FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: What-a-watt på fredag 18. oktober 2024, klokken 10:57
SitatKunder må ta levering av den nye Teslaen innen 31. desember 2024.

... og etter det?

Denne muligheten for overføring gjelder bare på biler motatt mellom 10 oktober og frem til 31.12.2024. Videre må bilen man overfører fra ikke være totalskadet. Det er ingenting som indikerer at man etter 31.12.2024 kan få flyttet over denne FSD pakken. Da er den Mao mest sannsynlig tapt og verdien er null.

Ellemelle

Sitat fra: What-a-watt på fredag 18. oktober 2024, klokken 10:57
SitatKunder må ta levering av den nye Teslaen innen 31. desember 2024.

... og etter det?
Skulle du ha ny bil eller ikke?

SitatSnakket med en "Tesla-selger" for 10 dager siden, og spurte om gratis FSD ved kjøp av ny bil, men det var ikke aktuelt.

chargedup

Tja, det er vel 4. gang Elon har bestemt seg for at engangsmuligheten det skal gjelde nok et kvartal/periode. Så man skal ikke se bort ifra at den vil være der noe lenger, ref: https://electrek.co/2024/10/11/teslas-one-time-fsd-transfer-scheme-is-back-for-the-fourth-time/

En ny bil med FSD vil selvfølgelig ikke få mulighet til å flytte FSD, bortsett fra når HW6 (den gang dagens HW ikke er nok til å oppnå L4) kommer ::) Den siste setningen er selvfølgelig bare oppspinn, da de nye avtaletekstene tar hensyn til at Tesla ikke er forpliktet til noenting ift FSD.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

daktari

Sitat fra: Ellemelle på fredag 18. oktober 2024, klokken 10:48
Sitat fra: What-a-watt på fredag 18. oktober 2024, klokken 09:28Snakket med en "Tesla-selger" for 10 dager siden, og spurte om gratis FSD ved kjøp av ny bil, men det var ikke aktuelt. Min bil med FSD ville heller ikke bli belønnet med én krone for denne funksjonen ved innbytte, og har altså null verdi.
Hvis du har FSD i dag så får du overført det gratis hvis du kjøper ny bil.
https://www.tesla.com/no_no/support/fsd-transfer
Det bør man absolutt unngå. Overskuddet går til å støtte Trump, og FSDen får man neppe glede av - slik som på bilen man solgte.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

daktari

Lurer på hvorfor optimistene i tråden her ikke kommenterer på Templetons artikkel?

I forsøkene på å omskrive historien, løgnene og definisjonen av FSD så er det heller ingen som kommenterer hvorfor Robocab ikke har ratt og pedaler?

https://www.forbes.com/sites/bradtempleton/2024/10/17/waymo-timeline-also-ranks-all-robotaxi-players-with-tesla-in-last/
Mine I-Pace videoer

Handyman

Virker som du er på fisketur? Når det ikke napper så prøver man med annet agn?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ellemelle

RoboCab kan starte i geofencede områder slik Waymo gjør det og så utvide etterhvert. Da trenger man ikke pedaler eller ratt. Waymo hadde heller ikke behøvd ratt og pedaler, men siden de ikke lager biler selv har de ikke så mange valg.

Det er ingen som har sagt at RoboCab skal fungere overalt som en vanlig Tesla fra dag 1.

Og hvorfor skal vi kommentere om en artikkel om det relativt uinteressante nisjeproduktet Waymo.
Waymos medgrunder sier selv "I'd rather be in Tesla's shoes than in Waymo's shoes" uten at jeg ser du har kommentert noe som helst av det han har sagt?

turfsurf

Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 15:12Det bør man absolutt unngå. Overskuddet går til å støtte Trump, og FSDen får man neppe glede av - slik som på bilen man solgte.
Rart råd. Å benytte seg av å gratis overføre noe som koster 60k på ny bil er dumt? Samtidig får man en bedre og nyere bil samt sannsynligvis lavere rente.

Og at overskuddet går til å støtte Trump er jo bare vås. Trump har allerede fått penger av Musk.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Så det nærmeste en saklig argumentasjon som dukker opp er en uryddig innlegg om at "Robocab kan bli som Waymo", men samtidig "Waymo er tull", og ikke et ord om koblingene til FSD-bløffen og at FSD i dag er 8 år bak de som faktisk tilbyr selvkjøring.

Resten er personangrep. Greit, da ligger nivået der.
Mine I-Pace videoer

daktari

Sitat fra: turfsurf på fredag 18. oktober 2024, klokken 16:29
Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 15:12Det bør man absolutt unngå. Overskuddet går til å støtte Trump, og FSDen får man neppe glede av - slik som på bilen man solgte.
Rart råd. Å benytte seg av å gratis overføre noe som koster 60k på ny bil er dumt? Samtidig får man en bedre og nyere bil samt sannsynligvis lavere rente.

Og at overskuddet går til å støtte Trump er jo bare vås. Trump har allerede fått penger av Musk.
Du må gjerne mene at å kjøpe en Tesla ikke er støtte til Musk, som helhjertet, og med ca 1 milliard norske kroner, støtter Trump. Men du tar nok feil.
Mine I-Pace videoer

Counterpointer

Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 19:14
Sitat fra: turfsurf på fredag 18. oktober 2024, klokken 16:29

Du må gjerne mene at å kjøpe en Tesla ikke er støtte til Musk, som helhjertet, og med ca 1 milliard norske kroner, støtter Trump. Men du tar nok feil.
Det er vel vi alle som kjøpte Tesla før 2024 som har vært med på å støtte Trump (dessverre).

De som kjøper nå kan komme til å støtte Putin, Xi Jinping eller en annen totalitær leder.............   🤷🏻

daktari

Fra Teslas nettsider. I USA tilbyr de 30 dagers gratis FSD knyttet til samme reklame.
Mine I-Pace videoer

Ellemelle

Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 19:12Så det nærmeste en saklig argumentasjon som dukker opp er en uryddig innlegg om at "Robocab kan bli som Waymo", men samtidig "Waymo er tull", og ikke et ord om koblingene til FSD-bløffen og at FSD i dag er 8 år bak de som faktisk tilbyr selvkjøring.

Men du forstår at Waymo aldri kommer til å kjøre rundt på Rena? Du forstår det?
Hvorfor skal vi da bry oss om det? Å sammenligne Waymo med Tesla generelt og RoboCab spesielt, er definitivt som å sammenligne epler og pærer.

Hele fundamentet til Waymo er å trene opp og tilpasse systemet til området det skal kjøre i. Det gjør ikke Tesla. Det vil aldri lønne seg for Waymo å rulle dette ut i annet enn svært høyt befolkede områder. Selv Oslo ville trolig gitt for lite trafikk i forhold til investeringene som må gjøres med tanke på selve bilen og opptreningen.

Tesla kan komme til å legge på noen geografiske begrensninger i starten, både for å tilfredstille regulatoriske krav men også for å få en soft launch og litt prøving/feiling.

daktari

Sitat fra: Ellemelle på fredag 18. oktober 2024, klokken 21:35
Sitat fra: daktari på fredag 18. oktober 2024, klokken 19:12Så det nærmeste en saklig argumentasjon som dukker opp er en uryddig innlegg om at "Robocab kan bli som Waymo", men samtidig "Waymo er tull", og ikke et ord om koblingene til FSD-bløffen og at FSD i dag er 8 år bak de som faktisk tilbyr selvkjøring.

Men du forstår at Waymo aldri kommer til å kjøre rundt på Rena? Du forstår det?
Hvorfor skal vi da bry oss om det? Å sammenligne Waymo med Tesla generelt og RoboCab spesielt, er definitivt som å sammenligne epler og pærer.

Hele fundamentet til Waymo er å trene opp og tilpasse systemet til området det skal kjøre i. Det gjør ikke Tesla. Det vil aldri lønne seg for Waymo å rulle dette ut i annet enn svært høyt befolkede områder. Selv Oslo ville trolig gitt for lite trafikk i forhold til investeringene som må gjøres med tanke på selve bilen og opptreningen.

Tesla kan komme til å legge på noen geografiske begrensninger i starten, både for å tilfredstille regulatoriske krav men også for å få en soft launch og litt prøving/feiling.
Men har det gått opp for deg at Tesla FSD aldri heller kommer til å kjøre rundt Rena?

Vi kan 100% sikkert si at HW2, HW2,5 og HW3 ikke kommer til å oppnå det.
Så er det særdeles usannsynlig at HW4, og deretter nye HW5/AI-5 fra Robocab vil klare det - Tesla er fortsatt på grunnleggende nivå.
Mine I-Pace videoer

Ellemelle

"Fordi det ikke har fungert så langt, vil det heller ikke noensinne fungere i fremtiden"

Så du mener helt seriøst at alt Tesla har og kommer til å utvikle av hardware og software faktisk aldri noensinne vil fungere?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA