FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 10. mars 2021, klokken 16:19
SitatDu kan stille temp i hvert baksete og har egen sone for temperatur bak.
Hva skjer hos deg når baksetepassasjeren fryser på rompa? Jo, han må fortelle føreren eller en passasjer foran om å justere varmen. Utrolig!

Laget egen bruker til hvert av barna, så de går inn på egen app og slår på setevarmen. Bonus er at de kan se hvor langt vekke jeg er når jeg skal hente de.

På oppdatert interiør er det laget egen kontrollskjem for baksetet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Motorwatt

Tesla utvider antall beta-testere til 2000, men før dette har Tesla allerede trukket tilbake betaversjonen fra testere som ikke har fulgt reglene om å "pay sufficient attention".

Hvordan blir dette når beta-versjonen (ja, det er en betaversjon inntil Tesla har bestemt seg for hva man gjør med ansvarsforholdet) skal slippes til flere hundretusener av biler med FSD. Skal Tesla kontinuerlig overvåke kjøremønsteret på alle disse, og være dommere over hvem de mener skal få bruke funksjonen de har betalt dyrt for?

Når man setter seg tilbake, og virkelig tenker over hva det er hva man får med FSD City Drive, så er det faktisk slik at kjøringen betinger at man holder i rattet.  Hele tiden. Hva er da den store forskjellen på faktisk å kjøre selv? Sannsynligvis atskillig mere avslappende enn i tillegg til vanlig oppmerksomhet, også må passe på at bilen ikke gjør feil bedømminger.

Jeg ser med en viss redsel frem til den dagen FSD-beta "alle", uansett ferdigheter og ansvarsfølelse skal kunne kjøre biler med FSD-beta. Eller kommer den dagen aldri? Jeg håper nesten det...

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kodax

Hvis det stemmer at det ikke har vært noen ulykker, så er jo det egentlig ganske oppsiktsvekkende.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

At 1000 biler, som i løpet av 4 måneder, ikke har hatt en ulykke er vel statistisk ikke veldig spesielt? De skal alle holde i rattet....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

kodax

Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. mars 2021, klokken 09:52
At 1000 biler, som i løpet av 4 måneder, ikke har hatt en ulykke er vel statistisk ikke veldig spesielt? De skal alle holde i rattet....
Ok, kanskje ikke veldig spesielt i seg selv, men ift hvor katastrofalt noen mente det ville være å sette i gang med det å slippe denne Beta-en ut på veiene i det hele tatt, så har i hvert fall deres spådommer ikke slått til :)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

RJK

Sitat fra: kodax på lørdag 13. mars 2021, klokken 12:48
Sitat fra: Motorwatt på lørdag 13. mars 2021, klokken 09:52
Ok, kanskje ikke veldig spesielt i seg selv, men ift hvor katastrofalt noen mente det ville være å sette i gang med det å slippe denne Beta-en ut på veiene i det hele tatt, så har i hvert fall deres spådommer ikke slått til :)

Det har vel veldig med hvem som har hylt mest om hvor forferdelig galt og farlig gjort dette er av Tesla. Dette er ofte de samme trollene som hyler opp uansett, og alt som kan dras i et anti-Tesla-perspektiv, blir gjort det til gangs, selv når Tesla blir hyllet for noe som virker å være bra.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Contango

Nå har jeg testet Summon inn og ut av garasjen på nytt - to år etter siste gang og med et gratis prøveabonnement fra Elon som sikkert blir fjernet snart. Og det er dønn likt som sist. Like nølende, like stakkato, like håpløst på vei inn i garasjestolpen etter flere hjelpeløse forsøk på bare å kjøre rett ut. Og Summon må resettes ørten ganger i prosessen. Joda, det er sikkert mulig på en fin dag med sola i zenith og mye tålmodighet å få den til å gjennomføre det du vil. Men, takk - dette klarer jeg mange ganger bedre selv. Selv om jeg må krabbe inn og ut av bagasjerommet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

hemi

summon ut og inn av garasjen virker ikke her heller, er trossalt flere mm høydeforskjell, så forstår den jo.

trykkertor

Kan det ha noe med HW-versjon i bilen å gjøre.
Jeg har en utlevert mars 2019-bil, så den har eldste hardware Model 3 er blitt levert med her i landet.
Summon har ikke sjans i havet på å gjøre noe fornuftig.
Kun hvis bilen står på åpen parkeringsplass uten biler på hver side. Da klarer den det.
Alt annet ender i nøling, svinge høyre venstre høyre venstre. Og bare gi opp.
Da forsvinner vitsen for meg når den ikke kan lirkes ut mellom 2 biler, eller flytter 3 meter frem fra carporten min.

Samtidig ser jeg noen melder om at Summon fungerer strålende. Så lurer på om det krever nyere HW for at den fungerer.

Motorwatt

SitatSamtidig ser jeg noen melder om at Summon fungerer strålende.

I Norge?
Tesla S75D - 09/2018

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

hemi

eneste gangen summon virker er det så mye plass tilgjengelig at man ikke trenger summon :p

Counterpointer

Summon fungerte veldig bra når jeg fikk min bil i 2019. Da kjørte den så lenge knappen ble holdt og kunne kjøre over kanter og små motbakker.

Nå kutter den hele tiden og tåler ikke den minste dump

Dette forandret seg sent i 2019 eller tidlig 2020.

Summon er helt klart blitt svekket av OTA

turfsurf

Sitat fra: hemi på onsdag 07. april 2021, klokken 17:44
eneste gangen summon virker er det så mye plass tilgjengelig at man ikke trenger summon :p
Tja, bruker summon hver dag til å kjøre bilen ut av garasjen. Funker vel fint i garasjeanlegg og. Men er kresen på ujevnheter i veien ja.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA