FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: daktari på mandag 29. april 2024, klokken 17:18
Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2024, klokken 12:10
Sitat fra: daktari på mandag 29. april 2024, klokken 08:26
Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2024, klokken 08:12Nei, ikke siden 2016. I 2016 sa Tesla at FSD ville komme en gang i fremtiden. I årene etter dette har det flere ganger blitt "hintet" om at det kommer snart. "Snart", er nok for de fleste passert flere ganger.
Nå tuller du fælt!

De sier klart i starten av videoen "The person in the drivers seat is only there for legal reasons.
He's not doing anything, the car's driving itself.
"

Hvor mye tydeligere kan man si at man har et ferdig produkt?
Har de noen gang sagt at FSD (alså uten overvåking) er offisielt sluppet til kundene?
Hva har det med saken å gjøre? Så du videoen?
Jeg tar oppfordringen til RJK og sier derfor; Glem det!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Denne tråden kommer til å fortsette slik helt til FSD blir levert til alle som har kjøpt, og sannsynligvis i veldig lang tid etter.

@RJK: Deltagelse her er frivillig.

JorEl

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 29. april 2024, klokken 05:42
Sitat fra: daktari på søndag 28. april 2024, klokken 20:13
Sitat fra: Vaduz på søndag 28. april 2024, klokken 17:24V12 er ingen bløff lenger, dette begynner å ligne på produktet som ble lansert i 2018(?) eller når det var.
Høsten 2016.
https://www.tesla.com/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long
daktari :+1: takker for lenken. Ja dette var bra, veldig bra
Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 29. april 2024, klokken 05:42
Sitat fra: daktari på søndag 28. april 2024, klokken 20:13
Sitat fra: Vaduz på søndag 28. april 2024, klokken 17:24V12 er ingen bløff lenger, dette begynner å ligne på produktet som ble lansert i 2018(?) eller når det var.
Høsten 2016.
daktari :+1: takker for lenken. Ja dette var bra, veldig bra
TESLA

Tesla Self-Driving Demonstration

The Person in the Driver`s seat
                                                        is only there for leagal reasons.

He is not doing anything
                                          the car is driving itself

Tesla November 18, 2016

Da kjørte jeg i min E-golf, og ble imponert. De neste 2 årene, svelget jeg enda mer "informasjon" fra Tesla. Så i November 2018, kjøpte vi Sèn vår. Skulle vi gå for AutoPilot/EAP(42k) eller Premium-valget(40k).
(Til nå har jeg "manglet" varme i ratt, varme i bakseter, bio-defence, bedre lyd, ++? )
Så kom vi til februar 2019, og jeg fikk et godt tilbud om å oppgradere til FSD.
Så rett etterpå ble AP gratis :+1:  :P
Syntes på denne tiden at det var ok, siden FSD, tross alt var rett rundt hjørnet..
I ettertid, ser man hvor sleip Musk og Tesla kan være.
De løy for kundene sine, tjente penger på det, og forsvarer det til det siste. Men noen kunder har altså fått noe tilbake, men det er hemmelig, siden man må true Tesla? så svarer de nei? så må man pushe på, så visker Tesla deg i øret, og gir deg penger, og du må ikke fortelle om det. Ellers!
Noe sier meg at dette må ha skjedd mange ganger, siden info tyter sakte ut, flere plasser på nettet..

8/8 RoboTaxi: eh.. same procedure as last, last, last, last, last, last, last, last year?

Dear customer; We really appreciate doing buisness with you :+1:

Edit: Det går også rykter om at i denne reklamevideoen så har man satt sammen mange videoer, og det hele er FAKE? Jeg vet ikke..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

daktari

Sitat fra: JorEl på mandag 29. april 2024, klokken 19:548/8 RoboTaxi: eh.. same procedure as last, last, last, last, last, last, last, last year?
Det som er så koko er at hypingen funker som fjell - igjen!

Aksjen har gått 34% på 5 dager, på hva?

Lat som om Tesla sin FSD er et nytt legemiddel, hypet i 8 år, og at Tesla er et legemiddelfirma.

8/8. Men de kan ikke dokumentere 1 mile en gang på nivå 4 med sikkerhetsjåfør. Ingen vet noe om den faktiske kvaliteten på systemet, mens alle andre firmaer åpent rapporterer detaljerte rapporter fra testing i mange år. Og om 3 måneder, ja da skal lissom alt være klart fra Tesla?

At v12.4 er stort skritt fremover, men 12.5 er enda bedre sa Musk på aksje-callen. Og de kan visst predikere fremtidige versjoners kvalitet nå. Men hvorfor ruller de da ut 12.3.6 når de har en mye bedre versjon ferdig? Fordi 12.4 og 12.5 kanskje ikke finnes?

Det var sjukt mye ull iden aksjecallen. Bare påstander, ingen beviser. Tror vi er vitne til tidenes største svindel.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Ellemelle

Tesla skal bruke 10 milliarder dollar i år bare på AI. Det vil kanskje påvirke fremtidige versjoner?

daktari

Sitat fra: Ellemelle på mandag 29. april 2024, klokken 22:06Tesla skal bruke 10 milliarder dollar i år bare på AI. Det vil kanskje påvirke fremtidige versjoner?

Stemmer, den glemte jeg!

Høy pengebruk har vel aldri garantert suksess innen ny teknologi?

Klnkret, hva skal 100 Mrd NOK (3x norske forsvarsbudsjettet) gå til? Prosessorer, konsulenter, prosjekter, forskning, eksperimentering? Musk har ikke sagt noe. Stemmer overhodet tallet?

Tesla hadde ca 1 milliard dollar i netto overskudd Q1, og ca $20 mrd på bok. Ingen bekymring for at de bruker halvparten av all sin kontanbeholdning på et år?
Mine I-Pace videoer

What-a-watt

Det holder vel med ett norsk forsvarsbudsjett. 90,8 milliarder NOK. ;)

daktari

Mine I-Pace videoer

Ellemelle

Sitat fra: daktari på mandag 29. april 2024, klokken 22:29
Sitat fra: Ellemelle på mandag 29. april 2024, klokken 22:06Tesla skal bruke 10 milliarder dollar i år bare på AI. Det vil kanskje påvirke fremtidige versjoner?
Stemmer, den glemte jeg!

Høy pengebruk har vel aldri garantert suksess innen ny teknologi?

Klnkret, hva skal 100 Mrd NOK (3x norske forsvarsbudsjettet) gå til? Prosessorer, konsulenter, prosjekter, forskning, eksperimentering? Musk har ikke sagt noe. Stemmer overhodet tallet?

Tesla hadde ca 1 milliard dollar i netto overskudd Q1, og ca $20 mrd på bok. Ingen bekymring for at de bruker halvparten av all sin kontanbeholdning på et år?
Rent mannskapsmessig er Tesla 5 ganger så stor som det norske forsvaret. Litt høyere lønninger har de også.

Teslas omsetning var på 100 milliarder dollar i fjor, AI og andre utviklingskostnader er selvsagt allerede en del av dette. Det er ikke slik at de kun bruker overskudd og oppsparte midler til utvikling, hvis det var det du kanskje trodde?

Fordi du ble butthurt over manglende FSD egenskaper i din Tesla for 6 år siden, så nekter du å akseptere at det Tesla jobber med nå er et enormt steg videre.

Når du ser Whole Mars Catalog sin video fra et kaotisk San Francisco, hvor bilen hans som står og venter på rødt lys plutselig legger seg ut til høyre for å gi plass til en innkommende bil som det ellers ikke er plass til, så er det eneste du tenker er "svindel" og "fanboy".

Vi andre her på forumet er glad for at vi har en bil som allerede har denne hardwaren og at det før eller senere bare er å trykke på en knapp så kan vi bruke den samme funksjonaliteten i vår bil.

JorEl

daktari-Aksjen har gått 34% på 5 dager, på hva?

Kan det være Musk sin reise til Kina? Forventninger om at Tesla skal få lov til å bygge ny Dojo i Kina, videre få lov til å bruke all data som Tesla har lagret.
Kanskje bare at han blir tatt godt i mot er en seier?

Husker tiden Tesla kjøpte tomt i kina og bygget superfabrikken sin. Alt gikk nokså fort og sømløst. Tesla fikk sitte på alle aksjene selv, og er vel eneste utenlandske selskap som har fått lov til det. Sitter med en følelse at Tesla har delt knowhow, siden kineserne hadde stjålet det anyway ::)

Tesla var litt tøffe som satset i "kopieringlandet". Det fordrer at Tesla må ligge forran alle andre mtp nyvinning. Det kan Tesla klare, trur eg.

Heier på FSDfremdriften jeg altså, slik at vi snart er der vi skulle vært ;)

At aksjer stiger i US er ikke så merkelig, når det trykkes så mye penger..

Syns ikke amerikanske styresmakter har favorisert Tesla ifh til Ford etc. Men det er kanskje bare ord og ikke så mye handling? Musk kan ikke styres så lett heller, og er kanskje ikke en god Demokrat:)

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Ellemelle- Fordi du ble butthurt over manglende FSD egenskaper i din Tesla for 6 år siden, så nekter du å akseptere at det Tesla jobber med nå er et enormt steg videre.

Tror ikke han er butthurt over fremdriften, men forskuddsbetalingen på et produkt som var 99,99% ferdig..

Ellemelle

Sitat fra: JorEl på mandag 29. april 2024, klokken 23:25Ellemelle- Fordi du ble butthurt over manglende FSD egenskaper i din Tesla for 6 år siden, så nekter du å akseptere at det Tesla jobber med nå er et enormt steg videre.

Tror ikke han er butthurt over fremdriften, men forskuddsbetalingen på et produkt som var 99,99% ferdig..
Det er det jeg skriver. Han kjøpte noe han ikke fikk noe igjen for, og ble butthurt over det. Det kan til og med være forståelig.

Men han har ikke Tesla lengre, men har i stedet dedikert det meste av sin tid på et forum for et bilmerke han ikke eier lengre, utelukkende for å disse alt som har med dette bilmerket å gjøre.

JorEl

Litt om Musk sin Kinatur og Tesla sin opptur. Fersk og fin.

https://youtu.be/F3InQ2Fa_ZU

daktari

Jeg er ikke "butthurt", "klovn", "på vendetta" eller andre karakteristikker.

Jeg påpeker åpenbare  brister i Musk sin snart 8 år lange kommunikasjon om FSD, som han nå kjører på repeat for 3. gang. Men folk stiller ingen kritiske spørsmål, denne gangen heller.
Mine I-Pace videoer

Ellemelle

Sitat fra: daktari på tirsdag 30. april 2024, klokken 08:10Jeg er ikke "butthurt", "klovn", "på vendetta" eller andre karakteristikker.

Jeg påpeker åpenbare  brister i Musk sin snart 8 år lange kommunikasjon om FSD, som han nå kjører på repeat for 3. gang. Men folk stiller ingen kritiske spørsmål, denne gangen heller.
Men hvis du glemmer alt fra fortiden og fokuserer på det som skjer her og nå.

Kan du se noe som helst positivt i det Tesla holder på med? Synes du at FSD i dag er det samme som for 8 år siden? At det ikke er noe håp?

Har du ingen tro på at når noen tusener av klodens aller klokeste hoder jobber fulltid, med et budsjett på 110 milliarder kroner, så kan dette faktisk bli enda bedre enn det som ser veldig lovende ut allerede?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA