Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Størrelse Mach-e vs E-Tron og ID4? Når er levering?

Startet av borge, søndag 01. november 2020, klokken 21:08

« forrige - neste »

borge

Hvordan er mach-e i størrelse kontra E-tron? Og igjen kontra ID4? Er alle disse endel større enn Kia eNiro?
E-Tron 50 får man vel for 550k idag med begrenset utstyr, min Mach-e er spekket til ca 570k. Hva tenker vi om det? Ja, Etron50 har ikke spesielt lang rekkevidde, men er det bortsett fra dette en bedre bil enn Mach-E?
Når kan man forvente levering av Mach-E?

Electric cars in Norway

#1
Tips :+1: ang størrelse & spec.

Jeg sjekker ofte ut denne siden til slikt. Der er all info. Alle elbil merkene er der. :+1:
https://evcompare.io/cars/compare/?add-to-compare=950

Levering:
Leveringene regner vi med å starte tidlig i 2021, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
https://bilstoff.no/mustang-mach-e-blir-fords-mest-solgte-bil-i-norge-neste-ar/


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 01. november 2020, klokken 21:42
Tips :+1: ang størrelse & spec.

Jeg sjekker ofte ut denne siden til slikt. Der er all info. Alle elbil merkene er der. :+1:
https://evcompare.io/cars/compare/?add-to-compare=950
...
Sitat fra: larsa på mandag 02. november 2020, klokken 22:01
Den siden tar feil ang Mach-E i alle fall, bagasjerom er av Ford oppgitt til 402l og frunk 100l.
..

Evcompare er heller ikke oppdatert på ID.4 og ulike utgaver av e-Tron.

Da har jeg faktisk bedre data her på forumet både på ytre mål, bagasjerom, ytelser osv ;):

Lanseringskalenderen for elbil- inkludert tekniske data for nye elbiler og de som har vært på markedet en stund med en komplett oversikt kan finnes via link fra første post her: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38371.0 

(Akkurat nå vil dette gi link til dette spesifikke dokumentet)



Radiobil1

Hvorfor bare 600 kg hengervekt på en såpass stor bil? Har den litt stusselig med bremser eller?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Radiobil1 på tirsdag 10. november 2020, klokken 13:40
Hvorfor bare 600 kg hengervekt på en såpass stor bil? Har den litt stusselig med bremser eller?

Ford Mustang Mach-e har 750kg hengervekt på samme måte som Jaguar I-Pace og BMW iX3. 
Kjenner ikke til noen elbiler med 600kg hengervekt;)

bmw2002

Målte bagasjerommet på Mach-E. Husker ikke målene, men var endel mindre enn I-Pace. Synes innvendig plass virket mindre også, men kun basert på synsing.

E-Tron har samme bredde og dybde på bagasjerom som I-Pace, men er litt mindre skrå.

hELgenen

En størrelse jeg hang meg opp i nå - var bakkeklaring.
14.5 cm - det er vel på nivå med model 3? Det er f.eks lavere en Polestar 2
Den ser jo ut som en SUV - men lider den samme skjebne som EQC?

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

Mondeo

Sitat fra: hELgenen på mandag 11. januar 2021, klokken 09:37
En størrelse jeg hang meg opp i nå - var bakkeklaring.
14.5 cm - det er vel på nivå med model 3? Det er f.eks lavere en Polestar 2
Den ser jo ut som en SUV - men lider den samme skjebne som EQC?

Korrekt. Bakkeklaringen er veldig dårlig til en "suv" å være.
Tesla Model X har 22.5cm
Skoda Enyaq har 18.6cm

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA