Var rimelig forbannet i dag morges da jeg satt iskald og klissblaut i en bil som ikke ville starte pga feil på appen for ente gang...

I tillegg: ryggelyset er i alle praktiske henseende ikke-eksisterende. Det er bare blunde og håpe det går bra. Den "smarte" nøkkelen åpner bagasjelokket titt og ofte hvis du er i nærheten og bøyer deg ned. har ofte sett bilen stå med åpen bakluke midt i byen. Går du ut av bilen feks for å åpne en port så slår den seg av når du setter deg inn igjen. Ryggekameraet er dårlig, og går heller ikke alltid på. På verksted er svaret: Ta bilde av det når det skjer, så må vi ta den inn igjen...Panseret gav stadig beskjed om at det var åpent i fart. Svar fra verksted: Ta bilde av det når det skjer så ser vi på det. Etter at de hadde sett på det: Vi kan ikke finne noe feil, så hvis det skjer igjen, ta bilde av det så må vi se på den igjen...

Jeg bruker navigasjon mange ganger daglig i arbeidssammenheng. Den idiotiske fingerskriften har ingen ide om hva jeg forsøker å skrive. Det er svært mye mer trafikkfarlig enn et tastatur.

Jeg har flere ganger opplevd nødbrems fordi bilen langt foran bremser litt...Hakket før hjerteinfarkt. Er du da i nærheten får du bilen min nesten gratis.

Kjører jeg fra sterk sol til skygge går parkeringssensorene amok og tror jeg kjører inn i en fjellvegg...svar fra verksted: Vi kan ikke finne noen feil, men skjer det igjen....ja du tar hintet...

Jeg har kjøpt ekstra stort minnekort til mobilen...

Nachsprung durch technik...ikke vorsprung

Om du ser bort i fra app-problemene (anta at det fungerer knirkefritt), ville du da kjøpt den igjen?


Jeg er helt enig med daktari og har vel hatt omtrent de samme tingene men jeg hadde kjøpt den igjen alikevel. Og jeg kjøper vel nyere e-tron ila vinteren. Nå har jeg import bil og verditapet er mye mindre enn om jeg hadde kjøpt den ny eller nesten ny i Norge.

Jeg hadde fullutstyrt Q7 e-tron før og E-tron 55 er like god om ikke bedre på mange områder. Litt mindre men også billigere i drift da 8)
Etron 55
E-golf
911 GT3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA