Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: daktari på fredag 26. juli 2024, klokken 23:03Å følge FSD-historien er som å se Theranos-filmen i sakte film.

Robotaxi var en løgn, og Musk sier det han må si for å holde løgnen flytende. Det kommer til å smelle så sjukt.

Men ingen overraskelse dette.
Musk satser nok på at det finnes flere potensielle kunder, enn de han allerede har lurt.
Bilen min er en drømmebil :) FSD er minus 60 000Nkr :-1:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Quintilian

Forventes det at prisen på fsd i Norge skrus opp når vi har «parity" med den amerikanske varianten? Det er vel en prisforskjell nå som reflekterer det at vi har en lobotomert versjon?

RJK

Ingen garantier, men det er jo slik de har gjort i USA. Dess nærmere de har kommet, så har prisen økt. Er ikke FSD nå tilnærmet dobbelt i USA i forhold til prisen for FSD i Norge?

Har ikke fulgt dette veldig nøye, men er ihvertfall der jeg mener det ligger nå. Så, ikke forvent at det blir billigere, på samme måte som at du ikke skal holde pusten i påvente av at dette kommer.

Men, når FSD Beta/Superviced kommer hit, skrus nok helt sikkert prisen kraftig opp!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

JorEl

Mange kjøpte FSD+bil, før den lobotomerte versjonen ble funnet opp. :D 

JorEl

What-a-watt

Counterpointer

What-a-watt

Fra og med i går har Tesla fjernet følgende utsagn ""All Tesla Cars Being Produced Now Have Full Self-Driving Hardware" fra alle nettsider. Musk tenker som vanlig som strutsen. De har kanskje regnet på hva som blir dyrest av å erstatte hardware eller FSD-kunder, men velger nok ingen av delene. De har klart å drøye dette så lenge nå at førstegangseiere av biler med FSD har solgt bilene eller vraket dem

Prior to yesterday, Tesla's website contained a backlog of blog posts reaching back to the beginning of the company. This includes famous entries like "The Secret Tesla Motors Master Plan (just between you and me)," and one that I really like to use to explain the basics of EV efficiency, "Roadster Efficiency and Range."

Those articles are all missing from the website as of now. They can be found through archive.org, but everything prior to 2019 seems to have been deleted from Tesla's servers.

https://electrek.co/2024/08/24/tesla-deletes-its-blog-post-stating-all-cars-have-self-driving-hardware/

For meg forsvant nå det siste håpet for min 2018 TMS og FSD. Ikke overrasket, men skuffet. Bilen er snart klar for utbytting, og ett bilmerke er med dette ikke lenger på min "shortlist". Dere som har nyere Tesla-biler med FSD, og fremdeles håper: Din bil blir ikke selvkjørende på høyere nivå enn L3. HW5 eller HW6 blir nok på "MEL" (Minimum Equipment List").

Tror dette kan bli veldig dyrt for Tesla.

ps. I 8 måneder har det vært obligatorisk å kjøpe FSD ved kjøp av Cybertruck, men den kan fremdeles ikke leveres. Musk kan ikke i lengden støtte seg til det at Fansen aksepterer alle løgnene og de brutte løftene, og da blir det vanskelig både for han og Tesla. Kompasset kan faktisk dreie mot vest.

Counterpointer

Blir interresant å se om aksjen fortsetter å stige til uka. FSD er jo sterkt koblet til verdsetting og det begynner nå å bli mange ting som gjør at lojale kunder begynner å se etter alternativer som What-a-... gjør.

What-a-watt

Én ting er 6 år senere å bli offisielt fortalt at min bil ikke vil kunne gjøre det jeg ble fortalt og leste om i 2018. Pengene jeg betalte for FSD er en annen sak. Men jeg undres over at Tesla ikke verdsetter FSD med så mye én krone hvis man bytter bilen inn hos Tesla. Noe som med stor sannsynlighet er bestemt av Musk. Samme mann som med bravur fortalte at biler med FSD ville bli verdt hundretusener som taxi. Det første de faktisk gjør med en FSD-innbyttebil er å fjerne FSD. Kanskje i håp om at neste eier kan lures til å kjøpe den en gang til? På 6 år er det eneste jeg faktisk har fått for "FSD-investeringen" er en bil som noen ganger automatisk kan stoppe på rødt lys og "Full Stopp Skilt".  For de uinnvidde gjøres dette manuelt ved å flytte høyre ben fra gasspedalen til bremsepedalen...

Electric cars in Norway

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 24. august 2024, klokken 22:02
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 01. august 2024, klokken 18:10Lenge siden 8/8 ble utsatt til 10/10....
Elon-time ;D
Elon-time, også kjent som løgn.

16. Oktober 2016 var datoen Musk og Tesla lanserte FSD.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Hjortefot

SitatElon (...) løgn.

Om jeg sjekker Yr, ser at det er meldt regn i morgen, går ut og sier at det blir regn i morgen, og så kommer morgendagen med strålende sol...

Var det løgn fra meg, Yr, ingen av oss eller begge to? De som arrangerer uteaktiviteter taper iallfall stor omsetning på grunn av at folk hører på oss. Slikt er økonomisk blodig alvor. Skjer det en håndfull ganger på en sesong kan det føre til konkurs i et presset marked.

Og hvor er selvkritikken hos folk som påberoper seg retten til å tro bokstavelig på fagre historier om hvor flott ting kommer til å bli i framtiden fra folk som prøver å selge deg ting, folk som vil ha deg til å stemme på dem eller folk som vil ha deg til køys? Og til mer fantastisk historien er, til mer eksakt skal de tro på detaljene og tidsanvisningen?

For å sitere Mike Tyson sånn omtrentlig: "Alle har en plan til de får en neve i trynet."

Kanskje jeg bare er gammel og har gått noen runder.  ;D
Model 3 LR - 2019

daktari

Sitat fra: Hjortefot på mandag 26. august 2024, klokken 09:25
SitatElon (...) løgn.

Om jeg sjekker Yr, ser at det er meldt regn i morgen, går ut og sier at det blir regn i morgen, og så kommer morgendagen med strålende sol...

Var det løgn fra meg, Yr, ingen av oss eller begge to? De som arrangerer uteaktiviteter taper iallfall stor omsetning på grunn av at folk hører på oss. Slikt er økonomisk blodig alvor. Skjer det en håndfull ganger på en sesong kan det føre til konkurs i et presset marked.

Og hvor er selvkritikken hos folk som påberoper seg retten til å tro bokstavelig på fagre historier om hvor flott ting kommer til å bli i framtiden fra folk som prøver å selge deg ting, folk som vil ha deg til å stemme på dem eller folk som vil ha deg til køys? Og til mer fantastisk historien er, til mer eksakt skal de tro på detaljene og tidsanvisningen?

For å sitere Mike Tyson sånn omtrentlig: "Alle har en plan til de får en neve i trynet."

Kanskje jeg bare er gammel og har gått noen runder.  ;D
Du argumenterer for at det er greit å svindle folk, fordi ku de rmå selv ta ansvar. Men vi har faktisk lover mot slikt for å beskytte folk fra svindlere. (markedsføringsloven og forbrukerkjøpsloven og tidl. kvakkasalverlove m. fl. ) Minner også om at Theranos-folka nå soner i fengsel for å ha lurt investorer. Filmen er vel verdt å se.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA